Wykłady Outdoor Industry Association – Mark Satkiewicz, CEO SmartWool

Mark Satkiewicz, prezes i dyrektor generalny SmartWool, gościł z wykładem na University of California w ramach współfinansowanego przez Outdoor Industry Association i CU LEEDS School of Business cyklu dla studentów MBA. 

Jak przyznał Satkiewicz, marka SmartWool zwiększa wysiłki zmierzające do stania się liderem w dziedzinie odzieży z wełny merino. – Jesteśmy naprawdę dobrzy w skarpetach. Jednak ostatnie lata spędziliśmy pracując nad odzieżą. Robimy duże postępy i zmierzamy we właściwym kierunku – zapewnił. 

Satkiewicz zauważył także, że marzeniem wielu producentów skarpet jest rozszerzenie oferty o odzież. Skarpety mogą być czymś bardzo ciekawym, ale to dopiero odzież naprawdę definiuje markę. Jednocześnie wiedza na temat skarpet nie przekłada się na doświadczenie w produkcji odzieży, dlatego trzeba szukać nowych, własnych rozwiązań. Dyrektor generalny SmartWool dodał, że rynek skarpet i odzieży merino intensywnie się rozwija i robi się na nim dosyć tłoczno. Trend ten jest pozytywny dla wszystkich. – Im więcej marek, które skłaniają się ku wełnie merino, tym lepiej. To potwierdza to, co już wiemy i mobilizuje nas do bycia innowacyjnym – dodał.

Satkiewicz przeszedł do firmy SmartWool z Nike w 2006 roku, trzy lata później został mianowany prezesem marki. Od 2008 roku, pomimo recesji, firma podwoiła sprzedaż. Satkiewicz poradził studentom, którzy chcą rozpocząć własny biznes, że najważniejsze w prowadzeniu firmy to bycie otwartym i precyzyjnym w komunikacji.

Dwuznaczność i brak komunikacji są zabójcze dla firmy – powiedział i zaprezentował własny przykład. Od momentu gdy w czerwcu 2011 roku VF Corporation ogłosiła zamiar zakupu marki SmartWool wraz ze spółką Timberland aż do zakończenia transakcji w październiku 2011 roku, Satkiewicz w każdy piątek o godz. 14 wysłał maila do swoich pracowników z informacjami dotyczącymi transakcji. Robił to bez względu na to gdzie akurat w danym momencie przebywał, ani czy miał coś konkretnego do przekazania.

Marka SmartWool ma swoją siedzibę w Steamboat, w stanie Kolorado, gdzie została założony w 1994 roku. Sprzedaż produktów i promocja “aktywnego górskiego życia” jest głównym celem firmy. – Jednocześnie chcemy dotrzeć do gościa z Manhattanu, który biega 50 mil w tygodniu i zapewne zamyka oczy marząc o tym, że jest na szlaku Telluride w stanie Kolorado – dodał Satkiewicz.

Zauważył także to, co często jest podkreślane przez innych liderów rynku outdoor: wyzwaniem dla całej branży outdoorowej jest dotarcie do młodego pokolenia konsumentów, pokolenia z przełomu wieków.

Reprezentanci tej grupy dużo częściej zmieniają swoje preferencje co do marek, niż pokolenie bumu demograficznego. Dlatego firmy, które chcą nadążyć za tym ruchem i pozostać dla młodych ludzi autentycznymi muszą być przede wszystkim innowacyjne.

Wykład Satkiewicza zakończył pierwszy rok bezpłatnego cyklu prelekcji dla studentów CU Leeds School of Business Lecture Series. W przyszłym roku akademickim ruszy kolejna edycja.

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0