HomeBarometr rynku outdoor

Barometr 4outdoor: czerwiec na mocnym minusie

To nie jest najlepszy czas dla sklepów outdoorowych. Od miesięcy utrzymuje się mocny spadek sprzedaży względem 2023 roku. Nie inaczej było również w czerwcu. Ten przedwakacyjny miesiąc przyniósł dwucyfrowy spadek dynamiki sprzedaży, który wyniósł -10,4%.

Barometr rynku outdoor, czerwiec 2024 (rys. 4outdoor.pl)

Barometr rynku outdoor, czerwiec 2024 (rys. 4outdoor.pl)

Zatem sześć miesięcy 2024 roku przyniosło minusowe wyniki. Zeszłoroczna baza była dosyć wysoka (przeważnie dwucyfrowe plusy w stosunku do 2022 roku), ale jednym z głównych czynników takich wyników było ponad 10% inflacja. Obecny poziom inflacji jest niski, w czerwcu 2,6% i nie stanowi on już impulsu do wzrostu cen.

Czerwiec to okres kiedy zaczynają się wakacje. Według niektórych badań Polacy planowali wydać na nie w tym roku o ok. 7% więcej niż rok temu (wg Minds&Roses). Jak widać ten zwiększony budżet nie został raczej przeznaczony na zakupy w sklepach outdoorowych.

Potwierdzają to również wyniki sprzedaży detalicznej, która osiągnęła co prawda wzrost 4,4% (w cenach stałych), jednak segment tekstylia, odzież, obuwie zanotował mocny spadek -19,3%.

Pogoda w czerwcu nie utrudniała aktywności outodoorowych, nie brakowało jednak wysokich temperatur i burz. Czerwiec został zaliczony do miesięcy ekstremalnie ciepłych, z kolei ze względu na opady do przeciętnych.

Delikatny wzrost konsumpcji, dobra pogoda nie wpłynęły pozytywnie na wyniki sklepów outdoorowych.

***

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży topowych sklepów outdoorowych w Polsce:

  • AlpinSport (4 sklepów, Zakopane)
  • Crag Store (Kraków)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • sieć Mammut (9 sklepów)
  • Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów, Poznań)
  • Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0