HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: wysokie spadki w lutym

Tegoroczna zima z pewnością nie należy do udanych dla sklepów outdoorowych biorących udział w naszym barometrze rynku. Podobnie było z jesienią. Od października odnotowywane są spadki sprzedaży względem analogicznego okresu w ubiegłym roku.

Jak dotąd luty okazał się najbardziej bolesny – sprzedaż w sklepach outdoorowych biorących udział w naszym barometrze rynku była niższa aż o 8,1 proc. w porównaniu do lutego 2013.

Pogoda w tym roku z pewnością nie sprzyjała zimowym aktywnościom – niewielka ilość śniegu, wysokie temperatury – można powiedzieć, że prawdziwej zimy zabrakło. 

Luty zakończył się nieco bardziej optymistycznie dla sieci INTERSPORT Polska, której  przychody netto ze sprzedaży były wyższe o 4,0 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2013 roku.

Nie ma jeszcze GUS-owskich danych za sprzedaż detaliczną w Polsce w lutym, możemy już jednak uzupełnić informacje dotyczące stycznia – sprzedaż detaliczna wzrosła o 4,8 proc. rok do roku, zaś w ujęciu miesięcznym odnotowano spadek o 21,3 proc.

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • E-Pamir.pl (2 sklepy, Kraków, Kielce)
  • Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
  • sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Anonim 10 lat ago

    Masakra jakaś. Jak sklepy są w stanie wytrzymać takie spadki?
    Jak sobie radzicie?

    • comment-avatar
      Anonim 10 lat ago

      Nie jest dobrze.. Widać po sklepach że nie jest dobrze. Ci którzy sprzedają multisport jakoś pewnie sobie poradzą bo zamiast nart sprzedawali rowery ale sklepy nastawione tylko na sprzęt zimowy mają naprawdę niewesoło. Trzymajcie się kiedyś musi być lepiej:). Przecież premier obiecał że będzie dobrze:))