Dla marki Fjällräven, zajmującej się produkcją odzieży outdoorowej, natura jest powodem jej powstania i istnienia, dlatego zrównoważony rozwój i CSR są wpisane w każdy poziom jej globalnej strategii i działalności biznesowej. Chociaż firma Fenix Outdoor, spółka macierzysta Fjällräven, co roku publikuje raport dotyczący CSR, Fjällräven stawia na przejrzystość i publikuje własne podsumowanie dotyczące zrównoważonego rozwoju i CSR. Podsumowanie za rok 2024 jest już dostępne publicznie.
Zawiera ono najważniejsze osiągnięcia i wyzwania minionego roku przedstawione w przystępnej formie, a także przegląd siedmiu zobowiązań Fjällräven w zakresie zrównoważonego rozwoju i CSR, które zostały omówione przez ekspertów z różnych dziedzin z różnych działów firmy.
Najważniejsze informacje z roku 2024

Raport Fjällräven CSR i Zrównoważony Rozwój 2024
Co Fjällräven może zrobić lepiej?
Przejrzystość jest ważna dla Fjällräven, co oznacza, że informujemy o celach, które nie zostały jeszcze osiągnięte oraz obszarach wymagających poprawy. Informacje tego typu znajdują się również w podsumowaniu za rok 2024 wraz z wyjaśnieniami dotyczącymi tego, co się wydarzyło i jakie działania firma podejmuje w celu poprawy sytuacji.
Emisja dwutlenku węgla na wyprodukowany produkt
(w kg CO2e) W roku 2025 kluczem do osiągnięcia tego celu będzie wykorzystanie energii odnawialnej przez kluczowych dostawców oraz dekarbonizacja łańcucha dostaw, nie tylko w zakresie emisji do atmosfery

Emisja dwutlenku węgla na wyprodukowany produkt – raport Fjällräven CSR i Zrównoważony Rozwój 2024
Emisja związane z transportem lotniczym
(w tonach CO2e) Niestabilność łańcucha dostaw spowodowała wzrost wykorzystania transportu lotniczego, ale celem jest zmniejszenie emisji związanych z tym rodzajem transportu o 25% do końca 2025 r., dlatego też ruszył projekt poświęcony wyłącznie transportowi lotniczemu. Więcej informacji wkrótce!

Emisja związane z transportem lotniczym – raport Fjällräven CSR i Zrównoważony Rozwój 2024
Ciesz się dłużej swoim sprzętem
We Fjällräven dokładamy wszelkich starań, aby produkować wytrzymały sprzęt, który przy odpowiedniej pielęgnacji i naprawach
dokonanych przez użytkowników będzie służył przez długi czas. Dzięki temu produkty Fjällräven są znane z tego, że zachowują swoją wartość i są przekazywane kolejnym pokoleniom lub sprzedawane na rynku wtórnym.
Rynek produktów używanych docenia markę Fjällräven

Raport Fjällräven CSR i Zrównoważony Rozwój 2024
Fjällräven Pre-loved
Uruchomiony we wrześniu 2024 r. jako pilotażowy projekt w Stanach Zjednoczonych, Fjällräven Pre-loved to platforma handlowa marki, na której można kupować i sprzedawać produkty Fjällräven, które przeszły dokładną kontrolę, zostały naprawione i zatwierdzone do ponownego obrotu. Do końca roku 2024 sprzedano 925 produktów.
Droga przed nami
Rok 2025 będzie przełomowy dla Fjällräven. W tym roku marka będzie mogła zmierzyć swoje wyniki w stosunku do celów wyznaczonych w 2020 r. Wtedy też Fjällräven wyznaczy swoje cele zrównoważonego rozwoju na 2030 r. Zostaną one przedstawione w podsumowaniu za 2025 r., ale można się spodziewać, że firma wykroczy poza wymogi prawne i nadal będzie dotrzymywać obietnicy, że będzie ciężko pracować nad tworzeniem trwałego sprzętu.
Kluczowe cele na rok 2025 (oraz stan wykonania na rok 2024)

Raport Fjällräven CSR i Zrównoważony Rozwój 2024
Informacja prasowa Fenix
KOMENTARZE