HomeRynek outdoor

Wiodące marki podejmują działania na rzecz poprawy warunków hodowli zwierząt

H&M, Eddie Bauer, The North Face, Marmot i inne wiodące marki przyjmują nowy standard procesu produkcji, w którym wykorzystywane są puch i pierze ptactwa wodnego. Certyfikat Responsible Down Standard opracowany został z myślą o zapewnieniu odpowiednich warunków hodowli i zasad postępowania ze zwierzętami.

Textile Exchange, organizacja non-profit działająca na rzecz zrównoważonego rozwoju przemysły tekstylnego, ogłosiła wczoraj, że H&M, Eddie Bauer, The North Face, Marmot, Mammut, Helly Hansen, Outdoor Research, DownLinens, Down & Feather Co  i inne wiodące marki przyjęły opracowany przez nią standard certyfikacji Responsible Down Standard (RDS). Jego głównym założeniem jest poprawa warunków hodowli i traktowania ptactwa wodnego poprzez maksymalną przejrzystość całego łańcucha dostaw pierza i puchu.

Część firm zobowiązało się wprowadzić puch z certyfikatem RDS w produktach, które na rynku pojawią się już jesienią 2015 roku. Wyjątkowo marka The North Face wyznaczyła sobie cel, by do tego czasu na rynku europejskim 100% oferowanych przez nią produktów wytwarzane było z wykorzystaniem puchu pochodzącego z certyfikowanych źródeł. 

Wprowadzony oficjalnie w styczniu 2014 roku RDS jest najbardziej kompletnym, globalnym i mającym na celu poprawę warunków hodowli standardem certyfikacji, który może zostać zastosowany przez dowolną firmę.

Puch kaczek i gęsi, hodowanych przede wszystkim na potrzeby przemysłu spożywczego, pozostaje najlepszym pod względem jakości i właściwości materiałem jaki może być wykorzystywany w odzieży, czy produktach domowych. Pod koniec 2012 roku szereg organizacji działających na rzecz ochrony praw zwierząt zwróciło uwagę na niehumanitarne praktyki takie jak skubanie żywych zwierząt czy karmienie na siłę w niektórych hodowlach.

W związku z tym marka The North Face połączyła siły z Textile Exchange i Control Union Certifications, by stworzyć i wprowadzić RDS w swoim procesie produkcji w Europie, Azji i USA. Oznaczało to także bliską współpracę z głównymi dostawcami – Allied Feather & Down i Downlite – dzięki której możliwe było przeanalizowanie każdego etapu łańcucha dostaw.

Po opracowaniu standardu Textile Exchange przejęła pełną administrację nad dalszym jego rozwojem i procesem implementacji przez innych producentów. 

Rozwój standardu oznacza przede wszystkim ciągłą współpracę z zaangażowanymi stronami, a także organizacjami pozarządowymi takimi jak European Outdoor Group, Outdoor Industry Association czy organizacjami działającymi na rzecz ochrony zwierząt jak FOUR PAWS.

Poprzez wprowadzenie RDS, a tym samym większej przejrzystości procesu produkcji, firmy biorą większą odpowiedzialność za warunki w jakich hodowane są zwierzęta. Dla FOUR PAWS to dobra informacja, że producenci starają się zapobiegać okrutnym praktykom skubania na żywo czy karmienia na siłę stosowanym w hodowlach gęsi i kaczek, skąd pochodzi puch i pierze. Rozwój RDS w kierunku dalszej poprawy warunków egzystencji zwierząt to bardzo dobry znak. Mamy nadzieję, że kiedyś dla wszystkich marek przejrzystość łańcucha dostaw będzie priorytetem – komentuje Nina Jamal, International Farm Animals Campaigner w FOUR PAWS.

Pierze i puch są tradycyjnie pozyskiwane z hodowli zwierząt na potrzeby spożywcze. Najważniejszym celem RDS jest nie tylko zapobieganie praktykom takim jak skubanie żywych zwierząt czy karmienie na siłę, ale także wprowadzenie stałych standardów jakości pożywienia i wody, zagęszczenia i dostępu do wybiegów, zdrowia, higieny itp.

Allied w pełni poświęciło się na rzecz rozwoju tego miarodajnego standardu wspierając Textile Exchange na etapie tworzenia koncepcji, udostępnienia informacji na temat procesu produkcji aż po wprowadzenie standardu a tym samym uzyskania certyfikatu w całym naszym łańcuchu produkcji. Przykładamy ogromną wagę do RDS i cieszy nas, że jest on przyjmowany z entuzjazmem przez naszych partnerów. Zachęcamy też innych do jego wprowadzenia – powiedział Daniel Uretsky, President of Allied Feather & Down.

Jesteśmy bardzo podekscytowani w związku z wprowadzeniem RDS na tak dużą skalę w całej branży bez względu na konkurencję. Marki dostosowujące się do RDS pomagają zmienić łańcuch produkcji w zupełnie nowym wymiarze. Kiedy zaczęliśmy tworzyć RDS wiedzieliśmy, że sukcesem będzie jedynie stworzenie czegoś o zasięgu globalnym z perspektywą dalszego rozwoju. Teraz widzimy, że ta wizja była jak najbardziej realna. To dobry początek – teraz zachęcamy inne marki do podjęcia wysiłków na rzecz odpowiedzialnego korzystania z różnych źródeł puchu – podsumowuje Adam Mott, Director of Sustainability, The North Face. 

Więcej na ten temat: http://textileexchange.org/RDS.

Textile Exchange

Textile Exchange to organizacja non-profit oparta na członkostwie, której celem jest rozwój praktyk związanych ze zrównoważonym rozwojem w branży tekstylnej. Jej wizją jest przemysł tekstylny, który chroni i działa na rzecz odbudowy środowiska. Podstawą działań Textile Exchange są standardy i certyfikaty opracowywane przez team Industry Integrity, wśród których wymienić można Content Claim Standard, Organic Content Standard, Recycled Claim Standard i Global Recycled Standard.

Jacek Będkowski

Snow PR

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0