HomeRynek outdoor

HiMountain – podsumowanie 2012 roku i plany na rok 2013

Sieć sklepów HiMountain liczy obecnie 40 placówek. W 2013 roku marka zamierza otworzyć kolejne pięć sklepów. A jaki był dla firmy rok 2012? O planach na przyszłość i dokonaniach w ubiegłym roku mówi Grzegorz Chwoła, szef działu marketingu w HiMountain.

Jaki był 2012 rok dla marki HiMountain?

Grzegorz Chwoła (Szef Działu Marketingu HiMountain): Mimo kryzysu i upadłości firm w branży outdoorowej my trwamy, wprowadzamy nowe produkty do sprzedaży i rozwijamy sieć sklepów HiMountain. Udało się nam uzyskać ten sam co w roku 2011 poziom sprzedaży.

Mamy także inne sukcesy. Wyprawa wyposażona w odzież i sprzęt HiMountain zdobyła zimą Gasherbrum I (8068m)*. To wielki sukces i historyczne wydarzenie dla nas, czyli HiMountain, m.in. dlatego, że potwierdza nasze możliwości wyprodukowania sprzętu niezawodnego, najwyższej klasy z zastosowaniem najnowszych technologii. Dla odzieży i sprzętu nie może być trudniejszego sprawdzianu niż zima w Karakorum na wysokości 8000 metrów, kiedy wieje wiatr z prędkością 100 km na godzinę i jest minus 50 stopni Celsjusza.

Wyprawa na Gasherbrum I - Janusz w Kuluarze Japońskim, w tle obóz drugi (fot. Adam Bielecki)Wyprawa na Gasherbrum I – Janusz w Kuluarze Japońskim, w tle obóz drugi (fot. Adam Bielecki)

Rozwój sieci sklepów polega m.in. na otwieraniu nowych placówek – ile sklepów firmowych HiMountain udało się otworzyć w minionym roku?

Otworzyliśmy w listopadzie sklep o powierzchni 84 m2 w nowo wybudowanej Galerii Rzeszów w Rzeszowie i nowy sklep w Galerii Tulipan w Łodzi, oba z nowym konceptem wystroju, wprowadzonym w 2012 roku. Zgodnie z tą koncepcją odnowiliśmy także 10 istniejących sklepów. Nowy koncept zdobył uznanie i będziemy mu wierni przez kolejne lata.

Nowe sklepy w dobie spowolnienia gospodarczego, to dosyć odważny krok. Jak obecna sytuacja ekonomiczna wpływa na ilość klientów w sklepach HiMountain?

Odczuwamy spadek klientów, ale to sprawa nie tylko kryzysu, powodów jest więcej. Klienci nastawieni są na oszczędzanie, wpływ na ich nieobecność w naszych sklepach ma także powstawanie nowych obiektów handlowych.

Sklepy HiMountain zaprojektowane zgodnie z nowym konceptem wystrojuSklepy HiMountain zaprojektowane zgodnie z nowym konceptem wystroju

Ile obecnie liczy sieć sklepów marki HiMountain?

Nasze produkty sprzedawane są w 40 sklepach i jest to najliczebniejsza sieć sklepów outdoorowych w Polsce.

Ze sklepami stacjonarnymi konkurują także sklepy internetowe. Wasz sklep internetowy działa już od 8 lat. Czy możesz pokusić się o jakieś podsumowanie jego działalności?

Nasz sklep działa już długo i przez te lata był doceniany nie tylko przez klientów. Kilka lat temu na przykład zdobył nagrodę tygodnika „Wprost”  za najlepszy sklep w branży sportowo-turystycznej. Obecnie nie będę ukrywał, że trochę się zestarzał, ale już pracujemy nad jego nową wresją, więc będzie tylko lepiej.

A jak wyglądają procentowo przychody sprzedaży osiągane za pośrednictwem sklepu internetowego?

Odpowiem inaczej: obroty sklepu on-line osiągają poziom dobrego sklepu stacjonarnego z dobrą lokalizacją.

Mamy 2013 rok. Jakie marka HiMountain ma postanowienia noworoczne? 

W 2013 roku chcemy otworzyć kolejnych 4-5 sklepów, już trwają rozmowy w tej sprawie. Na 100 proc. w II połowie tego roku otworzymy sklep w Galerii Katowickiej w Katowicach i w Galerii (TriGranit) przy dworcu w Poznaniu. Poza tym będziemy rozwijać kolekcje odzieży i sprzętu HiMountain. Do tego, tak jak już wspominałem, pojawi się nowa odsłona sklepu internetowego marki w najnowszym standardzie i ze wszystkimi udogodnieniami dla klientów.

* O ubiorze i sprzęcie (nie tylko marki HiMountain) zdobywców Gasherbruma I rozmawialiśmy z Arturem Hajzerem, zapraszamy do lektury TUTAJ.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 3
  • comment-avatar
    Anonim 11 lat ago

    bajobongo i do przodu. „Ile obecnie liczy sieć sklepów marki HiMountain?

    Nasze produkty sprzedawane są w 40 sklepach i jest to najliczebniejsza sieć sklepów outdoorowych w Polsce.”

    Co za ściema.. Euromark ( w upadłości,bo w upadłości i tak zaraz ktoś go wciągnie) ma ponad 140 sklepów w tym ok 28 firmowych a resztę ajencyjnych w Polsce.. nie lubie ani jednych ani drugich, ale nie lubię też przekłamań w statystykach..

    • comment-avatar
      Anonim 11 lat ago

      sklepy partnerskie. Gdyby liczyc sklepy partnerskie sieci HiMountain liczba bylaby o wiele wyzsza,podano tutaj tylko sklepy firmowe-a Euromark sklepow firmowych ma jak napisales 28,wiec gdzie tutaj przeklamanie?
      Uwazam rowniez ze HiMountain powinno sie skupic na wyzszej polce swoich produktow z Expert Series a nie liczyc ze slabszej jakosci modele zapelnia pustki w budzecie-niedlugo wyjdzie na to ze bedzie je mozna kupic w marketach na hali.Jezeli chodzi o modele „experckie” to sa to najwyzszej jakosci , szyte w Polsce ciuchy outdorowe ktorym naprawde mozna zaufac.
      Polecam

  • comment-avatar
    Anonim 10 lat ago

    Plany planami…. …rok 2013 ma się ku końcowi, a strona internetowa High Mountain jakby w 2011 została. Stare katalogi, stary sklep internetowy, stare kolekcje.