To nie jest najlepszy czas dla sklepów outdoorowych. Od miesięcy utrzymuje się mocny spadek sprzedaży względem 2023 roku. Nie inaczej było również w czerwcu. Ten przedwakacyjny miesiąc przyniósł dwucyfrowy spadek dynamiki sprzedaży, który wyniósł -10,4%.

Barometr rynku outdoor, czerwiec 2024 (rys. 4outdoor.pl)
Zatem sześć miesięcy 2024 roku przyniosło minusowe wyniki. Zeszłoroczna baza była dosyć wysoka (przeważnie dwucyfrowe plusy w stosunku do 2022 roku), ale jednym z głównych czynników takich wyników było ponad 10% inflacja. Obecny poziom inflacji jest niski, w czerwcu 2,6% i nie stanowi on już impulsu do wzrostu cen.
Czerwiec to okres kiedy zaczynają się wakacje. Według niektórych badań Polacy planowali wydać na nie w tym roku o ok. 7% więcej niż rok temu (wg Minds&Roses). Jak widać ten zwiększony budżet nie został raczej przeznaczony na zakupy w sklepach outdoorowych.
Potwierdzają to również wyniki sprzedaży detalicznej, która osiągnęła co prawda wzrost 4,4% (w cenach stałych), jednak segment tekstylia, odzież, obuwie zanotował mocny spadek -19,3%.
Pogoda w czerwcu nie utrudniała aktywności outodoorowych, nie brakowało jednak wysokich temperatur i burz. Czerwiec został zaliczony do miesięcy ekstremalnie ciepłych, z kolei ze względu na opady do przeciętnych.
Delikatny wzrost konsumpcji, dobra pogoda nie wpłynęły pozytywnie na wyniki sklepów outdoorowych.
***
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- AlpinSport (4 sklepów, Zakopane)
- Crag Store (Kraków)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- sieć Mammut (9 sklepów)
- Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów, Poznań)
- Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (10 sklepów)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE