HomeRynek outdoorPrasa outdoorowa

Jest już najnowszy Magazyn 4outdoor Biznes – edycja na targi OutDoor 2014

Przed nami najważniejsze letnie targi outdoorowe – OutDoor Show we Friedrichshafen. W wystawowych halach nad Jeziorem Bodeńskim już po raz dwudziesty pierwszy spotkają się czołowe firmy outdoorowe z całego świata. Nie zabraknie także polskich przedstawicieli i odwiedzających.

Ubiegłoroczną, jubileuszową edycję targów OutDoor odwiedziło 21 465 branżowych gości z 91 krajów. Na przestrzeni 85 000 m2 z najnowszymi produktami zaprezentowało się 913 wystawców z 42 krajów. Nie inaczej będzie w tym roku. Targowy program zmienia się nieznacznie i zawiera: imprezy wspinaczkowe, zawody sportowe, spotkania z gwiazdami różnych aktywności outdoorowych, bogaty panel konferencji i dyskusji na najistotniejsze dla branży tematy, targową imprezę OutDoor Party, prezentację zwycięzców nagrody OutDoor Industry Award i pokazy filmów. Nowością będzie cykl Trend Show, który zastąpi wcześniejsze pokazy mody. Nowa seria pokazów będzie skupiać się na najnowszych trendach w kolorystyce, krojach, tkaninach oraz konstrukcjach, które będą obowiązywały w nadchodzącym sezonie. Na łamach naszego magazynu prezentujemy pełen program targowych wydarzeń − wraz z konferencjami. 

Tradycyjnie publikujemy także listę polskich przedstawicieli zagranicznych marek wraz z kontaktami oraz listę polskich wystawców. Jeśli chodzi o tych ostatnich, to ich właśnie dotyczy nasz dwujęzyczny artykuł pod tytułem „Polskie marki za granicą”. W Polsce działa blisko trzydziestu producentów odzieży i sprzętu outdoorowego – od butów, przez bieliznę termoaktywną, odzież zewnętrzną, po sprzęt wspinaczkowy. Nie wszyscy są zainteresowani eksportem, nie każda marka święci także sukcesy za granicą. Z pewnością wciąż nie mamy polskiej marki, o której słyszałby przeciętny europejski użytkownik sprzętu outdoorowego. Mimo to logo polskich marek możemy spotkać właściwie na całym świecie, choć przede wszystkim są to kraje europejskie oraz byłego Związku Radzieckiego. W tekście prezentujemy wybrane firmy, które najprężniej radzą sobie z eksportem oraz te, które zwyciężają w branżowych konkursach. Pokusiliśmy się nawet o odpowiedź na pytanie, jaki jest przepis na sukces za granicą, choć wiemy, że każda firma musi odnaleźć go sama. Polecamy!

Targi to także setki nowych produktów na sezon wiosna−lato 2015 oraz nowe technologie. Przedstawiamy kilka wybranych nowości, które można będzie zobaczyć na wystawowych stoiskach. Jeśli zaś chodzi o nowe technologie, jedną z nich będzie GORE-TEX Surround. Jeszcze w maju marka Gore zaprosiła nas do swojej bawarskiej siedziby, abyśmy mogli usłyszeć o nowym pomyśle „z pierwszej ręki”. Efektem tej wizyty jest nasz artykuł, w którym staramy się szczegółowo wyjaśniać, na czym ta nowa technologia w obuwiu outdoorowym i miejskim będzie polegała. A już wkrótce przetestujemy ją… na własnych stopach.

Tymczasem redakcja Outdoor Magazynu zmierzyła się ze sprawdzeniem w boju czterech bezmembranowych kurtek softshellowych topowych marek. Zespół testowy poddawał próbom modele Sweet As marki Columbia (w wersji damskiej z kapturem i męskiej bez kaptura), Estes Hoody marki Marmot, Scimitar Jacket marki Rab oraz Apex Bionic Jacket marki The North Face. Wyniki na łamach naszego magazynu oraz w wersji poszerzonej na stronie outdoormagazyn.pl. 

