HomeRynek outdoor

OutDoor Celebrity of the Year 2013: Albrecht von Dewitz, założyciel marki Vaude

11 lipca 2013 roku podczas targów we Friedrichshafen po raz ósmy uhonorowano osobę, która miała specjalny wkład w branżę outdoorową – tytuł „OutDoor Celebrity of the Year 2013” otrzymał Albrecht von Dewitz, założyciel Vaude.

Albrecht von Dewitz, założyciel marki VaudeAlbrecht von Dewitz, założyciel marki Vaude

Albrecht von Dewitz dorastał jako jedno z siedmiorga dzieci w miejscowości Luneburg Heath na północy Niemiec. Po skończeniu praktyk jako specjalista od eksportu w Bremen, rozpoczął studia z zarządzania biznesowego w Wilhelmshaven.

Dewitz zdobywał swoje pierwsze doświadczenia zawodowe jako szef działu eksportu w firmie sportowej, a następnie objął stanowisko dyrektora generalnego firmy produkującej sprzęt sportowy nad Jeziorem Badeńskim.

W 1974 r. postanowił połączyć swoją pasję górską ze swoją profesją i założył, bez inwestowania swojego własnego kapitału, firmę Vaude w pobliskiej miejscowości Tettnang. 

Od samego początku celem Dewitza było tworzenie firmy, która będzie producentem i dostawcą pełnej gamy produktów outdoorowych. Marka Vaude zaczynała od produkcji sprzętu wspinaczkowego i własnej kolekcji plecaków. Następnie dodano do tego odzież, śpiwory, namioty i obuwie, jak również dział rowerowy i sporty wodne. 

Dziś Vaude jest jednym z liderów outdoorowego rynku europejskiego, jak również firmą aktywną na arenie międzynarodowej. Grupa Vaude jest właścicielem nie tylko marki Edelrid, niemieckiego producenta lin wspinaczkowych, lecz również takich firm jak Grand Tent, hiszpańskiego producenta karabinków, oraz Huade, jednego z największych na świecie producentów plecaków z Chin.

Jako założyciel Albrecht von Dewitz miał ogromny wpływ na kształt tej rodzinnej firmy średniej wielkości. Marka Vaude od początku stanowiła synonim trwałości, zaangażowania i niezawodności, jak również ochrony przyrody oraz zrównoważonego rozwoju.

Dla przykładu – w 1994 r. firma Vaude stworzyła swoją własną sieć recyklingową oraz była pierwszym producentem sportowym, który spełnił wyśrubowane wymagania standardu tekstylnego bluesign. Co więcej, Vaude była pierwszą firmą outdoorową posiadającą certyfikaty ekologiczne. 

Albrecht Von Dewitz jest żonaty i ma trzy córki. W 2006 r. przekazał obowiązki dyrektorskie swojej córce Antje von Dewitz.

Albrecht von Dewitz został wybrany do tego honorowego tytułu przez międzynarodowe jury składające się dziennikarzy outdoorowych i przedstawicieli branży.

W skład jury wchodzili: Markus Bötsch (Jack Wolfskin GmbH & Co KGAa, Niemcy), Jürg Buschor (Outdoor Guide Magazine, Szwajcaria), Klaus Haselböck (Land der Berge Magazin, Austria), Therese Iknoian (ADVENTURE NETWORK®/ThereseTranslates, USA), John Jansen (keen EMEA, Holandia), Bernd Kullmann (Deuter Sport GmbH & Co. KG, Niemcy) oraz David Udberg (European Outdoor Group, Szwajcaria).

Albrecht von Dewitz w opinii Jury

Jako najwyższej klasy przedsiębiorca, Albrecht von Dewitz oraz jego firma Vaude dają doskonały przykład światu outdoorowemu, promując odpowiedzialny rozwój jako najlepszy sposób na zbudowanie i rozwinięcie firmy przyszłości. Bardzo szanuję i podziwiam ich sukcesy oraz sposób w jaki pogodzili podejście przyjazne środowisku z osiągnięciami biznesowymi. Kluczem do ich sukcesu jest fakt, że taka postawa była częścią ich DNA od momentu, gdy Albrecht założył firmę – mówi John Jansen (keen EMEA, Holandia).

On jest dokładnie taki jak jego uścisk dłoni – silny, bezpośredni i nietolerujący nonsensu. Albrecht von Dewitz jest instytucją branży outdoorowej, przedsiębiorcą posiadającym własne zdanie, osobą z charakterem, innowacyjnym, wiecznie niespokojnym i wymagającym człowiekiem – naprawdę dobrym „outdoorowcem” z przekonaniami – ocenia Bernd Kullmann (Deuter Sport GmbH & Co. KG, Niemcy)

Albrecht jest jednym z fundamentów epoki nowoczesnego outdooru w Europie. Założył swoją firmę w latach 70. ubiegłego wieku, kiedy branża outdoorowa dynamicznie się tworzyła, a od tamtej pory jego firma nieustannie rozwija się i rozbudowuje. Pracował nad innowacyjnymi produktami Vaude z wielu dziedzin, a ponadto przejął i rozwinął szereg marek w obrębie grupy Vaude. Jako jeden pierwszych dążył do stworzenia tego co dzisiaj znamy jako targi OutDoor. Był również ważnym członkiem Zarządu EOG w ostatnich latach. Zbudował swoją własną fabrykę w Wietnamie i zawsze przewodził działaniom na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz jakości w naszej branży. A na koniec zbudował i przygotował silną ekipę zarządzającą, która przejęła jego dzieło i będzie je kontynuować – dodaje David Udberg (European Outdoor Group (EOG), Szwajcaria).

Źródło: Messe Friedrichshafen

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0