Wzrost sprzedaży odzieży marek Arc’teryx i Salomon w 1Q

Stabilne wyniki sprzedaży marek Salomon i Arc’teryx pomagają ich firmie matce – Amer Sports – przetrwać huśtawkę pogody zimowej i wiosennej. Sprzedaż odzieży outdoorowej i zimowej wzrosła o 23 proc. w pierwszym kwartale, podczas gdy sprzedaż w kategoriach obuwia i sprzętu zimowego spadła o 2 proc.Końcowy rezultat pozwolił na osiągniecie 4 proc. wzrostu sprzedaży w grupie Winter and Outdoor firmy Amer, osiągając 266,5 mln euro (346,9 mln dolarów).

Jak potwierdzają oficjalni przedstawiciele firmy, sprzedaż odzieży odnotowała dobre wyniki we wszystkich regionach. Sprzedaż sprzętu zimowego spadła w kategorii nart alpejskich, jednak zwiększyła się w kategoriach nart biegowych i snowboardów. Wyniki sprzedaży obuwia podskoczyły w Ameryce Płn., Rosji i Japonii, jednak odnotowały spadki w Europie.

HeikkiTakala, prezes i dyrektor generalny Amer Sports, stwierdził, że firma dalej odnotowuje w wielu kategoriach przesunięcia w kierunku zamówień uzupełniających sprzętu (re-orders) w miejsce zamówień przedsezonowych (pre-orders). Powodem tej tendencji jest zmienna pogoda i trudności gospodarcze Europy, jednak w ostatecznym rozrachunku biznes się umacnia.

Wraz z kategoriami Fitness i Sporty Piłkarskie, przychód Amer Sports za 1. kwartał wzrósł o 4 proc. do 493 milionów euro (641,6 milionów dolarów). Dochód kwartalny spadł do 14,8 mln euro (19,3 mln dolarów) w porównaniu z 18,8 mln euro (24,5 mln dolarów) za analogiczny okres zeszłego roku.

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Anonim 5 lat temu

    A musi być 1Q? Słowo kwartał przestało istnieć czy jak?. To samo dla info o Intersporcie.