HomeRynek outdoor

Firma Jack Wolfskin odnotowała w 2011 roku dwucyfrowy wzrost sprzedaży

W roku gospodarczym 2011 firma Jack Wolfskin ponownie wyraźnie zwiększyła swoje skonsolidowane obroty – o 22,5% i osiągnęła poziom 355 milionów euro, umacniając tym samym swoją silną pozycję na rynku.

Wszystkie grupy produktów (odzież, wy-posażenie, buty) oraz wszystkie kanały sprzedaży i regiony przyczyniły się do tego pozytywnego rozwoju. W sprzedaży butów odnotowano wyjątkowo wysoki wzrost o ponad 35%. Również w krajach europejskich sprzedaż osiągnęła nadzwyczaj wysoki poziom. Na terenie krajów azjatyckich sprzedaż wzrosła więcej niż dwukrotnie.

Christian Brandt, dyrektor operacyjny w firmie Jack WolfskinChristian Brandt, dyrektor operacyjny w firmie Jack Wolfskin

Po raz kolejny zamknęliśmy rok gospodarczy ze znakomitym wynikiem i zgodnie z założeniem wzmocniliśmy naszą pozycję na wszystkich rynkach docelowych. Rozwój firmy w minionym roku gospodarczym potwierdza wysoki potencjał marki Jack Wolfskin także w środowisku międzynarodowym – wyjaśnia Christian Brandt, dyrektor operacyjny w firmie Jack Wolfskin. – Już w pierwszym kwartale bieżącego roku gospodarczego uzyskaliśmy, mimo braku prawdziwej zimy, prawie 10% wzrost sprzedaży. W związku z tym jesteśmy pewni, że w roku 2012 będziemy mogli jeszcze bardziej wzmocnić naszą pozycję na rynku.

Firma Jack Wolfskin sprzedaje swoje produkty głównie w specjalistycznych sklepach sportowych i outdoorowych, a także w sklepach franczyzowych. Obecnie na terenie Europy mamy 300 franczyzobiorców. Tyle samo sklepów franczyzowych mamy w Chinach, gdzie w ostatnim czasie marka Jack Wolfskin zdobyła 4 miejsce wśród produktów outdoorowych.

Istotnym elementem naszej przyszłej strategii jest konsekwentne dążenie do dalszej internacjonalizacji marki. W tym zakresie dostrzegamy jeszcze ogromny potencjał firmy – wyjaśnił Markus Bötsch, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Jack Wolfskin.

Markus Bötsch, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Jack WolfskinMarkus Bötsch, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Jack Wolfskin

Na koniec roku gospodarczego 2011 liczba pracowników zatrudnionych w całym koncernie Jack Wolfskin wynosiła 630, a w roku poprzednim 532. W 2012 roku organizacja firmy Jack Wolfskin zostanie jeszcze bardziej rozbudowana.

Podsumowanie roku 2011:

  • Obroty firmy wzrosły o 22,5% i osiągnęły 355 milionów euro.
  • Pozytywny rozwój widoczny jest we wszystkich grupach produktów i kanałach sprzedaży.
  • Sprzedaż butów wzrosła o ponad 35%.
  • Nieproporcjonalnie wysoki wzrost odnotowano w krajach europejskich.
  • Sprzedaż na terenie Azji osiągnęła ponad podwójny wzrost.

Źródło: Jack Wolfskin

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0