Barometr rynku – luty pod kreską

Po dobrym, plusowym początku roku, luty przyniósł spadki sprzedaży sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku outdoor. Licząc rok do roku luty zakończył się spadkiem sprzedaży o blisko 4 proc.

Luty był miesiącem mroźnym i śnieżnym, na gorsze wyniki mogła mieć więc wpływ niekorzystna sytuacja ekonomiczna w kraju, w tym głównie na rynku pracy. Rosnące bezrobocie i niska płaca realna skłaniają do oszczędzania i na pewno nie zachęcają do zakupów i outdoorowych wyjazdów.

Spadki odnotował także INTERSPORT. Zarząd spółki poinformował, że przychody netto ze sprzedaży osiągnięte w lutym 2013 roku wyniosły około 18.932 tys. zł i były niższe o 8,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2012 roku, w którym Spółka odnotowała przychody w wysokości 20.781 tys. zł.

Narastająco w okresie od stycznia do lutego 2013 roku, wartość przychodów netto ze sprzedaży Spółki wyniosła około 45.128 tys. zł i była niższa o 5,5 proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku. 

Jak czytamy w raporcie: Główną przyczyną niższych obrotów była mniejsza niż w roku ubiegłym sprzedaż sprzętu narciarsko – snowboardowego. Jednocześnie w tym okresie Spółka odnotowała wzrost dynamiki obrotów w całorocznych grupach towarowych, co jest dobrym prognostykiem wiosenno-letniej sprzedaży. 

Główny Urząd Statystyczny również nie ma dobrych informacji – w lutym sprzedaż detaliczna w Polsce spadła o 0,8 proc. i 2,6 proc. – odpowiednio dla ujęcia rocznego i miesięcznego. Spadek był większy niż przewidywali analitycy.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 14 sklepów: 

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
  • Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
  • Sherpa (Warszawa)
  • sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0