HomeRynek outdoor

Zwycięzcy konkursu OutDoor Industry Gold Award 2017

Po raz kolejny nagrody OutDoor Industry Awards przyciągnęły dużą konkurencję. Potwierdzeniem tego faktu jest 330 zgłoszonych produktów, które stanowią dowód na innowacyjną naturę branży outdoorowej. Sędziowie byli pod szczególnym wrażeniem 38 produktów – zostały one nagrodzone prestiżowymi nagrodami OutDoor Industry Award. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się pierwszego dnia targów. Dziewięć z tych zwycięskich produktów zostało dodatkowo wyróżnionych ze względu na ich wyjątkowy charakter. Te produkty zdobyły tytuł zwycięzców nagród Gold Award. Dodatkowo trzy wyjątkowo innowacyjne młode firmy zostały uhonorowane nagrodami Start-Up Award.

Wręczenie nagród OutDoor Industry Awards to jeden z najbardziej wyczekiwanych momentów targów OutDoor. Które z tych produktów wyróżniają się spośród konkurencji? Jury składające się z ekspertów przyznaje nagrody OutDoor Industry Awards jedynie produktom, które w ich opinii są wyjątkowe pod względem jakości, konstrukcji i ekologiczności. Co więcej jurorzy spodziewają się, że dziewięć produktów wyróżnionych tytułami Gold Award będzie wyznaczać nowe standardy w swoich sektorach branży.

Rozgłos nagród OutDoor Industry Awards wykracza daleko poza kręgi gości branżowych odwiedzających targi nad Jeziorem Bodeńskim. Dystrybutorzy, użytkownicy i media traktują te nagrody jako cenne i niezależne źródło informacji, które pomaga podejmować decyzje w czasach, gdy tak wiele nowych produktów outdoorowych trafia na rynek. Te nagrody wyróżniają innowacyjne pomysły na tle konkurencji.

Wybór crème de la crème spośród tak dużej liczby zgłoszeń wymaga doświadczenia organizacyjnego oraz panelu sędziowskiego składającego się z ekspertów. Podczas intensywnego, dwudniowego procesu eksperci ze świata dystrybucji oraz organizacji branżowych, dziennikarze handlowi, designerzy oraz wyczynowi sportowcy pracowali ciężko aby wyłonić 38 zwycięskich produktów.

Nawet dla tak kompetentnego panelu sędziowskiego to wciąż jest bardzo wymagające zadanie – ocenienie tych wszystkich produktów i zdecydowanie, które z nich są najlepszymi spośród najlepszych – tłumaczy Dirk Heidrich, manager OutDoor, Messe Friedrichshafen. – Początkowo opinie były podzielone i było dużo dyskusji. Jednak intensywny proces ewaluacyjny pozwolił w końcu osiągnąć konsensus i wyłonić produkty zasługujące na nagrody. Szczególnie odnosi się to do zwycięzców nagród Start-Up Awards, które pokazują jak innowacyjną, młodą i dynamiczną branżą jest outdoor.

Produkty nagrodzone OutDoor Industry Gold Award

Kurtka Micro Puff Hoody / Patagonia

Jesteśmy bardzo podekscytowani tą kurtką z ociepliną syntetyczną. Jest niezwykle lekka, posiada anatomiczne odzwierciedlenie stref ciała, a przeszycia komór tworzą niepowtarzalny wzór. Co więcej jest niezwykle wygodna w noszeniu.

Plecak Baltoro 65 litrów / Gregory Packs Europe

Najlepsze plecaki są tak dobrze zaprojektowane, że praktycznie nie zauważasz, że nosisz je na plecach. To z pewnością odnosi się do modelu Baltoro 65. System nośny z niezależnymi i regulowanymi paskami nośnymi, panelami pleców i pasem biodrowym jest bardzo wygodny i zapewnia świetną kontrolę rozłożenia obciążenia.

Rider 3.0 / Skylotec

Naszym zdaniem Rider 3.0 stanowi istotny krok naprzód w kwestii bezpieczeństwa na via ferratach. Ten niezależny przyrząd zaciskowy automatycznie blokuje się w przypadku odpadnięcia. To znacznie zmniejsza długość lotu, co pomaga zapobiec obrażeniom. Pozwala to również użytkownikowi na odpoczynek w dowolnym punkcie.

Krzesło Chair Zero / Helinox

Lekkie krzesło turystyczne Helinox stanowi zaczątek zupełnie nowego trendu. Krzeszło Chair Zero waży jedynie 460 gramów, a do tego jest niesamowicie wygodne, jak na swoją niską wagę. Zajmuje bardzo mało miejsca i można je bez problemu spakować do plecaka.

System filtrowania wody BeFree 1,0 L / Katadyn

Ta koncepcja jest prosta i wydajna. Lekka i pakowna konstrukcja czyni ten system nieodzownym elementem każdego wypadu turystycznego.

Kuchenka Primetech Stove Set 1,3 l / Primus

Ta lekka, zaawansowana kuchenka przekonała nas. W szczególności zintegrowany wymiennik ciepła – jest on bardzo wydajny i pozwala na dużą oszczędność paliwa. Dzięki temu menażka może być o wiele lżejsza niż w konwencjonalnych konstrukcjach.

Downmat TT 9 / Exped

Bardzo spodobała nam się ta mata do spania przeznaczona na długie wyjazdy i ekspedycje. Jest bardzo wygodna, bardzo trwała, bardzo solidna i oferuje doskonałą izolację. Najbardziej podoba nam się, że można ją zawsze naprawić. Również system nadmuchiwania z regulowanymi strefami jest świetnym pomysłem.

Technologia Earthcolors / Archroma

Farbowanie zazwyczaj wymaga zastosowania wielu chemikaliów. Wysokiej klasy barwniki Earthcolors zostały wytworzone z syntezy odpadów z produktów naturalnych, takich jak np. łusek migdałów. Naszym zdaniem jest to istotna innowacja oraz duży krok w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Spodnie Ride on pant / Ternua

Spodnie Ride On Pant stanowią doskonały przykład zrównoważonej odzieży funkcjonalnej. Elastyczny materiał posiada certyfikat bluesign® i pochodzi z recyklingu – został wykonany ze starych sieci baskijskich rybaków. Spodnie są bardzo wygodne w noszeniu, a do tego posiadają mnóstwo stylowych detali.

Produkty nagrodzone OutDoor Industry Start-up Award

Fision Size Advisor / Fision

Wspaniały pomysł – to jest prawdziwa innowacja, której oczekują użytkownicy końcowi. Program Fision Size Advisor pomoże nabywcy wybrać odpowiedni rozmiar podczas zakupów online.

Tex-lock / Texlock

Ta blokada do rowerów działa niesamowicie. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że została wykonana jedynie z materiałów tekstylnych. Jest również lżejsza od konwencjonalnych blokad z metalu, a do tego oferuje dobry poziom zabezpieczenia.

VJ1 / Vaterland

Pomysł kryjący się za tą kurtką jest wart nagrody. Vaterland ustanowił system produkcyjny, w którym uchodźcy żyjący w Europie mogą wykorzystać swoje umiejętności przy produkcji wysokiej jakości odzieży.

Sylwetki jurorów tegorocznego panelu sędziowskiego

  • Mark Held jest sekretarzem generalnym European Outdoor Group (EOG) – stowarzyszenia założonego w 2003 r. przez 19 największych firm outdoorowych świata. Równocześnie Mark Held reprezentuje branżę outdoorową w FESI (Federation of the European Sporting Goods Industry). Mark jest aktywnie zaangażowany w sektor outdoorowy od 20 lat – między innymi jako szef działu rozwoju produktów w Berghausie i grupie Lowe Alpine.
  • Od 10 lat Katrin Bojarski pracuje w międzynarodowej branży produktów sportowych jako manager ds. produktów m.in. w firmach Vaude, Shinih oraz Polartec. W tym okresie zdobyła rozległe doświadczenie we wszystkich najważniejszych kategoriach odzieży i sprzętu outdoorowego. Jej bogate doświadczenie pomaga Katrin w nadzorowaniu pełnego łańcucha produkcyjnego przemysłu tekstylnego – od przędzy do finalnego produktu. Innowacyjność, zrównoważony rozwój i funkcjonalność stanowią dla niej najważniejsze czynniki przy opracowywaniu produktów. Katrin pracuje również jako konsultantka techniczna przy wielu międzynarodowych projektach w branży sportowej i outdoorowej.
  • Chris Townsend jest outdoorowym publicystą i fotografem, specjalizującym się w długodystansowych marszach w dzikim terenie. Jest autorem wielokrotnie nagradzanej książki pt. Backpacker’s Handbook oraz wielu innych książek. Od wielu lat jest recenzentem sprzętu outdoorowego dla magazynu The Great Outdoors. Obecnie współpracuje również z Outdoor Gear Coach.
  • Terje Malum otoczony jest produktami outdoorowymi i sprzętem wędkarskim od 25 lat. Po doświadczeniach w sprzedaży i jako kierownik sklepu wędkarskiego w początkach swojej kariery, Norweg został przyjęty do firmy XXL Sport & Villmark w 2001 r. Jako zapalony wędkarz piastował wiele stanowisk w firmie, a od 2004 r. zajmował się kolekcją outdoorową jako szef zespołu obsługującego sklepy XXL oraz sprzedaż internetową w czterech krajach. Jako szef zamówień produktów outdoorowych jest odpowiedzialny za szeroki wachlarz asortymentu z takich kategorii jak: namioty, śpiwory, karimaty, plecaki, obuwie, sprzęt wędkarski i wiele innych. W wolnym czasie Terje lubi łowić ryby, najlepiej na muchę, w norweskich jeziorach i potokach – gdziekolwiek ryby dobrze biorą, a przyroda jest piękna.
  • Mireia Miró jest członkiem hiszpańskiej kadry narodowej w ski-alpinizmie od 2006 r. Zdobywczyni tytułu mistrzyni świata, zapalona biegaczka górska, pasjonatka skoków BASE łączy swoją pasję do outdooru ze studiami i pracą. Oprócz napisania pracy magisterskiej z marketingu sportowego, Katalonka jest również dyplomowaną masażystką, a do tego regularnie pracuje w schronisku górskim. Od trzech lat jest kierownikiem zespołu Atomic Ski Mountaineering Team.
  • Frank Wacker od dzieciństwa jest aktywnie zaangażowany w sporty outdoorowe – z własnego doświadczenia wie jaką różnicę robią dobrze wykonane produkty. Pracował w dystrybucji outdoorowej oraz wspierał rozwój produktów w tej branży. Frank zawsze ekscytuje się interesującymi i nowatorskimi projektami. Od ponad 20 lat jest członkiem redakcji magazynu outdoorowego, a od 2003 r. zajmuje się testowaniem produktów jako redaktor działu sprzętu.

Źródło: OutDoor

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1