HomeRynek outdoor

Mammut odnotował spadek przychodów w 2011 roku

W 2011 roku firma Mammut Sports Group odnotowała spadek przychodów o 4,7%. Szwajcarski producent outdoorowego sprzętu i odzieży zmagał się przede wszystkim z wahaniami kursów walutowych spowodowanych europejskim kryzysem. 

Na koniec 2011 roku przychody Mammuta sięgnęły kwoty 210 milionów franków szwajcarskich (233,6 milionów dolarów) w porównaniu do ubiegłorocznych 221.2 milionów franków (245,1 milionów dolarów).

Przedstawiciele marki przyznali, że w obliczu silnego franka byli zmuszeni obniżyć ceny produktów. Silna pozycja krajowej waluty w stosunku do osłabionego euro i dolara wpłynęła na tańszy import do Szwajcarii i jednocześnie zmniejszenie marży na eksportowane produkty Mammuta.

Do spadków przychodów dołożyła się także ciepła i sucha zima w Europie oraz inwestycja marki w lawinowe poduszki powietrzne – Snowpulse.

Łaskawy dla marki okazał się rynek niemiecki, który w stosunku do ogarniętej kryzysem Europy pozostał na silnej pozycji. W Niemczech Mammut odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży, ubiegłoroczne przychody wzrosły także w Japonii i Korei Południowej. 

Otwarcie dodatkowych monobrandowych sklepów w tych krajach, jest impulsem do przyszłego wzrostu – komentują przedstawiciele marki w komunikacie. W ramach realizacji planu ekspansji na rynku europejskim marka otworzyła także nowe sklepy na terenie Niemiec, Szwajcarii i Hiszpanii.

W przyszłości marka spodziewa się, że frank szwajcarski pozostanie mocny, jednak pozostają wątpliwości co do stabilnego rozwoju europejskiej gospodarki. Stąd, jak twierdzą przedstawiciele Mammuta, konieczność bycia elastycznym.

Optymizm firmy powrócił wraz ze śniegiem i mrozami, które dotarły do większość europejskich krajów na początku 2012 roku. Do końca tego roku Mammut planuje otworzyć nowy magazyn i centrum logistyczne w Niemczech. 

Sprzedaż Mammuta stanowiła 19% całościowej sprzedaży grupy Conzzetta, do której należy marka. Conzzetta, która zajmuje się również produkcją blach, obróbką szkła i wyrobów z pianki, odnotowała w 2011 roku wzrost przychodów o 7,2 %.

 Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0