HomeSklepy outdoorowe

Zrównoważone zakupy w Crag Store. Powstał nowy punkt w Warszawie

Pasjonaci outdooru zwracają coraz większą uwagę na ekologię. To naturalne – nie chcą szkodzić środowisku naturalnemu, które dostarcza im tak wiele radości. Potwierdzają to badania konsumenckie i opinie ekspertów branży. Taka postawa cieszy, a także zachęca biznesową otoczkę outdooru, czyli producentów i sklepy, do podejmowania odpowiedzialnych decyzji. Najlepszym tego przykładem jest rozwój sieci sklepów Crag Store.

Nowy sklep Crag Store – Patagonia w Warszawie (fot. Crag Store)

Najważniejsze informacje o sklepach Crag Store:

  • trzy punkty: Kraków, Zakopane, Warszawa,
  • sklep internetowy: www.cragstore.pl,
  • wyjątkowy i świadomy dobór marek, między innymi: Patagonia, Fjällräven, Houdini, Nnormal, Icebug czy Veja,
  • 2/3 oferty to produkty zrównoważone, posiadające certyfikaty Fair Trade, Bluesign, B Corp, Climate Neutral i inne,
  • model sprzedażowy przeniesiony z krajów skandynawskich, gdzie sklepy sprzedają wyłącznie certyfikowane produkty (na przykład szwedzki Naturkompaniet, czy fiński Partioaitta),
  • pełna odpowiedzialność za serwis posprzedażowy wszystkich marek,
  • cyklicznie organizowane w sklepach naprawy sprzętu oraz prelekcje o tematyce społecznej i ekologicznej.

Crag Store otworzył swój kolejny punkt na mapie Polski. Nowy sklep znajdziecie w pasażu handlowym Plac Unii przy ulicy Puławskiej 2 w Warszawie. To odpowiedź na rosnące zainteresowanie ofertą sklepów Crag Store oraz ciepłe opinie klientów, którzy podkreślają, że coraz większe znaczenie mają dla nich: zrównoważona produkcja, przejrzystość dotycząca łańcuchów dostaw i warunków pracy w fabrykach, trwałość, a więc długowieczność produktów, możliwość ich naprawy, a także wiedza personelu sklepu w tym zakresie.

Nasze decyzje zakupowe mają znaczenie

Nigdy wcześniej dbałość o środowisko nie miała tak dużego znaczenia. Nigdy wcześniej tak wiele osób nie interesowało się sportami, aktywnościami na świeżym powietrzu i podróżami. Nigdy wcześniej nie kupowaliśmy tylu butów, odzieży i sprzętu… Dlatego i w tym mały outdoorowym wycinku nasze decyzje nigdy wcześniej nie były tak ważne.

Głosujemy za pomocą portfeli – to wyświechtany frazes, ale ciągle prawdziwy. Spoglądając na zmiany, które zaszły wśród producentów sprzętu, odzieży i obuwia, trudno mieć wątpliwości co do wyników tego głosowania w ostatniej dekadzie. Dzisiaj niemal nie ma już marek, które nie próbowałyby robić czegoś w kwestii ekologii. Oczywiście trzeba uważać na oszustów i tak zwany greenwashing. Jednak certyfikaty, takie jak Fair Trade, Bluesign, B Corp, Climate Neutral, Rainforest Alliance czy certyfikaty instytucji Oeko-Tex, pomagają znaleźć drogę w gąszczu informacji.

Rozwój i sukcesy marek pionierskich, swojego rodzaju architektów przyszłości (Patagonia, Fjällräven czy Icebug), dowodzą, że to właściwy kierunek – to ich wybieramy najchętniej.

Nowy sklep Crag Store – Patagonia w Warszawie (fot. Crag Store)

Za lepszą przyszłość odpowiedzialni są nie tylko producenci. Pora na sklepy!

Do tej pory za potrzebami klientów podążali głównie producenci. Znacznie mniej, przynajmniej w Polsce, działo się wśród sklepów górskich i outdoorowych. Powstanie kolejnego punktu Crag Store w Warszawie można uznać za zwiastun dobrych zmian.

Nie tylko producent, ale również sam sklep jest w stanie dołożyć zieloną cegiełkę w naszym wspólnym interesie. W jaki sposób? Przede wszystkim dobór marek w ofercie. Zamiast sprzedawać wszystko jak leci lub to, co się najbardziej opłaca ze stricte finansowego punktu widzenia, można postawić na marki wytwarzające produkty niezwykle trwałe, świetnej jakości oraz przy użyciu technologii, które umożliwiają redukcję kosztów środowiskowych.

Po drugie świadomość i wiedza. Wykwalifikowany personel jest w stanie wytłumaczyć zawiłe kwestie związane z technologiami, procesami produkcji i certyfikatami, a przede wszystkim zarazić klientów pozytywnym – również w szerszej perspektywie – podejściem do decyzji zakupowych. Sklep może promować właściwą i świadomą postawę.

Po trzecie odpowiedzialność. Dobry sklep outdoorowy czy górski nie kombinuje, nie ucieka od odpowiedzialności, spisując małym druczkiem zawiłe regulaminy. Dobry sklep outdoorowy bierze odpowiedzialność za oferowane dobra, stawia czoła problemom klientów i stara się im pomóc.

Po czwarte: współczesny sklep to nie komiwojażer, czy kramarz. Nie mówi „to stare, niemodne, zużyte, wyrzuć, kup nowe!”. Mówi: „pomożemy, naprawimy, możesz używać dalej”. W tym ostatnim, jakże prostym punkcie zawiera się bardzo wiele. To najlepszy dowód odpowiedzialnego podejścia na miarę czasów. Nie więcej. Lepiej.

Crag Store spełnia powyższe. Crag Store to sklep dla świadomych klientów.

Materiały prasowe Crag Store

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0