HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku – sierpniowe wzrosty sprzedaży

Sklepy biorące udział w naszym barometrze rynku mogą uznać sezon letni za udany. Sierpień to kolejny miesiąc wzrostów sprzedaży, choć nie tak dużych jak w poprzednich miesiącach.

W sierpniu sprzedaż była wyższa o 7,1 proc. względem analogicznego miesiąca w 2016 roku. Przypomnijmy, że pod względem wyników był to najlepszy miesiąc w 2016 roku, ze sprzedażą wyższą o 17,6 proc. niż w sierpniu 2015 roku.

W wyniku zmian związanych z wdrażaniem nowego modelu zakupowego, sierpień był kolejnym miesiącem spadków sprzedaży w sieci INTERSPORT Polska. Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 14 362 tys. zł, czyli o 19,9 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku (było: 17 919 tys. zł); przy czym w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) sprzedaż rok do roku była niższa o 13,1 proc..

Narastająco, od stycznia do sierpnia 2017 roku, Spółka odnotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 120 043 tys. zł, czyli o 16,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2016 roku (było: 143 722 tys. zł).

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (8 sklepów)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0