Rok 2012 pożegnał nas dobrymi wynikami sprzedaży w sklepach outdoorowych, biorących udział w naszym barometrze rynku. Względem grudnia 2011 roku, sprzedaż była wyższa o 7,8 proc.
Jest też ziarno goryczy – wyniki w grudniu 2011 były najgorszymi spośród wszystkich 12 miesięcy ubiegłego roku; spadek sprzedaży wyniósł wówczas ponad 26 proc.
Grudzień był miesiącem relatywnie ciepłym, długo też trzeba było czekać na śnieg w górach. Jak widać jednak, nie przeszkodziło to Polakom w zakupach zarówno świątecznych, jak i sezonowo związanych z zimowymi aktywnościami na świeżym powietrzu.
Patrząc na wyniki w naszym barometrze, rok 2012 okazał się lepszy niż 2011 – na 12 miesięcy sklepy biorące udział w naszym barometrze cztery razy odnotowały spadki sprzedaży względem 2011 roku, osiem miesięcy było na plusie.
Dobrymi wynikami za ostatni miesiąc roku może się także pochwalić INTERSPORT. W grudniu ta sieć sklepów wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości około 29.595.000,00 zł, co stanowi wzrost o 24,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku.
W okresie od stycznia do grudnia 2012 roku wartość przychodów netto ze sprzedaży spółki rosła; wyniosła około 233.002.000,00 zł i była wyższa o 20,1 proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku (czyli 194.079.000,00 zł).
Jak mówił dla TVN CNBC prezes spółki, Artur Mikołajko, w 2013 roku INTERSPORT chce się bardziej uniezależnić od produktów sezonowych, zapewniając tym samym stabilniejszy rozwój firmy.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 15 sklepów:
- 8a.pl (Gliwice)
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
- Sherpa (Warszawa)
- sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker Sport (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE