HomeRynek outdoorPrasa outdoorowa

Najnowszy numer Magazynu 4outdoor nr 15

Dzisiaj ukazał się najnowszy 15. już numer Magazynu 4outdoor. Tradycyjnie gazetę wypełniają najświeższe informacje branżowe, relacje, testy, zestawienia i poradniki sprzedażowe.

Nasza branża bezustannie reaguje na zmieniające się otoczenie biznesowe oraz na rosnąca konkurencję. Pojawiają się różne pomysły na zwiększenie sprzedaży, jednym z nich jest koncepcja shop-in-shop, czyli wydzielonych dla jednej marki powierzchni w sklepach specjalistycznych. Trend ten z powodzeniem stara się realizować kilka naszych rodzimych firm. O ich pomyśle na „sklep w sklepie” traktuje materiał Anety Żukowskiej, która postanowiła sprawdzić jak ta koncepcja realizowana jest w praktyce. W przeglądowym tekście znajdziecie wypowiedzi przedstawicieli firm realizujących shop-in-shop oraz, co równie istotne, komentarze głównych zainteresowanych, czyli właścicieli sklepów, w których te stoiska są eksponowane.

Natomiast głównym produktowym tematem numeru jest przegląd średniej wielkości plecaków dostępnych na rynku. Tradycyjnie już materiał zawiera szczegółowe wprowadzenie Artura Szachniewicza, opisujące najnowsze trendy oraz rozwiązania w tej kategorii. Całość uzupełnia kompendium wiedzy o plecakach – choć sam autor Wojciech Kłapcia nazywa artykuł jedynie wstępem do uwertury… To ciekawe opracowanie porządkuje informacje dotyczące materiałów, systemów nośnych, a także innych rozwiązań konstrukcyjnych. Całość uzupełnia kalendarium rozwoju plecaków wraz z poradami dotyczącymi ich użytkowania.

Wiosna to również początek sezonu wspinaczkowego. O tym, że wspinanie staje się coraz bardziej popularnym sportem nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Rosnące zainteresowanie tą dyscypliną dobrze widoczne jest w sklepach outdoorowych, i to właśnie z myślą o nich przygotowaliśmy przegląd najnowszych modeli butów wspinaczkowych jakie oferują w tym sezonie najważniejsi producenci.

Magazyn 4outdoor już tradycyjnie przygotował materiały poradnikowe. Pierwszy z nich, tekst Artura Szachniewicza, dotyczy prozaicznego sprzedażowego tematu, czyli „Jak rozmawiać o kurtkach z klientem?”. Autor, który ma w swoim życiorysie pracę jako sprzedawca w jednym z najlepszych sklepów outdoorowych w Londynie – Ellis Brigham, wyjaśnia w jaki sposób dotrzeć do klienta, tak, aby nie tylko sprzedać mu dobry produkt, ale również spowodować aby uznał wizytę w danym sklepie za dobre doświadczenie i co równie ważne chciał do niego wrócić.

Z tym poradnikiem koresponduje kolejny tekst autorstwa naszego specjalisty od sprzedaży, Arkadiusza Majewskiego, pod tytułem „Jak wyszkolić sprzedawcę w sklepie w 15 minut?”. To pierwszy odcinek z cyklu artykułów, które będą dotyczyły całości procesu sprzedaży. Na początek poruszone zostało zagadnienie – filozofia ”każdy wygrywa”. Mamy nadzieję, że zarówno pierwszy, jak i następne odcinki będą przyczynkiem do wzrostu kompetencji pracowników sklepów outdoorowych. Nie da się ukryć, że wielu dystrybutorów i producentów wskazuje właśnie na personel sklepów jako na najsłabsze ogniwo w procesie sprzedaży produktów. Z tą kontrowersyjną hipotezą można się oczywiście nie zgadzać, co nie zmienia faktu, że doszkalać się trzeba ciągle. I z tą myślą rozpoczynamy ten nowy cykl poradnikowy.

W ostatnim czasie na rynku pojawią się nowe, zaawansowane technologicznie laminaty trójwarstwowe. Mowa tu oczywiście o Polartec® NeoShell, GORE-TEX® Active Shell oraz Dry.Q firmowanym przez markę Mountain Hardwear. Każdy z tych laminatów otwiera nowe możliwości produktowe i każdy z nich ma duże szanse na odniesienie sukcesu rynkowego. W tym numerze publikujemy wyniki redakcyjnego, kilkumiesięcznego testu Apoc Jacket, wyprodukowanej z Polartec® NeoShell. O nowym laminacie Mountain Hardwear traktuje m.in. krótka relacja z testowego eventu Dry.Q, który miał miejsce w La Grave.

Ciekawym zwieńczeniem przygotowanych przez nas tekstów powinien być wywiad jaki przeprowadziliśmy z Szymonem Reichertem z Martes Sport. Firma z Bielska-Białej to jeden z potentatów polskiego rynku outdoor, mająca w swoim portfolio m.in. popularny brand Hi-Tec. To również jedna z nielicznych na naszym rynku firm, która gromadzi tłumy na prezentacjach swoich kolekcji. Zachęcamy zatem do lektury rozmowy trakującej o historii, filozofii oraz najnowszych planach Hi-Teca.

Na zakończenie tradycyjnie przypominamy, że codziennie czeka na Państwa świeża porcja newsów i artykułów, które publikuje pierwszy i najważniejszy w Polsce portal branży outdoor – 4outdoor.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 6
  • comment-avatar
    Anonim 13 lat ago

    prenumerata. Czy ktos moze mi powiedziec jak zaprenumerowac to pismo prywatnie? Do mojego sklepu jakos nie zawsze dociera, a jest to jeden z ciekawszych z mojego punktu widzenia tytulow.

  • comment-avatar
    Anonim 13 lat ago

    Sprzedawcy.. „Nie da się ukryć, że wielu dystrybutorów i producentów wskazuje właśnie na personel sklepów jako na najsłabsze ogniwo w procesie sprzedaży produktów”. Ciekawe. Od ponad dwóch lat jestem sprzedawcą w tej branży. W tym czasie zdarzyło mi się raz zmienić pracę i na podstawie obu sklepów, w których pracowałem mam na ten temat nieco inny pogląd. Klient jest wymagający, chce o produkcie wiedzieć jak najwięcej i ma do tego prawo, ale komu tak naprawdę zależy na tym, aby sprzedawca umiał takiemu klientowi odpowiedzieć? Lubię swoją pracę i uważam, że moja wiedza na temat produktów, które sprzedaję, jest dość obszerna, poza tym staram się ją wciąż poszerzać, na co najlepszym przykładem to, że tu zawitałem. Tylko, że jak widzę, jak się sprzedawców traktuje, to się nie dziwię, że nie każdy ma podobne podejście. Ludzi opłaca się słabo, praktycznie nie szkoli (z technik sprzedaży to już w ogóle) i całą wiedzę muszą zdobywać oni w swoim wolnym czasie. A że wobec takich, a nie innych zarobków, ludzie z tym przyszłości nie wiążą, to cóż. Właściciele i dystrybutorzy? Na porządku dziennym jest wprowadzanie marek bez jakiegokolwiek zapowiedzenia. Towar się pojawia, najlepiej jakby tego samego dnia już wisiał, nikt nic nie wie, o marce ciężko cokolwiek nawet w sieci znaleźć (bywają i takie, outdoor to nie tylko Berghaus, Jack Wolfskin, TNF i Salewa), ale klienta trzeba informować. O tzw. szkoleniach ciężko mówić. Szczytem był przedstawiciel pewnej niemieckiej marki, który przyjechał po to, by nauczyć nas, jak czytać kody modeli na metkach. W pewnej znanej sieci sklepów regionalna dzwoniła codziennie z marudzeniem, że utarg jest taki a taki, ale gdy posłałem jej maila z zapytaniem o pewne istotne dane dotyczące pewnego produktu, odpowiedzią była tygodniowa cisza. I jeszcze jedna rzecz – w dobie kryzysu ceny w naszych sklepach są nadal zabójcze. Outdoor to branża, z której klient w przypadku niepewnego jutra zrezygnuje w pierwszej kolejności, bo nie są te rzeczy niezbędne do życia. Tymczasem elastyczność polityki cenowej jest wciąż niewielka. Zdaję sobie sprawę, że koszty produkcji kurtki technicznej są wysokie i pewnych rzeczy nie przekroczymy, ale zauważyłem, że w tej branży producent na najzwyklejszej koszulce na letnią wycieczkę pragnie zbić majątek.

    Pozdrawiam.

    • comment-avatar
      Anonim 13 lat ago

      Zgadzam się. Zgadzam się w pełni z przedmówcą. Pracuję w sklepie outdoorowym od prawie 3 lat. Przez ten czas nie przeszkolono mnie porządnie ani razu z technik sprzedaży. Jedyne szkolenia to bardzo okazjonalne wizyty przedstawicieli handlowych którzy opowiadają o swoich produktach to samo co i tak da się wyczytać z ulotek. Zanim zresztą taki przedstawiciel się pojawi to towar wisi na sklepie masę czasu i nikt nic konkretnego o nim nie wie. Prawie całą wiedzę jaką posiadam na temat odzieży, obuwia i sprzętu zdobyłem sam w domu w czasie wolnym korzystając z internetu i czytając 4outdoor.pl który przychodził do naszego sklepu. Trochę informacji mam też z materiałów od dystrybutorów. I to wszystko… Zarabiam psie pieniądze i nie motywuje mnie to w ogóle to poszerzania wiedzy – wiem co wiem bo branża ta wiąże się z moim hobby i pasją – gdyby nie to nie miał bym żadnej motywacji. Zgadzam się też co do cen – gdyby nie możliwość robienia zakupów ze zniżką nigdy nie zdecydował bym się na zakup odzieży w sklepie – ceny za zwykłą koszulkę albo spodenki są z kosmosu…

      • comment-avatar
        Aneta Żukowska 13 lat ago

        Piszcie do nas!. Zachęcamy Was do zgłaszania nam tematów, które Was interesują, zagadnień, które wymagają rozjaśnienia oraz do sygnalizowania nowości, które się pojawiają na rynku, a o których jest niewiele informacji. W miarę możliwości będziemy reagować 🙂