HomeRynek outdoor

Marka Berghaus dołączyła do bluesign

Podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego ogłoszono, że niedobór wody może w ciągu najbliższych 10 lat spowodować jeden z największych kryzysów ekonomicznych i społecznych.

Z powodu rosnącej populacji ludzkości oraz zmian w środowisku naturalnym w wyniku postępującej industrializacji, woda wkrótce może stać się ograniczonym zasobem. Jest to również bardzo ważna informacja dla przemysłu włókienniczego, który w ogromnym stopniu przyczynia się do skażenia wód. Jak pokazują badania, około 20 proc. skażonej wody pochodzi właśnie z obróbki i barwienia tekstyliów. Dlatego tak kluczowa jest współpraca firm outdoorowych z tymi dostawcami z branży tekstylnej, którzy respektują standardy zrównoważonego rozwoju i ekologii.

Z kierunkiem tym zgadza się Berghaus, który niedawno – jako pierwsza brytyjska marka – dołączył do systemu bluesign®.

System bluesign® skupia się na kontroli i certyfikowaniu zakładów produkcyjnych pod względem ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa pracowników. Celem jest poprawa warunków pracy oraz zminimalizowanie emisji zanieczyszczeń do powietrza, wody i ziemi. Dostawcy korzystający z produktów certyfikowanych bluesign® mogą mieć pewność, że zostały one wyprodukowane w sposób odpowiedzialny. Marka Berghaus będzie stosowała certyfikowane materiały już w kolekcji wiosna/lato 2016.

Więcej informacji na temat bluesign® znajduje się na stronie: www.bluesign.com.

Źródło: Berghaus

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0