HomeRynek outdoor

Międzynarodowy wzrost firmy Jack Wolfskin w obliczu trudnych warunków na rynku w Niemczech

W roku gospodarczym 2013 skonsolidowany obrót firmy Jack Wolfskin, producenta artykułów outdoorowych z Idstein, wynosił 324 mln euro. Obrót spadł o 7,9 proc.

Spadek wynika głównie z trudnej sytuacji na największych na chwilę obecną rynkach zbytu, jakimi są Niemcy i Austria, jak również z konsolidacji struktury dystrybucji.

Natomiast na rynkach międzynarodowych – zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, Europie Wschodniej i Chinach – nadal notowano wysoki wzrost. Prognozy na rok 2014 rokują, że obok dalszego wzrostu za granicą można się liczyć z poprawą na rynku niemieckim.

W 2013 roku ciężko pracowaliśmy i dzięki wysokiemu udziałowi nowych produktów w kolekcji, wyznaczaniu personalnych i strukturalnych kierunków rozwoju w dystrybucji jak również rozbudowie działań w Rosji przygotowaliśmy podłoże dla wzrostu w bieżącym roku gospodarczym – wyjaśnia Michael Rupp, dyrektor generalny firmy Jack Wolfskin. – Bardzo korzystny rozwój naszych najbardziej kluczowych rynków w Wielkiej Brytanii (+45 proc.), Europie Wschodniej (+13,7 proc.) oraz Chinach (+25 proc.) jest pierwszym owocem naszych starań. Ulegający wyraźnemu wzrostowi zakres zamówień w Europie dodatkowo umacnia nas na naszym aktualnym kursie i umożliwia optymistyczne prognozowanie na bieżący rok gospodarczy.

Na koniec roku gospodarczego 2013 liczba pracowników zatrudnionych w całym koncernie Jack Wolfskin wynosiła ok. 700 osób.

Informacja prasowa marki Jack Wolfskin

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0