Sprzedaż outdoorowa – dobre prognozy dla obuwia

Po raz kolejny obuwie outdoorowe stało się drugą najważniejszą kategorią pod względem sprzedaży, tuż za odzieżą. Trzy kluczowe czynniki wpływające na decyzję o zakupie to: zaufanie do marki, optymalne dopasowanie i odpowiednia funkcjonalność. Dotyczy to nie tylko wielkich graczy, którzy osiągają dobre wyniki. Najnowsze trendy będą demonstrowane podczas pokazów OutDoor we Friedrichshafen w dniach 10-13 lipca 2014 r. 

Rynek obuwia outdoorowego jest w optymistycznym nastroju i ma ku temu konkretne powody – obuwie outdoorowe jest coraz częściej noszone na co dzień.

OutDoor 2010 (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor 2010 (fot. Messe Friedrichshafen)

Obecnie tego typu obuwie jest uznawane za zupełnie stosowne na wiele okazji, co daje sprzedawcom dobrą podstawę do działania. Stanowi to odzwierciedlenie kierunku, w którym rozwija się współczesny rynek, – mówi  Jürgen Siegwarth, brand manager Hanwag.

Podobne podejście mają producenci amerykańscy i włoscy. Wciąż obserwujemy stabilny rozwój rynku z niewielkimi wzrostami w pewnych segmentach – komentuje Thomas Lange, dyrektor ds. sprzedaży Keen. – Rynek butów trzyma się mocno. Ogólnie sytuacja jest zrównoważona, a w pewnych obszarach obserwujemy wzrosty – tłumaczy Dyrektor Generalny AKU, Paolo Bordin.

Rynek pozostaje wciąż w ruchu. – Wciąż obserwujemy wysoki popyt ze strony użytkowników końcowych, choć obecnie staje się on bardziej zróżnicowany i zorientowany na jakość w porównaniu z sytuacją sprzed dwóch lat – mówi Rolf Eberhard, manager ds. marketingu Lowa. Równocześnie wskazał on na kryteria mające coraz większy wpływ na decyzję o zakupie, a w szczególności na kwestie zaufania i bezpieczeństwa. Jednak dodał, że również takie czynniki jak wygoda noszenia, jakość i zastosowane technologie są nieodłącznie związane z tymi zagadnieniami. Te tendencje wzmacniają rynek obuwia outdoorowego, gdyż pojawiło się zapotrzebowanie na specjalistyczne sklepy. – Klienci nie chcą już kupować byle jakiego, starego obuwia – starają się znaleźć buty jak najlepiej pasujące na swoje własne, niepowtarzalne stopy – podkreśla Jürgen Siegwarth.

Aby kontynuować swój marsz naprzód, branża inwestuje w nowe technologie i aktualizację istniejących kategorii. Najlepszym tego przykładem jest obuwie z kategorii „approach”. Do niedawna buty typu approach były produktem niszowym, jednak obecnie stały się popularnym produktem techniczno-lifestylowym. Z tego powodu zarówno Hanwag, jak i włoska La Sportiva, systematycznie poszerzają swoją ofertę w kategorii approach. – Nasze buty Scratch & Mix są bardzo wygodne w noszeniu i posiadają nieformalną stylistykę, która idealnie nadaje się do zastosowań rekreacyjnych i miejskich. Pozwala to wypełnić lukę pomiędzy obuwiem wyczynowym i lifestylowym – mówi Robert Demetz, manager ds. sprzedaży La Sportiva.

Równie optymistycznie wygląda sytuacja w segmencie obuwia “barefoot”, szczególnie w firmach europejskich.

Firma Dachstein wprowadza nową linię „Spürsinn”, której premiera odbędzie się we Friedrichshafen. Te modele charakteryzują się lekką konstrukcją i specjalną podeszwą, która pozwala użytkownikowi na dobre czucie zarówno twardych skał, jak i miękkiego podłoża w lesie, czy śliskich kamieni, a do tego dobrze wspiera pracę stopy.

Równocześnie firma Keen zamierza zaprezentować zupełnie nową koncepcję na targach OutDoor – nowe sandały rekreacyjne Uneek składają się jedynie z dwóch splątanych linek i podeszwy, a do tego gwarantują pełną wygodę noszenia. Thomas Lange stwierdził, że ten nowy model sandałów stanowi „rewolucję, która zakwestionuje konwencjonalne metody tworzenia obuwia”. 

OutDoor 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)

Jak zawsze funkcjonalność wciąż pozostaje najważniejszym aspektem obuwia. Potwierdzeniem tego jest fakt, że amerykański producent Merrell całkowicie przekonstruował swoją kolekcję obuwia wielofunkcyjnego. Również Columbia stara się stawiać na obuwie wieloaspektowe. – Nasza linia Ventrailia zawiera uniwersalne, wielofunkcyjne buty, które dobrze spisują się na krótkich wypadach, łatwych odcinkach wspinaczkowych lub podczas biegania trailowego – informują przedstawiciele firmy Columnia ze swojej europejskiej siedziby w Genewie.

Te modele posiadają nową konstrukcję podeszwy, która gwarantuje większy komfort noszenia dzięki wbudowanej wentylacji, perforowanym wkładkom oraz wentylacyjnym otworom w warstwie środkowej podeszwy. Również propozycje Gore Footwear na targi OutDoor skupiają się na kontroli mikroklimatu obuwia. Najnowsza technologia Gore-Tex Surround ma po raz pierwszy zapewnić obuwiu możliwość oddychania przez podeszwę. Firma Gore będzie prezentować tę technologię na specjalnej wystawie wraz ze swoimi partnerami w Hali A6, która jest poświęcona obuwiu.

Targi OutDoor 2014 będą otwarte dla gości od czwartku do niedzieli (10-13 lipca). Czwartek- sobota w godzinach 9:00-18:00, a w niedzielę 9:00-17:00.

Więcej informacji na: www.outdoor-show.com.

Źródło: Messe Friedrichshafen 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0