HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku – marzec lekko pod kreską

Po dobrych wynikach w lutym, marzec poszybował lekko w dół: względem ubiegłego roku sklepy odnotowały spadek o 1,4%.

Luty i marzec to miesiące przejściowe dla branży outdoorowej. Poprawę sprzedaży w lutym można tłumaczyć atrakcyjnymi wyprzedażami oraz wyjazdami na ferie. Zainteresowanie odzieżą zimową zwiększyły również długotrwałe mrozy. Marzec to stopniowa wymiana kolekcji na wiosenną i zmienna pogoda, dezorientująca trochę klientów. Trzeba pamiętać jednak, że stosunkowo niskie spadki sprzedaży odnoszone są to fatalnego I kwartału w 2011 roku, co z pewnością tonuje optymizm.

Wyniki ze sklepów biorących udział w naszym barometrze mocno kontrastują zarówno z wysokimi wzrostami w pierwszym kwartale, odntowanymi przez INTERSPORT, jak i mocnymi spadkami Euromarku

Już tradycyjnie wyniki sprzedaży w outdoorze nie pokrywają się z szacunkami GUS dotyczącymi sprzedaży detalicznej – w marcu sprzedaż wzrosła o 10,7% w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku, a liczona miesiąc do miesiąca wzrosła o 15,7%.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 16 sklepów: 

Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)

Alpin Sklep (Warszawa)

E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)

MAMMUT – Sklep Firmowy (Katowice)

Sherpa (Warszawa)

Pietros (Wrocław)

sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)

Sklep Turysty (Łódź)

Trawers (2 sklepy, Łódź)

Trekker Sport (Poznań)

Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0