Dzięki licznemu przybyciu wpływowych postaci z branży oraz kompleksowej prezentacji obecnej sytuacji na rynku outdoorowego, targi OutDoor ponownie potwierdziły swoją przewodnią rolę wśród międzynarodowych wystaw branży outdoorowej. 21.464 gości handlowych (w 2014 r. – 21.912) z 85 krajów odwiedziło 22. edycję targów, która – po 4 upalnych dniach – zakończyła się w ostatnią sobotę.
Po raz kolejny, targi OutDoor 2015 stały się idealną okazją do zademonstrowania nowych osiągnięć oraz celebrowania legendarnego ducha branży outdoorowej, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz hal wystawowych – pogodnie stwierdził Klaus Wellmann, Dyrektor Generalny Targów Friedrichshafen, na zakończenie wystawy.
Stowarzyszenie European Outdoor Group (EOG) również nie kryło zadowolenia. Sekretarz Generalny EOG, Mark Held podsumował: Atmosfera podczas tegorocznych tragów OutDoor była wspaniała i wyjątkowo pozytywna. W czasach kiedy rywalizacja handlowa staje się jeszcze bardziej zacięta, wystawcy i goście starali się pozostawać o krok przed konkurencją poprzez śledzenie najnowszych trendów oraz wprowadzanie innowacyjnych produktów i podkategorii na gwałtownie ewoluującym rynku.
Stefan Reisinger, szef OutDoor, również wykazywał optymizm: Nowy plan targów trwający od środy do soboty dodatkowo wzmocnił biznesowy charakter tego show. Ilość zwiedzających była równomiernie rozłożona w ciągu pierwszych trzech dni. Jest jasnym, że to spotkanie branżowe nad Jeziorem Bodeńskim jest wyjątkowo ważne, szczególnie w trudnych ekonomicznie czasach.
Dyrektor Generalny firmy Mammut, Rolf Schmid, skomentował: To bardzo ekscytujący okres. W ciągu ostatnich 12 miesięcy branża outdoorowa dokonała więcej niż w ciągu poprzednich 12 lat. Biorąc pod uwagę te istotne zmiany, targi OutDoor we Friedrichshafen stanowią idealne miejsce do spotkania z ważnymi kolegami i partnerami, z którymi możemy siąść przy jednym stole i przedyskutować, przeanalizować i potwierdzić najlepsze strategie.
Pomimo gorąca, jestem szczęśliwy, – podsumowuje targi Alex Koska, Wice-Prezes grupy Global Sales Fenix Outdoor. Na całym obszarze terenów wystawowych we Friedrichshafen 940 wystawców z 41 krajów zaprezentowało swoje najnowsze produkty i innowacje outdoorowe. Można było obejrzeć praktycznie wszystko – od wodoodpornych śpiworów do ultra-lekkiej odzieży technicznej, od luksusowych namiotów do podgrzewanych rękawiczek. Organizatorzy z radością powitali większą ilość uczestników z zagranicy – coraz więcej zwiedzających przyjechało z Francji czy Wielkiej Brytanii oraz spoza Europy, w tym z Chin i Australii. 1052 dziennikarzy z 29 krajów zjawiło się nad Jeziorem Bodeńskim, aby opisywać OutDoor.
Doskonale przyjęta przez zwiedzających została nowa hala pokazowa. Arne Arens, Dyrektor Generalny amerykańskiej firmy The North Face, tłumaczy: Świetnie bawiliśmy się podczas tych targów. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z premiery naszej najnowszej kolekcji Summit Series. Nowa przestrzeń wystawiennicza w Rothaus Hall/A1 była doskonale połączona z naszym głównym stanowiskiem – nasi klienci bez problemu przemieszczali się pomiędzy oboma miejscami.
Firma Icebreaker, również była bardzo zadowolona z przebiegu imprezy – jej Dyrektor Generalny na Europę, Peter Ottervanger stwierdził: To były wspaniałe targi. Spotkaliśmy się z naszymi głównymi klientami, mieliśmy wiele owocnych spotkań i sporo dobrych reakcji na naszą najnowszą kolekcję. Jesteśmy super dumni z nagrody Gold Award, którą zdobyła nasza sukienka Kala. Pozwoliło nam to zademonstrować techniczne postępy poczynione przez Icebreaker. Ta nagroda była dla nas wielkim osiągnięciem.
Program towarzyszący składał się z ponad 100 konferencji, seminariów i warsztatów, co dodatkowa podkreśla znaczenie targów OutDoor 2015.
Te prezentacje i seminaria były prowadzone przez ekspertów międzynarodowych. Dzięki temu stanowią doskonałe pole spotkań dla osób z różnych sektorów branży outdoorowej – mówi Dirk Heidrich, kierownik projektu OutDoor. Trzeba przy okazji zaznaczyć, że nieźle poszły również pokazy Trend Show i Paddle Days.
Według ankiety wypełnianej przez zwiedzających, 88 proc. gości uważa wizytę na tragach nad Jeziorem Bodeńskim jako „ważną” lub „bardzo ważną”. Jeśli chodzi o sytuację ekonomiczną branży outdoorowej, 48 proc. gości określiło ją jako „wzrostową”, podczas gdy 39 proc. uważało ją za „stabilną”. 88 proc. zwiedzających potwierdziło, że w następnym roku stawią się na 23. edycję targów OutDoor. Odbędzie się ona w dniach 13-16 lipca 2016 r.
Więcej informacji i zdjęć na www.outdoor-show.com oraz www.facebook.com/OutDoor.Show
Źródło: targi OutDoor
KOMENTARZE