HomeRynek outdoor

Targi OutDoor 2012 w cyfrach i opiniach gości

Na zakończonych w niedzielę targach OutDoor 2012, na stoiskach 907 wystawców gościło 21,730 odwiedzających i 1,019 dziennikarzy. Jak zapewnia Mark Held, sekretarz generalny European Outdoor Group, po udanych targach branża outdoorowa patrzy z ufnością w przyszłość.

OutDoor 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)

Przed targami dało się odczuć pewien stopień niepokoju obecnym spowolnieniem gospodarczym i wpływem jaki może mieć na targi OutDoor – mówi Mark Held. – Na pewno pod względem gospodarczym czasy są trudne, jednak branża outdoorowa pokazała, że jest elastyczna, patrzy w przyszłość i nadal jest pełna entuzjazmu. W rezultacie, targi OutDoor były tak samo żywe i ekscytujące jak kiedyś, a liczba uczestników była po prostu fantastyczna – dodaje, wskazując na kolejny rekord. W 2011 roku na targi przybyło 21,520 odwiedzających, w tym roku było ich już 21,730. 

OutDoor 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)

Z Nowej Zelandii do Chin i Brazylii, z Rosji do Stanów Zjednoczonych i do Europy: niesamowita różnorodność 220 innowacyjnych produktów oraz 907 wystawców na tegorocznej wystawie OutDoor w połączeniu z międzynarodową publicznością, sprawiły, że targi nad Jeziorem Bodeńskim stały się na te kilka dni stolicą outdoorowego świata.

Importerzy, detaliści oraz przedstawiciele mediów ze wszystkich zakątków świata potwierdzają, że targi OutDoor mają opinię najważniejszej dla branży outdoor wystawy na świecie – stwierdzają zgodnie Klaus Wellmann, CEO Messe Friedrichshafen i Stefan Reisinger, kierownik projektu OutDoor.

Na zakończenie wystawy, Rolf Schmid, prezes Mammut Sports Group, również wyraził zadowolenie: Targi się udały. Choć z pewnością można wyczuć niepewność w całej branży w tej chwili, jesteśmy przekonani, że to szybko minie.

Na targach OutDoor odwiedzający mieli okazję przyjrzeć się szerokiej gamie produktów do każdej outdoorowej aktywności, począwszy od technicznej odzieży, przez buty, plecaki, namioty, po sprzęt wspinaczkowy i trekkingowy. Produkty te kolejny raz pokazały, że outdoor nie jest tylko trendem, lecz reprezentuje postawę i styl życia.

OutDoor 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor 2012 (fot. Messe Friedrichshafen)

Na wystawie odbyło się w sumie ponad 100 konferencji, seminariów i warsztatów, podczas których międzynarodowe grono uczestników pracowało nad wspólnymi zagadnieniami dotyczącymi branży outdoor.

Kolejny raz targi były także ważnym wydarzeniem dla prasy. Na wystawę zgłosiło się ponad tysiąc dziennikarzy, z 28 krajów. Równie różnorodnie było w przypadku uczestników targów – 63% odwiedzających pochodziło spoza Niemiec.

Według przeprowadzonej przez organizatorów ankiety, 85% pytanych określiło targi OutDoor jako ważne lub bardzo ważne. Sytuacja gospodarcza branży outdoorowej została przez 43% ankietowanych określona jako umacniająca się, zaś 38% oceniło ją jako stabilną. 85% zapewniło, że będzie uczestniczyło także w przyszłorocznych targach. 

Targi OutDoor 2013 będą obchodziły swoją okrągłą 20. rocznicę i odbędą się w dniach od 11 do 14 lipca 2013 roku.

Źródło: Messe Friedrichshafen

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0