Wiosenny numer magazyny 4outdoor podejmuje dwa ważne tematy: buty trekkingowe oraz dostępność dziecięcego sprzęt outdoorowego na polskim rynku. Ponadto znajdziecie ciekawą rozmowę z menadżerem firmy 4F oraz materiały poradnikowe i najświeższe informacje z branży outdoor.
Przedłużająca się zima już za nami, teraz czas na sezon wiosenno-letni, który póki co okazał się ciepły, ale deszczowy. Jak powszechnie wiadomo, branża outdoorowa zależna jest nie tylko od ogólnej sytuacji gospodarczej, ale przede wszystkim od pogody, która w pierwszym kwartale 2013 roku ostatecznie okazała się dla sklepów outdoorowych pozytywna – te biorące udział w naszym barometrze rynku odnotowały niewielki wzrost sprzedaży.
4F – optymizm i pokora. Wywiad z Grzegorzem Wąsikiem
Wysoki, bo sięgający aż 60 proc. wzrost sprzedaży, odnotowała za to w ubiegłym roku polska marka 4F, która po sukcesie marketingowym związanym z Olimpiadą w Londynie stała się jedną z bardziej rozpoznawalnych rodzimych marek sportowych w Polsce. Na łamach Magazynu 4outdoor rozmawiamy na ten temat z Grzegorzem Wąsikiem, managerem ds. hurtu i eksportu firmy OTCF Sp. z o.o., właściciela marki 4F.
Nie jest tak, że zadowalamy się dobrymi wynikami i zamierzamy osiąść na laurach. W obecnej sytuacji trzeba pracować jeszcze więcej, trzeba starać się jeszcze bardziej i poszukiwać nowych możliwości; tylko tak można zapewnić marce stały wzrost, który jest naszym celem. Wychodzimy rynkowi naprzeciw, śledzimy trendy, trzymamy rękę na pulsie. Wiemy, że dobre wyniki nie są dane raz na zawsze – mówi Wąsik.
W wywiadzie także wiele na temat planów firmy dotyczących kolekcji outdoorowej oraz samopoczucia marki 4F względem reszty branży.
Odzież i obuwie w specjalistycznym sklepie outdoorowym – Michał Sojka
Kontynuujemy także temat przygotowywany specjalnie dla właścicieli sklepów lub tych, którzy chcieliby nimi dopiero zostać – jak z głową zabrać się za zatowarowanie sklepu outdoorowego? W kolejnym już artykule z tej serii Michał Sojka prezentuje strategię dotyczącą planowania asortymentu odzieżowego i obuwniczego.
Podstawa na górskim szlaku – buty trekkingowe – Artur Szachniewicz
Pozostając w tematyce butów, w tym numerze przyjrzymy się bliżej najpopularniejszemu obuwiu wśród miłośników aktywności outdoorowych, czyli butom trekkingowym.
O tym, na co powinno się zwracać uwagę w przypadku tego rodzaju produktu oraz co obecnie mają nam do zaproponowania czołowi producenci na polskim rynku, pisze dla nas Artur Szachniewicz.
Outdoor KIDS na polskim rynku – Aneta Żukowska
Dużo mniej popularną grupą produktową jest natomiast odzież i sprzęt dla najmłodszych uczestników aktywności na świeżym powietrzu. Od butów, przez czapki, po kurtki przeciwdeszczowe i puchowe kombinezony dla niemowląt – oferta marek outdoorowych dla dzieci jest szeroka, a klient – jakim jest w istocie rodzic – atrakcyjny.
Na polskim rynku odzież i sprzęt outdoorowy dla dzieci wciąż jednak nie ma zbyt silnej reprezentacji. W artykule „Outdoor KIDS – na polskim rynku” staramy się odpowiedzieć na pytanie, czy ta grupa produktowa ma przyszłość na polskim rynku oraz jakie są jej mocne i słabe strony.
Za nami Targi Kielce Sport–Zima 2013
A na koniec relacja z minionych targów Kielce Sport–Zima 2013, na których swoje stoiska wystawiły 182 firmy.
Po trudnym roku 2012 wystawcy w rozmowach z nami reprezentowali umiarkowany i ostrożny optymizm co do przyszłego sezonu, choć nie da się zaprzeczyć, że branża outdoorowa miała na tegorocznych zimowych targach w Kielcach wyjątkowo skromną reprezentację.
Pomimo to na kilku stoiskach było naprawdę gwarno, a chwilami bardzo pracowicie. Dużą liczbą odwiedzających cieszyli się zwłaszcza ci wystawcy, którzy chcą zapełnić rynkową lukę po Campusie i Alpinusie.
Outdoor Magazyn
Wśród najnowszych wieści z rynku na uwagę zasługuje zwłaszcza kwietniowy debiut nowego portalu: Outdoor Magazyn – www.outdoormagazyn.pl. Na stronach Outdoor Magazynu fani outdooru znajdą wszystkie niezbędne informacje na temat swojej pasji, począwszy od nowości sprzętowych, przez testy, poradniki dotyczące ekwipunku i podróży, jej bezpieczeństwa i strategii planowania, ciekawych destynacji outdoorowych, aż po książki, które warto przeczytać i wydarzenia, na których koniecznie trzeba się pojawić.
Misją portalu Outdoor Magazyn jest dostarczanie kompleksowych, ciekawych i kompetentnych informacji z zakresu outdooru oraz promowanie aktywności outdoorowych wśród Polaków.
A już teraz zachęcamy do prenumeraty Magazynu 4outdoor oraz do zakupu najnowszego numeru i numerów archiwalnych – wszystko to dostępne jest w księgarni wspinanie.pl.
Magazyn 4outdoor 3/2013 (27) maj – spis treści:
- W Galerii Łódzkiej został otwarty sklep marki Jack Wolfskin
- Outdoor Magazyn – nowy portal dla fanów outdooru
- Marka ThermaCELL poszukuje dystrybutora na polskim rynku outdoorowym
- ecorepel® – nowy, ekologiczny impregnat od Schoeller Textil
- Outdoor Project zamiast Hannah Poland
- Można już zgłaszać produkty do konkursu OutDoor Industry Award 2013
- Barometr 4outdoor
- Fortuna kołem się toczy, czyli zmienne wyniki światowych potentatów za I kwartał 2013.
- Wzrost sprzedaży odzieży marek Arc’teryx i Salomon.
- Lafuma Group odnotowuje spadki sprzedaży
- Powolny wzrost przychodów The North Face
- Wzrost sprzedaży firmy Columbia Sportswear.
- Rab: For the most extreme conditions in the world
- 4F – optymizm i pokora – wywiad z Grzegorzem Wąsikiem
- Podstawa na górskim szlaku – buty trekkingowe. Przegląd butów trekkingowych
- Outdoor KIDS na polskim rynku
- Odzież i obuwie w specjalistycznym sklepie outdoorowym
- Za nami Targi Kielce Sport–Zima 2013
KOMENTARZE