O czym mówi branża? European Outdoor Forum – relacja część 2.

Trwające w dniach od 16 do 17 października European Outdoor Forum, drugiego dnia spotkania skupiło się na zagadnieniach dotyczących rosyjskiego i amerykańskiego rynku, sklepach multisportowych, systemie kontroli jakości sprzętu oraz nad zrównoważonym rozwojem. 

  • Outdoor po rosyjsku 

Poranną sesję otworzył z pompą Rosjanin Vlad Moroz, który wkroczył na scenę w akompaniamencie tradycyjnej rosyjskiej ballady wraz z butelką wódki w ręku. I nie była to zachęta do wczesnego drinka na śniadanie, lecz nagroda dla zwycięzcy z publiczności.

European Outdoor Forum 2012 - Vlad Moroz z RedFox (fot. Jean-Marc Favre)European Outdoor Forum 2012 – Vlad Moroz, współzałożyciel i dyrektor RedFox (fot. Jean-Marc Favre)

Vlad, współzałożyciel i dyrektor firmy RedFox, pokazał w jaki sposób historia wczesnych entuzjastów outdooru w Rosji nadal wpływa na dobór produktów i poziom wiedzy na rosyjskim, outdoorowym rynku detalicznym.

Po swoim przemówieniu Vlad odpowiadał na liczne pytania publiczności, a szczęśliwiec – Frederic Tain ze Sport Guide – wygrał w loterii butelkę rosyjskiej wódki.

  • Zrównoważony rozwój na każdym etapie

Następny w kolejce do mównicy był Philipp Meister, Manager Sustainable Materials and Innovation w adidas Group. Philipp wyjaśnił szczegółowo na czym polega działalność dużej firmy w kontekście zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw.

Pokazał, że międzynarodowa firma, produkująca szeroką gamę wyrobów, od butów wspinaczkowych, przez buty do tenisa, po techniczne kurtki górskie, jest w stanie zaimplementować i realizować wymogi zrównoważonego rozwoju na każdym etapie łańcucha dostaw – bez względu na to, czy jest to magazyn na zachodzie Stanów Zjednoczonych, czy linia produkcyjna w Azji Południowo-Wschodniej. 

  • Kontrola jakości produktów – wspólna sprawa branży

Po tym jak uczestnicy forum wzmocnili się przerwą na kawę, swój wykład rozpoczął Bernard Bressoux, dyrektor w Petzl Technical & Quality. Bernard mówił o tym, w jaki sposób firmy powinny lepiej przygotować się do odpowiedzialności w związku z ewentualnymi roszczeniami konsumentów.

Według niego, bez względu na to jak dana firma ma doskonały system kontroli jakości, zawsze jest przestrzeń do tego, aby go jeszcze bardziej poprawić. Zwłaszcza, że każda wada sprzętu może mieć wpływ na wszystkie firmy działające w tej samej dziedzinie, także na te, które nie są bezpośrednio zaangażowane w zdarzenie związane z wadliwym sprzętem.

Dlatego właśnie, przekonywał Bernard, cała branża outdoorowa powinna wspólnie pracować nad podniesieniem standardów w tym aspekcie. 

  • Recykling w wersji outdoor – od kieszeni do torebki

Tuż przed przerwą na lunch przyszedł czas na prezenty dla uczestników forum. Na scenę wyszli Johnny de Boer, Marketing Manager w YKK, Benjamin Marias, Sustainable Manager oraz Lilian Durey z Wood Stock Creations, którzy zaprezentowali i rozdali ręcznie wykonane prezenty – różnokolorowe, małe i większe torebki zasuwane na zamek YKK, wykonane z kieszeni kurtek outdoorowych. Chodziło o pokazanie jak w twórczy sposób można wykorzystać produkty outdoorowe, które straciły już swoje główne przeznaczenie.

European Outdoor Forum 2012 - torebki z kieszeni kurtek outdoorowych (fot. Jean-Marc Favre)European Outdoor Forum 2012 – torebki z kieszeni kurtek outdoorowych (fot. Jean-Marc Favre)

Obiad, któremu przyświecało uruchomienie nowego SGI-Compass Nordic, został dostosowany również tematycznie do nordyckiego menu. Co więcej, zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, wszystkie składniki posiłku, zostały pozyskane z lokalnych źródeł.

  • Sklepy multisportowe vs sklepy spcjalistyczne

Ubiegłoroczny panel dyskusyjny dotyczył specjalistycznych zagadnień handlu detalicznego w branży outdoorowej, w którym brali udział m.in. przedstawiciele dużych sieci sklepów outdoorowych, m.in. AS Adventures, MEC i Globetrotter. W tym roku tematyka panelu koncentrowała się na sprzedawcach oferujących produkty do różnego rodzaju sportów.

