W dniach 3-4 czerwca w Bystrej odbyła się konwencja Oberalp. Organizowany cyklicznie event (2 razy do roku) za każdym razem skupia wielu przedstawicieli sklepów (było ich ponad 40), mediów oraz GOPR, TOPR i TPN. Można pokusić się o stwierdzenie, że na konwencję przyjeżdża praktycznie „cały” rynek outdoor. Spotkanie w Bystrej było świetną okazją do zapoznania się z nowościami marek Salewa, Dynafit, Wild Country i Evolv na sezon wiosna-lato 2026.

Konwencja Oberalp 2025 w Bystrej – nowości Salewa i Dynafit na SS2026 (fot. Oberalp)
Spotkanie to również pretekst to zaprezentowania osiągnięć, planów oraz aktualnej sytuacji brandów Oberalp. Biorąc pod uwagę, że pierwsza połowa 2025 nie należy do najłatwiejszych sprzedażowo okresów to w większości kuluarowych rozmów dominował pragmatyzm, momentami przeradzający się umiarkowany optymizm. Takie również były komentarze płynące od osób odpowiedzialnych za działalność marek Oberalp na polskim rynku. Firma cały czas optymalizuje kanały sprzedaży, świadomie dobiera partnerów i klientów. Stara się również umiejętnie dostosowywać kolekcje do wciąż zmieniających się wymagań ostatecznego odbiorcy oraz wymogów zrównoważonego rozwoju. Zwłaszcza te ostatnie aspekty dominował w prezentacjach na wiosnę-lato 2026.

Łukasz Śleziński prezentuje ofertę Salewa SS2026 (fot. Oberalp)
Co jednak najważniejsze DNA marek nie ulega zmianie. Salewa dopracowuje swoje kolekcje dla turystów górskich i alpinistów, Dynafit niezmiennie skupia się na zaawansowanych górskich sportowcach, a Evolv i Wild Country tworzą produkty dla wspinaczy sportowych i tradowych. Nowości w kolekcjach jakby nieznacznie mniej ale jeśli się pojawią – jak np. tegoroczna kolekcja NEXT w Salewie, to podkreślają wywodzące się z Dolomitów kompetencje sprzętowe marki.
Oto streszczenie nowości jakie zaprezentowały najważniejsze marki w portfolio Oberalp, czyli Salewa i Dynafit:
Dynafit:
W sezonie letnim 2026 marka DYNAFIT stawia na pełną efektywność i funkcjonalność w terenie, prezentując rozwiązania dla ambitnych górskich sportowców wytrzymałościowych, którzy żyją w duchu #SPEEDUP ceniąc prędkość, lekkość i niezawodność sprzętu jaki używają.
Perfekcyjnie zintegrowany system but-skarpeta (Shoe-Shock System)
Nowością od Dynafit jest jeszcze mocniejsze połączenie butów i skarpet, zaprojektowane z myślą o synergii komfortu i osiągów. Dzięki anatomicznemu dopasowaniu, materiałom premium i zróżnicowaniu modeli skarpet – od szybkich treningów po ultra dystanse – marka Dynafit zachęca do myślenia systemowego i inwestowania w rozwiązania, które najlepiej działają razem tworząc efekt synergii oferując na rynek 12 nowych modeli skarpet perfekcyjnie zintegrowanych technologicznie i wizualnie z ofertą butów.

Piotr Gąsiorowski opowiada o kolekcjach Dynafit na SS2026 (fot. Oberalp)
Ultra 100 V3 – jeszcze lżejszy i mocniejszy
Trzecia generacja kultowego modelu Ultra 100 to najlżejsze buty w swojej klasie, oferujące maksymalną amortyzację, stabilizację i przyczepność dzięki zastosowaniu pianki Supercritical Foam oraz podeszwie Vibram Megagrip. Marka Dynafit udowadnia, że szybkość i komfort mogą iść w parze – nawet na najdłuższych trasach ultra dystansów.

