HomeRynek outdoor

Zwycięzcy nagród OutDoor Industry Gold Award 2015

Za nami 22. europejskie targi OutDoor we Friedrichshafen. Przez 4 dni zwiedzający z całego świata mogli podziwiać najnowsze produkty outdoorowe. Pierwszego dnia targów jury konkursowe ogłosiło, które produkty, pomysły i projekty otrzymają w tym roku nagrody OutDoor Industry Award.

To już 10. edycja nagród OutDoor Industry Award i trzeba przyznać, że w tym roku poziom był wyjątkowo wyśrubowany – ten pogląd podzielają wszyscy członkowie Jury. 6 międzynarodowych jurorów zdecydowało o przyznaniu 39 nagród OutDoor Industry Awards. Spośród tej elitarnej grupy nagrodzonych, 9 produktów zostało dodatkowo wyróżnionych poprzez przyznaniem im tytułów OutDoor Industry Gold Award.

Ceremonia wręczenia nagród miała miejsce pod koniec pierwszego dnia tragów Friedrichshafen podczas specjalnej ceremonii. Wszystkie zwycięskie produkty były następnie prezentowane na specjalnej wystawie we Wschodnim Foyer terenów targowych. 

Nagrody OutDoor Industry Awards są bardzo poważane przez branżę outdoorową, projektantów, jak również i sprzedawców. Ten wyjątkowy status zawdzięczany jest niezależnemu jury międzynarodowych ekspertów, składającemu się ze specjalistów w różnych dziedzinach oraz zaangażowaniu Deutscher Designer Club, co ułatwia selekcję oraz proces oceny, a do tego gwarantuje wysoki poziom przejrzystości i wiarygodności całego procesu.

Nagrody OutDoor Industry Award to coś więcej niż tylko prestiżowe, międzynarodowe nagrody dla wyjątkowo innowacyjnych, przystosowanych do rynku i wyznaczających nowe trendy produktów i koncepcji. Te nagrody dają zwycięzcom wyjątkowe i potężne narzędzie marketingowe, które umożliwia przekazanie bezcennych informacji sprzedawcom detalicznym i konsumentom.

Sędziowie nie ułatwiali sobie zadania. Podczas intensywnego, dwudniowego procesu ocenili 329 zgłoszeń, prowadząc w tym czasie liczne szczegółowe i długie dyskusje. W rezultacie wybrano 39 produktów, które otrzymały OutDoor Industry Award – mówi Dirk Heidrich, kierownik projektu OutDoor, chwaląc zaangażowanie panelu sędziowskiego. – Zwycięskie produkty dają nam możliwość przyjrzenia się kierunkom, w które podąża branża outdoorowa – dodaje. Ta uwaga odnosi się w szczególności do 9 produktów i rozwiązań, które zostały wybrane przez sześciu jurorów międzynarodowych podczas drugiej tury oceniania – te wyjątkowe produkty otrzymały nagrody OutDoor Industry Gold Award.

Zwycięzcy nagród OutDoor Industry Gold Award 

  • Power Sphaerio 3P, firma: Vaude
Vaude, Power Sphaerio 3PVaude, Power Sphaerio 3P

3-osobowy namiot Power Sphaerio 3P firmy Vaude posiada konstrukcję geodezyjną, dzięki czemu jest niezwykle odporny na podmuchy wiatru. Uznanie jurorów zyskała mu jego inteligentna i złożona konstrukcja. Doskonała odporność na podmuchy wiatru, wykorzystanie nowych materiałów oraz dobry stosunek wagi do objętości, nie wspominając już o fantastycznej jakości i wykonaniu – wszystkie te cechy przekonały do tego produktu panel sędziowski. Ta zupełnie innowacyjna konstrukcja namiotu posiada również właściwości ochronne przed UV.

  • All-in-one sleep system, firma: Polarmond
Polarmond, All-in-one sleep systemPolarmond, All-in-one sleep system

System do spania „wszystko-w-jednym”, opracowany przez firmę Polarmond, łączy w sobie najlepsze osiągnięcia badawcze ostatnich 20 lat – tłumaczą entuzjastycznie jurorzy OutDoor Industry Award. – Innowacyjny i niezwykle funkcjonalny – w ten sposób opisują ultralekki, modułowy system do spania, który składa się z jednoosobowego namiotu lub płachty biwakowej zintegrowanej ze śpiworem oraz matą do spania. Jest to pierwszy system, który bierze pod uwagę wszystkie czynniki wpływające na jakość snu na otwartej przestrzeni i dzięki temu umożliwia zaadaptowanie się do każdego z nich.

  • Gift Your Gear

Jak podkreślają jurorzy, tym razem nagroda został przyznana nie produktowi, a systemowi. Jest to system stworzony przez branżę dla branży. Jury jest przekonane, że program przekazywania używanego sprzętu Gift Your Gear ma szansę na przerodzenie się w ogólnoświatowy ruch. – Ponowne wykorzystanie starych produktów jest niezwykle korzystne dla środowiska oraz bliższe ideałom zrównoważonego rozwoju w porównaniu z recyclingiem – argumentują jurorzy. Jury jest przekonane, że ten system może doprowadzić do zmian wzorców zachowań. Oddane ubrania i sprzęt są następnie przekazywane organizacjom społecznym, grupom młodzieżowym i fundacjom charytatywnym, które pracują z młodzieżą w outdoorze. Miejmy nadzieję, że ten system zainspiruje przyszłe pokolenia do podejmowania aktywności outdoorowych i dbanie o środowisko naturalne.

