Najnowszy Magazyn 4outdoor – edycja na targi OutDoor Show 2013

Lato na termometrach już tradycyjnie zawitało do nas na długo przed tym astronomicznym; temperatura w branży outdoor wydaje się jednak nieco niższa niż zazwyczaj o tej porze roku. Drugi rok z rzędu nie odbędzie się jedyna w Polsce letnia wystawa outdoorowa. Prawdopodobnie nie przełoży się to także na zwiększoną frekwencję polskich przedstawicieli branży na zbliżających się targach OutDoor 2013. 

20 lat targów OutDoor – jubileuszowa edycja 2013

Tegoroczna impreza w Friedrichshafen zapowiada się wyjątkowo, przede wszystkim dlatego, że targi będą obchodzić swoje 20-lecie. W 1994 roku, na pierwszej edycji targów, stawiło się 213 wystawców oraz 5,5 tys. zwiedzających – głównie z rynku niemieckiego. W tym roku zaprezentuje się 900 wystawców z 39 krajów; w ciągu tych 20 lat targi we Friedrichshafen stały się najważniejszą europejską letnią imprezą branży outdoor.

Na stronach naszego magazynu prezentujemy wszystkie potrzebne informacje o targach OutDoor 2013 – program konferencji, zapowiedź najciekawszych wydarzeń, listę polskich wystawców (także w wersji angielskiej) i przedstawicieli marek, którzy pojawią się na niemieckiej imprezie oraz krótkie przedstawienie topowych produktów outdoorowych marek, na które warto zwrócić uwagę na targowych stoiskach.

Choć targi OutDoor skupiają się głównie na wyzwaniach przyszłości, 20. edycja będzie stanowić pretekst do retrospektywnego spojrzenia na minione dwie dekady tej branży. OutDoor 2013 będzie gościł specjalną, obszerną wystawę prezentującą drogi rozwoju produktów przez ostatnie 20 lat. Dodatkowo wybrane modele historycznej odzieży na krótko powrócą na wybieg jako część pokazów OutDoor Fashion Show. Targi zapowiadają się więc niezwykle interesująco. 

Jeśli nie targi, to co?

Po wystawie nad Jeziorem Bodeńskim czekają nas targowe… wakacje. Nie oznacza to jednak wakacji w ogóle. W obliczu braku kieleckich targów outdoorowe firmy musiały wziąć sprawy w swoje ręce i samodzielnie zorganizować spotkania z klientami. Część przedstawicieli marek na kieleckie targi nie jeździ już od lat, co zaowocowało stworzeniem własnej strategii działań w okresie przedzamówień.

Należą do nich m.in. firmy z Poznania, które prowadzą Prezentacje Outdoorowe. Do firm, które zrezygnowały z obecności na letniej edycji kieleckich targów, należą także AMC z Krakowa i Kanion z Warszawy. Firmy te połączyły siły i już drugi rok z rzędu organizują spotkanie szkoleniowe dla swoich klientów w plenerach Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Więcej o planach firm w obliczu odwołaniu targów KIELCE SPORT – LATO piszemy na stronach naszego magazynu.

Rzeczpospolita Outdoorowa (także w języku angielskim)

Zostając przy temacie polskiej branży i Polski, zachęcamy od uważnej lektury artykułu „Rzeczpospolita Outdoorowa”, w którym opisujemy potencjał naszego kraju w zakresie uprawiania różnych form aktywności na świeżym powietrzu.

Pod względem wielkości Polska jest dziewiątym krajem w Europie, a jej powierzchnia administracyjna wynosi 312 679 km². Z tego 93 proc. to tereny wiejskie, ponad 29 proc. to lasy, 3,3 proc. to góry, a blisko 1 proc. to jeziora. Potencjał dla aktywności outdoorowych w Polsce jest zatem ogromny. Czy właściwie wykorzystywany? Z pewnością mogłoby być lepiej. Poddajemy ten temat pod Państwa rozwagę.

Gramy ze wszystkimi fair

W naszym magazynie stawiamy na rozmowy z przedstawicielami branży – nie inaczej jest w tym numerze. W wywiadzie Piotra Turkota z Pawłem Miśkiewiczem z firmy Robinson Europe S.A. rozmawiamy o trudnej sztuce prowadzenia sklepu internetowego outdoorzy.pl, o idealnym dostawcy, trendach w e-commerce’ie, a także dystrybucji marek outdoorowych, których firma ma coraz więcej w swoim portfolio.

Wszechobecna wizja kryzysu zapewne spowodowała, że konsumenci dokonują zakupów ostrożniej, i to zmusza wielu sprzedawców do takich posunięć [do stosowania taktyki „wszelkich chwytów dozwolonych” – przyp. red.]. Nasz stosunek jest taki, że jeżeli mamy możliwość robienia okazjonalnych promocji, to z nich korzystamy. Z naszych obserwacji rynku online wiemy, że stosowanie wszelkiego rodzaju praktyk z kategorii „wszystkich chwytów dozwolonych” w dalszej perspektywie raczej nie jest opłacalne dla stosujących je sprzedawców. Szanujemy naszych klientów oraz partnerów biznesowych, gramy fair ze wszystkimi 🙂 – mówi Miśkiewicz dla Magazynu 4outdoor.

Nie prowadzimy polityki kolorowych słupków

Drugi wywiad, to rozmowa z Arkadiuszem Smolnikiem, właścicielem Sklepu Górskiego Weld działającego na rynku od 1999 roku.

Wbrew wszystkiemu ostatnie lata oceniam pozytywnie. Choć nie jest to oczywiście obraz wymarzony, to jednoznacznie stwierdzam, że kierunek jest dobry. Coraz więcej Polaków uprawia różne formy aktywności, również górskiej. Mamy boom na wspinanie, powstają profesjonalne ściany, obijane są setki dróg. Coraz więcej ludzi wyrusza na alpejskie czy himalajskie szlaki trekkingowe i wyprawowe. W Tatrach też tłoczno. Rośnie świadomość. To cieszy – komentuje obecną sytuację nasz rozmówca.

Droga marka – trudna marka?

W sklepach outdoorowych w Polsce możemy znaleźć coraz więcej marek z górnej półki cenowej. Czy drogie marki mają szansę na naszym rynku? Na ten temat rozmawiamy z Maciejem Czajkowskim, właścicielem firmy Sportimi, która reprezentuje w Polsce marki Arc’teryx i Nalgene.

Jaki jest więc przepis na sprzedaż drogich, ekskluzywnych marek w Polsce?

Mieć dobry produkt i stać za nim. Trzeba umieć wytłumaczyć, dlaczego cena różni się od np. kurtki krajowego producenta. Dlatego tak ważne są szkolenia pracowników w sklepach. I nie chodzi tu o pokazanie, dlaczego konkurencja jest gorsza, tylko o wytłumaczenie w rzetelny sposób, na czym polega różnica. I nie nazywałbym Arc’teryxa ekskluzywną marką, to są produkty dla każdego, kto szuka dobrej jakości sprzętu outdoorowego i wie, czego chce – mówi Czajkowski.

Udanych targów! 

Więcej komentarzy na temat bieżącej sytuacji i aktualnych wyzwań na rynku outdoor zaprezentujemy po wystawie nad Jeziorem Bodeńskim. Życzymy Wam owocnych targów OutDoor 2013! Do zobaczenia!

Aneta Żukowska

Redaktor prowadząca Magazynu 4outdoor

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0