Styczeń przyniósł zaskakująco duże spadki outdoorowym sprzedawcom. Niestety w lutym wyniki były także zdecydowanie poniżej oczekiwań branży.
Barometr rynku – luty 2011
W lutym spadek sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego wyniósł 14,6%. To już drugi miesiąc z rzędu, gdy sklepy odnotowują tak słabą sprzedaż. Wynik ten na tle wskaźników w handlu detalicznym można ocenić jako zły. Według GUS sprzedaż detaliczna w całej gospodarce wzrosła w lutym o 12,2%. Oczywiście należy pamiętać, że punktem odniesienia dla outdooru jest bardzo dobra zima ubiegłego roku i to właśnie chyba pogodę należy winić za słabe wyniki branży w pierwszych dwóch miesiącach roku.
Tegoroczny luty był w Polsce zimny. W całym kraju temperatura była niższa od normy wieloletniej. Na zachodzie, południu i w środkowo-wschodniej części kraju odchylenie od normy sięgnęło od 1 do 3 stopni.Ale wydaje się, że kluczem do złych wyników branży była raczej niska ilość opadów. W całej południowej i środkowej części kraju było sucho i bardzo sucho. W Kotlinie Kłodzkiej spadło mniej niż 25 procent miesięcznej normy opadów. W pozostałych regionach południowej Polski spadła mniej niż połowa normy deszczu lub śniegu.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 17 sklepów:
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- Cerro Torre (Katowice)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- ERGO (Częstochowa)
- MAMMUT – Sklep Firmowy (Katowice)
- Sherpa (Warszawa)
- Pietros (Wrocław)
- sieć Skalnik (4 sklepy, Wrocław)
- Sklep Turysty (Łódź)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker Sport (Poznań)
- Weld Turystyka & Góry (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE