HomeRynek outdoor

Gwałtowny zjazd Intersportu

Pierwsze dwa miesiące 2011 roku nie były dobre dla Intersport. Przychody firmy gwałtownie malały.

Sprzedaż w pierwszych miesiącach 2011 roku w sklepach outdoorowych, według naszego barometru rynku outdoor nie przedstawiała się dobrze. Wyniki barometru potwierdzają również raporty z dużych giełdowych spółek. Intersport, który w ubieglym roku osiągał rekordowe obroty, teraz notuje spadki.

Intersport, luty 2011Intersport, luty 2011

W styczniu 2011 roku przychody netto ze sprzedaży w Intersport wyniosły 20 894 tys. zł i były niższe o 39,7% w stosunku do analogicznego okresu 2010 roku. W miesięcznym raporcie spółka informuje:

W styczniu 2011 roku Spółka odnotowała spadek ilości klientów odwiedzających salony INTERSPORT, co przełożyło się bezpośrednio na mniejsze obroty w całej sieci. W minionym miesiącu, sprzedaż w całorocznych grupach towarowych przebiegała na porównywalnym poziomie do ubiegłego roku. Wiodący w tym okresie asortyment zimowy nie sprzedawał się zgodnie z przewidywaniami ze względu na nadspodziewanie wysokie temperatury o tej porze roku oraz przesunięte na luty ferie województwa mazowieckiego, które są istotne pod względem sprzedaży.

Niestety luty nie przyniósł znaczącej poprawy. Sprzedaży w tym miesiącu wyniosła 17 945 tys. zł i była niższa o 33,2% od lutego 2010.

Zarządu sygnalizuje jednak, że Spółka w tych miesiącach poprawiła marżę ze sprzedaży towarów i usług, która wyniosła w styczniu 42% (wzrost o 4,5 p.p.) a w lutym 31,2% (wzrost o 3,5 p.p.).

Wojciech Słowakiewicz

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0