Początek roku jest trudny dla outdooru i kłopoty dotykają także dużych graczy. Euromark Polska S.A., właściciel marek Campus i Alpinus oraz sieci Planet Outdoor odnotował w kwietniu ponad 12% spadek sprzedaży.
Jednostkowe wyniki sprzedaży „Euromark Polska” S.A. w kwietniu 2011 roku wyniosły 5.612 tysięcy złotych i były niższe o 12,6% od wyników osiągniętych w kwietniu ubiegłego roku. Skonsolidowane wyniki sprzedaży Grupy Kapitałowej w kwietniu 2011 roku wyniosły 5.956 tysięcy złotych i były niższe od osiągniętych w kwietniu roku ubiegłego o 11,0%.
W raporcie Zarząd ocenia, że za spadki odpowiada głównie kanał hurtowy:
„Dynamika sprzedaży spółki dominującej we wszystkich kanałach dystrybucji, za wyjątkiem kanału hurtowego, była pozytywna. Z uwagi na względnie ciepły styczeń oraz początek lutego, klienci hurtowi realizujący sprzedaż w sklepach własnych zanotowali spadek sprzedaży produktów z kolekcji zimowej. W następstwie doprowadziło to do przejściowych problemów z płynnością odbiorców hurtowych, co w konsekwencji miało wpływ na znaczne opóźnienia w składaniu przez nich zamówień na produkty z nowej kolekcji Wiosna-Lato 2011.”
Źródło: Euromark Polska S.A.
KOMENTARZE