Koniec roku nie przyniósł pozytywnej zmiany. W grudniu sklepy biorące udział w naszym barometrze zanotowały zmianę dynamiki sprzedaży na poziomie -3,6%. To podobny rezultat jak w listopadzie. Tym samym w całym 2024 nie zobaczyliśmy „sumarycznych” plusów. Co ważne punkt odniesienia, czyli grudzień 2023, był bardzo słaby, zeszłoroczny barometr wyniósł bowiem -11,8%.
Nastroje w branży podążają niestety za wynikami. Narzekają sklepy (co patrząc na wyniki zrozumiałe), optymizmu nie mogą doszukać się dystrybutorzy… Nie pomaga – już tradycyjnie – aura. Ciepła, bezśnieżna zima powoduje spadek zainteresowania zimowymi sportami. Co oznacza słaba sprzedażowo zima nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć.
Mimo, że dynamika sprzedaży detalicznej liczonej przez GUS w grudniu wzrosła o 1,9%, to rzut oka na wynik najbliższej sklepom outdoorowym kategorii „tekstylia, odzież, obuwie”, czyli spadek o 12,2%, jasno pokazuje, że mamy do czynienia z poważniejszym, negatywnym, trendem.
W naszym barometrze mamy kilka roszad. Z zestawienia wypadł krakowski ePamir, który zakończył niestety swoją działalność. Z kolei zwiększyła się liczba sklepów zarządzanych przez Oberalp – jest ich aktualnie aż 9.
Źródło: info własne, GUS
***
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- AlpinSport (4 sklepy, Zakopane)
- Crag Store (Kraków)
- sieć Mammut (9 sklepów)
- Oberalp – Salewa, Dynafit (9 sklepów, Warszawa, Annopol, Outlet, Łódź, Wrocław, Rzeszów, Poznań, Zakopane, Zakopane)
- Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (10 sklepów)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE