HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku outdoor: grudzień na plusie

Rok 2012 pożegnał nas dobrymi wynikami sprzedaży w sklepach outdoorowych, biorących udział w naszym barometrze rynku. Względem grudnia 2011 roku, sprzedaż była wyższa o 7,8 proc.

Jest też ziarno goryczy – wyniki w grudniu 2011 były najgorszymi spośród wszystkich 12 miesięcy ubiegłego roku; spadek sprzedaży wyniósł wówczas ponad 26 proc. 

Grudzień był miesiącem relatywnie ciepłym, długo też trzeba było czekać na śnieg w górach. Jak widać jednak, nie przeszkodziło to Polakom w zakupach zarówno świątecznych, jak i sezonowo związanych z zimowymi aktywnościami na świeżym powietrzu. 

Patrząc na wyniki w naszym barometrze, rok 2012 okazał się lepszy niż 2011 – na 12 miesięcy sklepy biorące udział w naszym barometrze cztery razy odnotowały spadki sprzedaży względem 2011 roku, osiem miesięcy było na plusie.

Dobrymi wynikami za ostatni miesiąc roku może się także pochwalić INTERSPORT. W grudniu ta sieć sklepów wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości około 29.595.000,00 zł, co stanowi wzrost o 24,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku.

W okresie od stycznia do grudnia 2012 roku wartość przychodów netto ze sprzedaży spółki rosła; wyniosła około 233.002.000,00 zł i była wyższa o 20,1 proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku (czyli 194.079.000,00 zł).

Jak mówił dla TVN CNBC prezes spółki, Artur Mikołajko, w 2013 roku INTERSPORT chce się bardziej uniezależnić od produktów sezonowych, zapewniając tym samym stabilniejszy rozwój firmy.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 15 sklepów:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
  • Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
  • Sherpa (Warszawa)
  • sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • Trekker Sport (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0