HomeRynek outdoor

Wzrost sprzedaży w grupie adidas outdoor

Adidas Group odnotował 40% wzrost sprzedaży w grupie outdoor, co według szacunków przekłada się na 280 milionów euro (372 milionów dolarów). Wynik ten jest częścią ubiegłorocznego, 11% wzrostu całkowitego poziomu sprzedaży adidasa na poziomie 13,4 miliardów euro (17,6 miliardów dolarów). 

Niemiecki gigant w dziedzinie obuwia sportowego, odzieży i sprzętu wydał swój coroczny raport, w którym podkreśla dążenie firmy do rozszerzenia swojej obecności na rynku outdoorowym. Jak widać na podstawie ubiegłorocznych wyników sprzedaży, założony plan jest realizowany.

Część wzrostu grupy outdoor obejmuje listopadowe nabycie wspinaczkowej i outdoorowej marki obuwia – Five Ten, której przedstawiciele ujawnili nieco więcej szczegółów dotyczących podziału środków finansowych. 

Według raportu, w momencie nabycia marki adidas wycenił aktywa i pasywa Five Tena na 16 mln euro (ok. 21 milionów dolarów). Wycena ta obejmuje zapasy szacowane na 4 miliony euro, znak towarowy wyceniony na 8 milionów euro oraz pozostałe aktywa niematerialne, w tym technologie marki takie jak Guma Stealth – 14 milionów euro. 

Tort z okazji przejęcia marki Five Ten (fot. blog.adidas-group.com)Tort z okazji przejęcia marki Five Ten (fot. blog.adidas-group.com)

Jak czytamy w raporcie, łączna cena nabycia marki wyniosła 25 milionów dolarów w gotówce przy zamknięciu transakcji i płatnościach warunkowych w wysokości 13 milionów dolarów, które są uzależnione od realizacji założonych działań biznesowych Five Tena w ciągu najbliższych trzech lat.

Pomimo dobrych finansowych wyników dotyczących przejęcia marki Five Ten, adidas nie ujawnił całkowitych przychodów grupy outdoor, informując jedynie o 40% wzroście sprzedaży w ciągu ubiegłego roku. Biorąc pod uwagę przychody grupy outdoor w 2010 roku w wysokości około 200 milionów Euro, dziennikarze sNews szacują, że adidas Outdoor osiągnął w 2011 roku przychody na poziomie około 280 milionów euro (372 milionów dolarów). Według prognoz adidasa w 2015 roku grupa outdoorowa osiągnie sprzedaż w wysokości 500 milionów euro. 

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0