OutDoor Show 2011 – raport końcowy

OutDoor 2011 odwiedziło 21 520 osób i z tym wynikiem targi odnotowały 5 procentowy wzrost liczby odwiedzających względem ubiegłorocznej edycji. W tym roku na wystawę przybyło 1012 dziennikarzy oraz 890 wystawców z 91 krajów świata.

Sukces zakończonych wczoraj OutDoor Show 2011 wzbudził duże ożywienie w szeregach międzynarodowej społeczności rynku outdoorowego. Osiemnasta edycja targów ustaliła rekordy na wszystkich polach: 21 520 odwiedzających (+5%), 890 wystawców (+3%), 1012 reprezentantów mediów (+10%).

Pełne hale na OutDoor Show 2011 (fot. Messe Friedrichshafen GmbH)Pełne hale na OutDoor Show 2011 (fot. Messe Friedrichshafen GmbH)

Targi OutDoor mają charakter i są niezwykle żywym, unikatowym wydarzeniem. OutDoor łączy wszystkie te elementy, dzięki którym sektor outdoorowy tętni życiem i jest tak ekscytujący – mówi David Udberg, przewodniczący EOG, w swojej mowie na zakończenie targów.

Cztery dni nad Jeziorem Bodeńskim były demonstracją ogromnego potencjału tkwiącego w rynku outdoorowym.

Bez wyjątku, każdy z zaangażowanych w to przedsięwzięcie stwierdzał doskonałą kondycję OutDoor 2011. Wiodące europejskie targi outdoorowe naprawdę pokazały w tym roku swoje mocne strony – od przedstawienia właściwych trendów poczynając, a na obecności wysokiej klasy liderów opinii i wzroście ogólnej liczby uczestników kończąc. Zdrowy wzrost jakiego doświadcza w ostatnich kilku latach outdoorowy sektor rynku odzwierciedla się w kondycji OutDoor – mówi Klaus Wellmann, CEO Messe Friedrichshafen.

Mark Held, sekretarz generalny EOG był również zadowolony z tegorocznej edycji imprezy: Chmury się rozrzedziły, wyszło słońce i każdy był w pozytywnym nastroju. Rynek outdoorowy starał się jak najlepiej wykorzystać możliwości jakie daje to spotkanie nad Jeziorem Bodeńskim.

Międzynarodowy udział w targach jest na bardzo wysokim poziomie – wyjaśniał podczas ostatniego dnia targów Stefan Reisinger, manager projektu OutDoor. Sześćdziesiąt dwa procent odwiedzających targi przyjechało z zagranicy, a największy wzrost liczby odwiedzających odnotowały reprezentacje Ameryki Północnej i Azji. W sumie na targach pojawiło się 91 krajów. Już po raz kolejny OutDoor przyciągnął pokaźną reprezentację mediów: 1012 dziennikarzy z 32 krajów przyjechało by zobaczyć 200 produktów przedstawionych po raz pierwszy publiczności na premierowych pokazach.

OutDoor jest dla nas idealna platformą, na której możemy przedstawić naszą sportową kolekcję i wzmacniać naszą pozycję na tym rynku. Specjalnie ucieszyła nas wizyta przewodniczącego zarządu, Herberta Hainera. Był zdumiony dynamiką i nastrojem targów tu we Friedrichshafen – mówi Rolf Reinschmidt, vice przewodniczący Global Outdoor adidas.

Rolf Reinschmidt, wiceprzewodniczący global outdoor adidas rozmawia z Herbertem Hainer'em (fot. Messe Friedrichshafen GmbH)Rolf Reinschmidt, wiceprzewodniczący global outdoor adidas rozmawia z Herbertem Hainer’em (fot. Messe Friedrichshafen GmbH)

Markus Bötsch, główny manager sprzedaży marki Jack Wolfskin również pozytywnie patrzy w przyszłość: Jesteśmy zadowoleni z nastroju klientów i poznaliśmy wielu optymistycznie nastawionych i pełnych inicjatywy dilerów. W naszej opinii targi OutDoor są doskonałą platformę dla spotkań i wymiany poglądów z naszymi międzynarodowymi partnerami.

Ernst Schweble, dyrektor zarządzający Mammut Germany potwierdza: Po raz kolejny były to bardzo, ale to bardzo dobre targi. Nastrój wszystkich był bardzo pozytywny i nikt nie bierze do siebie nieco słabych wyników sprzedaży z ostatnich kilku miesięcy.

Najnowsze kolekcje na OutDoor Show 2011 (fot. Messe Friedrichshafen GmbH)Najnowsze kolekcje na OutDoor Show 2011 (fot. Messe Friedrichshafen GmbH)

Pula odwiedzających OutDoor podkreśliła międzynarodowy charakter targów: 62% odwiedzających przybyło z zagranicy, zaś 95% z nich oceniło ekonomiczną przyszłość rynku outdoorowego jako poprawiającą się lub stabilną. W odpowiedzi na pytanie czy warto był przyjechać na targi 95% respondentów odpowiedziało ‘tak’ – aż 92% już zdecydowało, że pojawi się za rok. Targi OutDoor 2012 odbędą się w dniach od 12 do 15 lipca.

Źródło: Messe Friedrichshafen

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0