W panelu brali udział: Tomas Främberg, Vice Buying Director w Stadium, Massimo Zuin, Category Manager Outdoor Bike and Ski w Sportland oraz Willy Beyeler, Head of Brand Management w Intersport International Corporation. Moderatorem panelu był – podobnie jak w ubiegłym roku – Eugenio Di Maria. Dyskutanci rozważali relacje detalistów multisportowych względem rynku outdoorowego.

European Outdoor Forum 2012 - panel dyskusyjny (fot. Jean-Marc Favre)European Outdoor Forum 2012 – panel dyskusyjny (fot. Jean-Marc Favre)

Zastanawiano się również nad tym, w jaki sposób marki mogą poprawić swoje relacje z klientem sklepów multisportowych.

Uczestnicy panelu doszli do wsniosku, że sklepy multisportowe nie traktują detalistów specjalistycznych jako konkurencji, zaś swoje własne marki produktów postrzegają jako uzupełnienie oferty niezależnych marek, które dystrybuują.

  • Szturmem na rynek amerykański

Podczas ostatniego seminarium George Schott, założyciel i wiceprezes działu sprzedaży i marketingu w Injinji, przedstawił praktyczny przewodnik dotyczący tego, jak wejść na amerykański rynek.

Przewodnik uwzględnieniał wszystkie niezbędne informacje, przydatne zwłaszcza z perspektywy małych i średnich firm.

  • 240 przedstawicieli branży outdoorowej 

Wreszcie nadszedł czas by zakończyć trzecią edycję European Outdoor Group. Jean-Luc Diard, prezes Outdoor Sports Valley podziękował wszystkim, którzy przybyli na spotkanie branży i przyczynili się do sukcesu forum.

[video:http://vimeo.com/51604826] [video:http://vimeo.com/51995199]

W tegorocznym spotkaniu udział wzięło 240 przedstawicieli kluczowych firm z branży outdoorowej, w tym:

ADC Alchemy, adidas, Advansa, Adventure Sports Fair, AKU, Altimax, ANWR-Garant Swiss, Apo, Arc’teryx, Astrum Brands Group, Atomic, Azimut, Blizzard, BolderKids, Bonfire, BSI, Business Location South Tyrol, C.A.M.P., Cascade Designs Inc, Columbia Sportswear, Coolmax, Deuter, Dialex Environnement, Didriksons 1913, Diode, Dupraz Sport, Dolomite, Eagle Race, Edelrid, EMLYON Business School, European Outdoor Group, Evioo.com, Exnovo, Feel Event Spirit, Fjällräven, French Ministry of Sports, Fusalp, G3, Génération Sport, GFK, GM Snow, Good People Run, Grivel, Halti Oy, Hartung Bouffay, Hi-Tec, Injinji, Inook, Innovations and Polymères, Intersport, Invista, ISPO, Italian Outdoor Group, Jack Wolfskin, Julbo, Katoen Natie, Keen Europe Outdoor, Klättermusen, La Compagnie du Bain, La Sportiva, Lafuma, Lago, Lizard Footwear, Lowa, Lubrizol Advanced Materials, Mammut Sports Group, Marmot, Maroquinerie des Monts du Lyonnais, Mavic, Merrell, Millet, MontagneTV, Moon Boots, Mountain Focus, Mountain News, Mountain Riders, Nic Impex, Nikwax, Niveales, Nord Ouest, Obalys Management Consulting, Nordica, Oberalp, Odlo, Outdoor Data, Outdoor Experts, Outdoor Sports Valley, Oz Conseil, P&G, PacSafe, Patagonia Europe, Pebble International, Petzl, Picture Organic Clothing, Polygiene, PrimaLoft, Recco, Redfox, Rossignol Group, Sports Alpins Distribution, Salewa, Salomon, Savoie Hexapole, Scarpa, Scott Sports, SGI, Sintef Technology and Society, SmartWool, Sport-Achat, Sport Eco, Sport Guide, SportPulsion, Sportland, Stadium, Stilesens Designers, Suunto, SWiTCH, Sympatex, Tatonka, Tecnica, The Lifestyle Company, The North Face, The Sustainable Apparel Coalition, Thermocool, TSL Outdoor, Vibram, Vuarnet, W.L. Gore and Associates, White Doctor, Wild Roses, Wilson, Wood Stock Création, Wooloomooloo, Yama Outdoors oraz YKK. 

Źródło: European Outdoor Forum

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0