Konwencja Oberalp 2025 w Bystrej – nowości Dynafit na SS2026 (fot. Oberalp)
Nowa odsłona wszechstronnej kolekcji Traverse
System Dynafit Traverse to most łączący lekkość i funkcjonalność sprzętu biegowego z wytrzymałością klasycznego wyposażenia alpinistycznego. To idealny wybór dla tych, którzy poruszają się po górach szybko, dynamicznie i wszechstronnie – niezależnie od trasy, warunków pogodowych czy rodzaju aktywności. W kolekcji Traverse SS26 pojawi się całkowicie przeprojektowany, hybrydowy plecak, którego system nośny inspirowany jest konstrukcją kamizelek biegowych. Oprócz tego marka zaprezentuje jeszcze lżejszą i bardziej dynamiczną wersję butów Traverse oraz nową odsłonę kolorystyczną odzieży, która w pojedynczych produktach ma 3 wyraziste akcenty kolorystyczne.
Oferta Dynafit w sezonie SS26 to przemyślana, funkcjonalna całość, która odpowiada na potrzeby nowoczesnych górskich sportowców wytrzymałościowych. W górach liczy się każdy technologiczny detal czy gram sprzętu. Dynafit dba o każdy z tych elementów.
Salewa
Zgodnie z najnowszymi analizami trendów agencji WGSN, jednym z istotnych makrotrendów w branży sportowej jest dbanie o sprawność fizyczną, jak i psychiczną. W odpowiedzi na te potrzeby, Salewa kontynuuje kierunek obrany w sezonie FW25 i zapowiada dalszy rozwój kolekcji speed hikingowej na sezon wiosna–lato 2026 (SS26).
Nowa linia została zaprojektowana z myślą o osobach poszukujących aktywności, która łączy intensywność górskich wypraw z lekkością i dynamiką, oferując jednocześnie wsparcie w budowaniu kondycji, odporności i równowagi psychicznej.

Konwencja Oberalp 2025 w Bystrej – nowości Salewa na SS2026 (fot. Oberalp)
Kolekcja SS26 opiera się na trzech strategicznych filarach projektowych Salewy:
- Light 2 Comfort – ultralekkie i wygodne rozwiązania
- Adaptive Protection – inteligentna ochrona, dopasowująca się do warunków terenowych i pogodowych,
- Dynamic Form – nowoczesny, sportowy design podkreślający mobilność i energię.
W nadchodzącej kolekcji znajdziemy m.in. nowe modele butów: Pedroc 2 oraz Pedroc 2 Max. Nowością będzie również uzupełniona o letnie modele linia technicznej odzieży speed hikingowej oraz funkcjonalne, lekkie plecaki, zaprojektowane z myślą o szybkim poruszaniu się po wymagających szlakach.

Konwencja Oberalp 2025 w Bystrej – poranny rozruch cieszył się popularnością. Zwłaszcza, że dawał też możliwość testów butów Dynafit (fot. Oberalp)
Zrównoważony rozwój – więcej niż trend, to zobowiązanie
Dbanie o środowisko naturalne to nieodłączny element filozofii Salewy. Marka prezentuje ewolucję swojej strategii zrównoważonego rozwoju. Nowe podejście opiera się na trzech spójnych filarach:
- Respect – działając odpowiedzialnie: Salewa dąży do minimalizowania swojego wpływu na środowisko poprzez odpowiedzialne prowadzenie biznesu.
- Re-Think – podejście cyrkularnego projektowania: marka nie tylko projektuje z myślą o funkcjonalności i trwałości, ale również analizuje cykl życia każdego produktu – od wyboru surowców, przez produkcję, aż po możliwość recyklingu i ponownego wykorzystania.
- Re-Life – dając produktom drugie życie: Salewa inwestuje w rozwiązania umożliwiające naprawę, odnowienie i ponowne wykorzystanie odzieży oraz sprzętu, aby maksymalnie wydłużyć ich użytkowanie i ograniczyć ilość odpadów.
KOMENTARZE