Ujemne wyniki nie chcą opuścić barometru 4outdoor. W listopadzie sumaryczny wynik dynamiki sprzedaży ponownie jest minusowy. Delikatna poprawa względem października niewiele zmienia. Ostateczny rezultat to -3,6%.
Tym razem minusy zanotowała większość sklepów biorących udział w barometrze. Dysproporcje w niektórych przypadkach są duże, ale to już tradycja naszego zestawienie – biorą w nim udział różnorodne sklepy (od tych monobrandowych usytuowanych w galeriach po te tradycyjne, specjalistyczne „przy ulicy”.
Na niekorzystny wynik ponownie wpłynęła aura – brak śniegu i oznak prawdziwej zimy z pewnością nie zachęca konsumentów do inwestowania w sprzęt i odzież z sezonowej kolekcji. Do tego Black Friday przypadł w tym roku na 29 listopada, przesuwając promocyjny tydzień na grudzień (w zeszłym roku – 24 listopada). Zobaczymy czy efekt tego promocyjnego okresu znajdzie jakieś odzwierciedlenie w grudniu.
Znamy już wyniki sprzedaży detalicznej – według GUS wzrosła ona w cenach stałych o 3,1% względem listopada 2023 (3,4% w cenach bieżących). To wynik ogólny, sprzedaż w najbardziej zbliżonej kategorii zanotowała (już tradycyjnie) spadek o 14,7% w cenach stałych oraz spadek o 16% w cenach bieżących.
Miejmy nadzieję, że grudniowe wyniki w końcu zanotują mocny plus. Przedświąteczny czas, przesunięty Black Week oraz możliwe wydatki oszczędzonych pieniędzy poprawią koniunkturę i nie najlepszą kondycję sklepów.
***
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- AlpinSport (4 sklepy, Zakopane)
- Crag Store (Kraków)
- sieć Mammut (9 sklepów)
- Salewa (6 sklepów, Warszawa, Annopol, Outlet, Rzeszów, Poznań, Zakopane)
- Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (10 sklepów)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE