Eco Index będzie zaadoptowany przez czołowe marki odzieżowe i obuwnicze

Grupa wiodących marek odzieży i obuwia wraz z detalistami i producentami zainicjowała Sustainable Apparel Coalition (Koalicja na Rzecz Zrównoważonej Odzieży). Koalicja ogłosiła niedawno swoje plany co do zaadoptowania Eco Indexu. Outdoor Industry Association, współtwórca Indeksu, dołączył do nowo powstałej organizacji jako członek założyciel w towarzystwie globalnych przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych, ekspertów akademickich wraz z Amerykańską Agencja Ochrony Środowiska (U.S. Environmental Protection Agency). Utworzona przy OIA grupa robocza, pracująca nad Eco Indexem, będzie kooperować z Koalicją nad redukcją negatywnego wpływu na środowisko społeczne i naturalne, wywieranego przez sprzedawane na całym świecie obuwie i odzież.

Zadania grupy zostaną zrealizowane poprzez:

  • prowadzenie przemysłu w kierunku wspólnej wizji zrównoważonego rozwoju, opartej na ogólnorynkowym, wspólnym indeksie stworzonym dla celów oceny i pomiaru stopnia, w jakim produkty obuwnicze i odzieżowe realizują założenia zrównoważonego rozwoju;
  • uwypuklanie obiecujących innowacji technologicznych;
  • identyfikowanie możliwości poprawy obecnie stosowanych praktyk prospołecznych i prośrodowiskowych, obejmujących cały łańcuch dostaw poprzez współpracę w kierunku ustanowienia spójnych oczekiwań wobec marek, sprzedawców i producentów.

By osiągnąć te cele, Koalicja będzie korzystać z wysiłków już włożonych w określenie i pomiar wpływu odzieży na środowisko, bazując na narzędziach takich jak Eco Index oraz Environmental Apparel Design Tool, opracowany przez Nike. Grupy współpracują nieformalnie od początku roku 2010 rozpoczną fazę beta testów początkowej wersji nowego narzędzia (apparel and footwear sustainability tool) jeszcze w 2011 roku.

Członkowie założyciele Koalicji to organizacje pochodzące z Północnej Ameryki, Europy, Azji i Wielkiej Brytanii. Wśród nich są: adidas, Arvind Mills, C&A, Duke University, Environmental Defense Fund, Esprit, Esquel, Gap Inc., H&M, HanesBrands, Intradeco, JC Penney, Lenzing, Levi Strauss & Co., Li & Fung, Marks & Spencer, Mountain Equipment Co-op, New Balance, Nike, Nordstrom, Otto Group, Outdoor Industry Association, Patagonia, Pentland Brands, REI, TAL Apparel, Target, Timberland, U.S. Environmental Protection Agency, Verité, VF Corp oraz Walmart.

Outdoor Industry Association jest dumne z istotnego wkładu, jaki Eco Index rozwijany w kooperacji przez rynek outdoorowy wnosi w prace Koalicji. Cieszy nas, że zostaliśmy włączeni w poczet członków tej dużej koalicji podzielającej nasze wartości i pragnącej zredukować negatywny wpływ sprzedawanych na globalnym rynku produktów odzieży i obuwia na środowisko, zarówno naturalne, jak i społeczne.

Rynek outdoorowy jest zdeterminowany, by opracować jeden, wspólny indeks stosowany zarówno do odzieży jak i obuwia. Ten wysiłek wzmacnia nasze przeświadczenie co do tego, że ogólnorynkowa współpraca może doprowadzić do takich postępów w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, jakich żadna organizacja, ani sektor, ani region nie mógłby osiągnąć samodzielnie – mówi Frank Hugelmeyer, przewodniczący OIA.

Największe i najbardziej wpływowe korporacje sektorów odzieżowego i obuwniczego wraz z głównymi organizacjami środowiskowymi i socjalnymi, z własnej woli zaangażowały się w ten wspólny wysiłek, ponieważ dostrzegają możliwość wyjścia na przeciw rosnącej potrzebie opracowania metod pomiaru i zarządzania stopniem wpływu ich produktów na środowisko społeczne i naturalne – mówi Rick Ridgeway, prezes Koalicji i zarazem vice przewodniczący Programów Środowiskowych w Patagonia – Co ważniejsze, rozpoznają oni zagrożenie dla Ziemi i jej mieszkańców spowodowane kontynuacją strategii robienia biznesu ‘jak zwykle’ – dodaje.

Źródło: outdoorindustry.org

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0