Testy, badania, wnioski znajdują się również w kręgu zainteresowań stowarzyszenia Polish Outdoor Group. Po wielu miesiącach pracy wreszcie będzie można zapoznać się z wynikami kompleksowego raportu badania dedykowanego polskiej branży outdoorowej − „OutdoorView”. Idea projektu badań rynkowych towarzyszyła Polish Outdoor Group od samego początku. Trudności, jakie musiał pokonać zespół badawczy, były niemałe − dotyczyły zarówno logistyki, jak i metodyki badań. Ambitne plany szerokich jednorazowych badań zastąpione zostały planem realizacji badań rozłożonym na kolejne lata. Celem badania było kompleksowe określenie preferencji i świadomości konsumentów w zakresie marek outdoorowych. Co istotne, „OutdoorView” ma cykliczny charakter. Po więcej szczegółów na temat raportu odsyłamy na kolejne strony Magazynu 4outdoor Biznes.

Pozostaje nam w tym momencie życzyć Wam udanych i pełnych sukcesów biznesowych targów!

Spis treści – 4outdoor Biznes nr 32 (3/2014, lipiec):

  • Ducksday – nowa marka odzieży outdoorowej dla dzieci    6
  • Marka Gregory zmienia strukturę sprzedaży w Polsce    6
  • Przybywa sklepów outdoorowych i sportowych    6
  • 4outdoor Biznes i POG partnerami European Outdoor Summit    8
  • Agencja PROJEKT 77 dla marki Regatta    8
  • Columbia Sportswear kupuje markę prAna    8
  • „Bezpieczny powrót” – pierwsze polskie ubezpieczenie dla ludzi gór    9
  • Badanie EOG na temat zastosowania puchu w branży outdoorowej    9
  • Barometr rynku outdoor – wiosenne ożywienie    10
  • ActiveCam Sky – nowość ze stajni Overmax    10
  • OutdoorView – badanie stowarzyszenia Polish Outdoor Group    11
  • 30 lat marki McKINLEY    12
  • Marka Pinewood wkracza na polski rynek outdoorowy    13

OutDoor Show 2014

  • Targowe lato nad Jeziorem Bodeńskim    14
  • Program konferencji i wykładów na Outdoor 2014    15
  • Polscy przedstawiciele marek na Outdoor 2014    16
  • Wybrane nowości produktowe na targach    18

Polskie marki za granicą / Polish brands abroad 20

Od lat Polskę wymienia się jako jedną z najlepiej radzących sobie gospodarek w Europie, z coraz silniejszym eksportem i sukcesami przedsiębiorców na rynkach międzynarodowych. A jak na tym tle wypadają polskie marki outdoorowe? 

For years Poland has been described as one of the best prospering economies in Europe due to its increasing export and successes of Polish entrepreneurs on international markets. Therefore, it is worth posing a question: Are Polish outdoor brands as successful as the rest of our economy?

Wiatroszczelnie  – test kurtek softshellowych   26

Przez ostatnie miesiące nasz zespół testowy poddawał próbom cztery modele kurtek softshellowych: Sweet As marki Columbia (w wersji damskiej z kapturem i męskiej bez kaptura), Estes Hoody marki Marmot, Scimitar Jacket marki Rab oraz Apex Bionic Jacket marki The North Face. Każda z tych kurtek ma nieco inne przeznaczenie i cechy, ale łączy je wszystkie brak membrany. Jak wyglądają opinie naszych testerów?

GORE-TEX® SURROUND – oddychalność butów także od podeszwy?    30

But, który „oddycha” nie tylko od góry i z boku cholewki, ale także od dołu, czy nawet przez podeszwę? Firma W.L. Gore & Associates prezentuje nową technologię w obuwiu outdoorowym i miejskim – GORE-TEX® SURROUND™. Sprawdziliśmy, o co tu chodzi!

***

Zachęcamy do prenumeraty Magazynu 4outdoor Biznes oraz do zakupu najnowszego numeru i numerów archiwalnych w księgarni wspinanie.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Anonim 10 lat ago

    brawo!. Bardzo ciekawe tematy. Gratuluje redakcji profesjonalnego podejścia do branży!