  • Naturetexx Plasma Wool, firma: Südwolle

Ta technologia opracowana przez Südwolle Group, Niemcy, pozwala na produkcję wełny bez stosowania chloru i innych chemikaliów. Jurorzy uznali to za ważne osiągnięcie. Naturetexx Plasma Wool stanowi rozwiązanie bardzo przyjazne dla środowiska. Jurorzy uważają, że jest to bardzo ważna zmiana, szczególnie, że wełna stanowi istotny trend w odzieży outdoorowej. – Po puchu, wełna stanie się następnym wielkim tematem w naszej branży – stwierdziło Jury.

  • Guardian Purifier, firma: MSR

 MSR, Guardian PurifierMSR, Guardian Purifier

To pierwszy filtr, który mechanicznie eliminuje bakterie z wody – stwierdzili jurorzy podczas oceny MSR Guardian Purifier. Inne wyróżniające się rozwiązania to m.in. przyjazna dla użytkownika konstrukcja, długa żywotność oraz kompatybilność ze standardowymi butelkami do picia. Co więcej, ten filtr sam się czyści podczas pompowania.

  • Kala Dress, firma: Icebreaker
Icebreaker, Kala DressIcebreaker, Kala Dress

Fantastyczny materiał, doskonała konstrukcja – zdecydowali jurorzy. Ta dłuższa sukienka, wykonana z nowego materiału Cool-Lite® (56 proc. wełna z merynosów, 42 proc. Tencel® and 2% Lycra®), może być również noszona jako tunika lub koszula. Dodatkowymi zaletami tej sukienki jest prosty krój i doskonałe dopasowanie.

  • Terrex Agravic Down Jacket, firma: adidas
adidas, Terrex Agravic Down Jacketadidas, Terrex Agravic Down Jacket

Kurtka puchowa Terrex Agravic zrobiła wrażenie na jurorach swoją innowacyjną i dobrze przemyślaną konstrukcją komór puchowych. Przeszycia nakładają się na siebie, co minimalizuje efekt ucieczki ciepła. Jury również doceniło krój gwarantujący swobodę ruchu, konstrukcję kołnierza i doskonałe dopasowanie kurtki. 

  • UNEEK 8MM, firma: Keen
Keen, UNEEK 8MMKeen, UNEEK 8MM

To zupełnie innowacyjne podejście firmy Keen do sandałów outdoorowych okazało się już przebojem sprzedaży. – Dzięki jego wyjątkowemu wyglądowi, fantastycznej wygodzie oraz zastosowaniu nowych materiałów, Keen jeszcze bardziej udoskonalił ten wspaniały produkt. To jest niezrównana propozycja na podróże, do sportów outdoorowych oraz codziennych zastosowań – stwierdzili sędziowie w uzasadnieniu swojej decyzji. 

  • Natural Balance Bodypack, firma: Aarn Design

Aarn Design, Natural Balance BodypackAarn Design, Natural Balance Bodypack

Jurorzy byli zgodni: To najbardziej innowacyjny plecak zgłoszony do nagród. Plecak Natural Body Pack, stworzony przez nowozelandzką firmę Aarn Design Ltd, przekonał Jury do siebie dzięki unikalnemu systemowi nośnemu, dokładnie przemyślanym szczegółom oraz wydajnemu systemowi wentylacji pleców. Równomierne rozłożenie ciężaru pomiędzy plecy i kieszenie umieszczone z przodu pozwala na lepsze wyważenie niesionego ładunku, a tym samym zwiększa wygodę marszu.

***

Poprzez współpracę z Deutscher Designer Club (DDC), który cieszy się opinią doskonałego organizatora nagród designerskich, targi OutDoor są w stanie zagwarantować wysoki poziom przejrzystości w procesie wyłaniania zwycięzców nagród OutDoor Industry Award. Michael Eibes, projektant i prezes zarządu German Designer Club (DDC), podkreśla oddanie i zaangażowanie panelu jurorów oraz wysoki poziom zgłoszeń. Szczególne pochwały kieruje pod adresem uczciwości i poczucia odpowiedzialności jurorów. 

Członkowie Jury:

  • Ally Davey, Nowa Zelandia – uczestniczka zawodów adventure race i założycielka Girls on Top
  • Mia Tapio, Szwecja – założycielka Eternal Mindset, firmy konsultacyjnej doradzającej w sprawach zrównoważonego rozwoju
  • Piotr Drożdż, Polska – redaktor naczelny magazynu GÓRY
  • Jens Holst, Niemcy – kierownik sklepu, Globetrotter Monachium
  • Frank Wacker, Niemcy – specjalista ds. sprzętu, recenzent produktów dla Outdoor Magazine
  • Mark Held, Anglia – sekretarz generalny European Outdoor Group

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0