HomeRynek outdoor

Marka Jetboil została sprzedana firmie Johnson Outdoors

Amerykańska firma Johnson Outdoors zakupiła markę Jetboil, powiększając tym samym swoje portfolio marek outdoorowych, w którym znajduje się m.in. Eureka!, Silva i Tech4o. Kwota zakupu nie została podana do publicznej wiadomości.

Założona w 2004 roku marka Jetboil, nie zmieni swojej siedziby, która mieści się w amerykańskim mieście Manchester. Firma zatrudnia obecnie 35 osób. Współzałożyciel firmy i jej dotychczasowy prezes – Perry Dowst pozostanie w firmie w roli starszego doradcy, wspierając strategiczne badania i rozwój oraz tworzenie nowych produktów.


Przejęcie Jetboila poszerzy kampingowe portfolio firmy Johnson Outdoors, w którym już znajduje się producent namiotów, śpiworów, plecaków oraz mebli kampingowych – marka Eureka! oraz producent kompasów – marka Silva. Wśród marek związanych z outdoorem własnością firmy jest także producent zegarków Tech4o.

Pozostałe marki należące do firmy znajdują się po stronie sportów wodnych, wpisujących się w takie aktywności jak kajakarstwo, nurkowanie oraz wędkarstwo. Firma posiada m.in. producentów czółen i kajaków oraz akcesoriów – marki Old Town, Ocean Kayak, Necky i Carlisle. Johnson zajmuje się również elektroniką morską oraz sprzętem wojskowym.

Firma Johnson Outdoors jest notowana na giełdzie.

Jak przyznała CEO Johnson Outdoors – Helen Johnson – firma w najbliższym czasie skupi się nad rozszerzeniem dystrybucji produktów marki Jetboil oraz jednocześnie sprawdzeniem jak sprawują się kanały sprzedaży detalicznej kluczowych produktów marki.

Marka Jetboil zrewolucjonizowała gotowanie w warunkach outdoorowych, wprowadzając na rynek kompaktowe, efektywne, szybkie i łatwe w obsłudze systemy do gotowania – Personal Cooking System (PCS).

Perry Dowst i Dwight Aspinwall - założyciele firmy Jetboil (fot. Jetboil)Perry Dowst i Dwight Aspinwall – założyciele firmy Jetboil (fot. Jetboil)

W ostatnich latach marka intensywnie pracowała nad ochroną patentową swoich technologii. W sierpniu 2010 roku złożyła także pozwy przeciwko rywalizującym z nią markom. Pomimo sukcesów na innych polach, ostatecznie w maju 2011 roku firma wycofała swoje zarzuty przeciw markom Primus i Burton, argumentując, że swój czas i pieniądze może wydać gdzie indziej z lepszym pożytkiem.

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0