Europejska branża outdoorowa rośnie – badanie European Outdoor Group

Stowarzyszenie European Outdoor Group opublikowało pierwsze wyniki z najnowszej fazy swojego rozbudowanego programu badawczego. Raport Stan Handlu 2013 ujawnia, że sektor outdoorowy wciąż prężnie rozwija się w Europie.

W ubiegłym roku całkowity wolumen obrotów na rynku wzrósł o 2,8 proc., podczas gdy wartość rynku podniosła się o 3,1 proc. Całkowita wartość rynku na podstawie sprzedaży hurtowej wyniosła 4,8 miliarda euro, podczas gdy szacowana wartość detaliczna przekroczyła 10 miliardów euro. 

W 2013 roku odnotowano wzrosty praktycznie we wszystkich najważniejszych kategoriach, przy czym największe wzrosty miały miejsce w segmencie obuwia (5,2 proc.) oraz plecaków (2,7 proc.). Zdecydowane wzrosty zaobserwowano również w kategoriach: odzież (2,5 proc.), akcesoria (2,3 proc.) oraz sprzęt wspinaczkowy (1,6 proc.).  Jedyną kategorią w której odnotowano spadek wartości były namioty (-0,7 proc.).

Poszczególne rynki osiągały różne wyniki w roku 2013. Południe Europy oraz Wielka Brytania doświadczyły poprawy sytuacji po kilku słabych latach, podczas gdy w Europie Wschodniej i Rosji zanotowano mocny wzrost (oczywiście należy brać pod uwagę fakt, że obecna sytuacja polityczna w tym rejonie nie znalazła odzwierciedlenia w danych z poprzedniego roku). Skandynawia oraz obszar krajów niemieckojęzycznych ponownie może pochwalić się solidnymi wynikami, jak to ma już tradycyjnie miejsce od wielu lat. Największy indywidualny rynek europejski to Niemcy (25,7 proc. wartości całkowitej), a na kolejnych miejscach uplasowały się Wielka Brytania i Irlandia (13,4 proc) oraz Francja (12,2 proc.).

Rolf Schmid, Prezes Europejskiej Grupy Outdoorowej, komentuje:

Z raportu Stan Handlu 2013 jasno wynika, że sektor outdoorowy wciąż ma się dobrze. Wyniki wskazujące na całościowy wzrost dowodzą, że outdoor to nie jest jedynie chwilowa moda. To jest mega-trend oparty na solidnym i wzmacniającym się zainteresowaniu bardziej aktywnym i zdrowszym trybem życia, którego centrum stanowi pragnienie odkrycia na nowo świata dzikiej natury.  

Mark Held, Sekretarz Generalny EOG, dodaje:

Nie oznacza to, że branża nie napotyka na żadne trudności. Marki oraz sklepy wciąż muszą stawiać czoła wielkim wyzwaniom, takim jak konkurencja ze strony innych kanałów oraz regionów świata, duże nasycenie niektórych rynków, coraz surowsze przepisy oraz wzrastające wymagania konsumentów. Wszystkie te czynniki razem tworzą wysoce konkurencyjne środowisko, które nieustannie rzuca wyzwania ustalonym już procesom, markom i dystrybutorom. Jednak bardzo ważnym jest aby ludzie z branży, szerzej pojęty świat biznesu oraz kluczowe postaci polityki zrozumiały, że europejski sektor outdoorowy jest w doskonałej kondycji, a do tego staje się coraz bardziej dojrzałym oraz mocniejszym graczem na światowej scenie. 

W tym badaniu wzięło udział ponad 100 marek (włączając w to marki zajmujące się dystrybucją) z całej Europy, dostarczając przejrzystych danych sprzedaży hurtowej za rok 2013 w 7 głównych kategoriach oraz 48 podkategoriach. Udział w badaniu nie był ograniczonym członkostwem marki w EOG, a wszystkie uczestniczące marki otrzymały pełny dostęp do danych raportu. 

Od początku swojej działalności program badawczy znacznie się rozrósł i obecnie czerpie swoje wnioski z rozległych danych dostarczanych poprzez zabezpieczony i poufny portal internetowy. Ten portal rozpoczął swoją działalność wraz z raportem 2013, co pozwoliło EOG na stworzenie wielu nowych kategorii i podkategorii w porównaniu z latami wcześniejszymi. Dzięki temu uzyskiwane są bardziej szczegółowe, szerokie i miarodajne wyniki z obszaru całej Europy. 

Więcej na temat EOG na: www.europeanoutdoorgroup.com.

Źródło: European Outdoor Group

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0