Już czwarty rok z rzędu marka Fjällräven zajęła pierwsze miejsce zarówno w ogólnej kategorii odzież, jak i w kategorii odzież outdoorowa w corocznym raporcie Circular Brands, opracowanym przez Tradera, największy szwedzki marketplace z odzieżą używaną.
Raport Tradera Circular Brands to indeks przedstawiający marki odzieżowe, które cieszą się największym uznaniem użytkowników serwisu tradera.com, a tym samym są liderami transformacji w kierunku bardziej zrównoważonego handlu w branży modowej. Raport zawiera listę najpopularniejszych marek w serwisie Tradera, sporządzoną na podstawie liczby wyszukiwań, sprzedanych sztuk odzieży, średniej ceny i wskaźnika realizacji zamówień w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Raport podzielony jest na kategorie – odzież damską, męską, dziecięcą, outdoorową, perfumy oraz „wschodzące gwiazdy”. W raporcie znajduje się również zestawienie TOP 25 marek w całej branży odzieżowej, w której Fjällräven po raz kolejny zajął pierwsze miejsce w edycji raportu na rok 2025.
„Jesteśmy zaszczyceni, że po raz kolejny zostaliśmy uznani za najpopularniejszą markę odzieżową w Szwecji w serwisie Tradera z produktami używanymi. To osiągnięcie podkreśla znaczenie tworzenia trwałych, ponadczasowych produktów, które mogą być używane i kochane przez pokolenia. We Fjällräven zrównoważony rozwój nie jest trendem – to odpowiedzialność, która kieruje wszystkim, co robimy. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią rosnącego ruchu na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości w branży outdoorowej i nie tylko” – mówi Aiko Bode, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Fenix Outdoor.
Od momentu powstania w 1960 roku Fjällräven zajmuje się tworzeniem trwałych, funkcjonalnych i ponadczasowych ubrań, które pozwalają ludziom odkrywać i cieszyć się przyrodą. Marka kładzie nacisk na trwałe materiały, dzięki czemu jej produkty służą przez dziesiątki lat, mogą być przekazywane kolejnym pokoleniom lub sprzedawane na rynku wtórnym. W ten sposób nie trzeba produkować tak wielu produktów, zużywa się mniej energii, a na wysypiska trafia mniej odpadów.
Najnowsza inicjatywa to projekt Fjällräven Pre-Loved, której celem jest przedłużenie życia produktów i wspieranie bardziej zrównoważonego podejścia do sprzętu outdoorowego. Nowa platforma z produktami używanymi działa obecnie w Stanach Zjednoczonych i umożliwia kupno i sprzedaż używanych produktów Fjällräven, które zostały dokładnie sprawdzone, naprawione i zatwierdzone do ponownej sprzedaży. Jest to część długoterminowego zobowiązania Fjällräven w zakresie trwałości i zrównoważonego rozwoju.
Więcej informacji na temat podejścia Fjällräven do zrównoważonego rozwoju można znaleźć na stronie fjallraven.com.
Więcej informacji na temat raportu Tradera „Circular Brands 2025” można znaleźć tutaj.
Informacja prasowa
KOMENTARZE