HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku – czerwiec zakończony nad kreską

Czerwiec, choć był gorącym miesiącem, to w dużej mierze nie dla branży outdoor. Temperaturę podgrzały przede wszystkim odbywające się częściowo w Polsce Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej – UEFA Euro 2012. Mimo wszystko branża zakończyła miesiąc na plusie, zbliżającym się do 3 procentowego wzrostu sprzedaży względem analogicznego okresu z ubiegłego roku.

Podsumowując pierwsze półrocze 2012 roku można stwierdzić, że w porównaniu do ubiegłego roku jest znacznie lepiej. Na sześć miesięcy, tylko dwa były na minusie, a cztery miesiące zakończyły się z wynikami nad kreską.

Czerwiec przyniósł piękną pogodę, pełną upalnych dni, z deszczowymi przerwami. Choć upały nie są dobrym bodźcem do zakupów outdoorowych, to jednak branża wyszła z tego obronną ręką.

A przecież czerwiec to także rozpoczynający się sezon urlopowy i wakacje, w tym roku doszło do tego jeszcze Euro 2012, które zaangażowało większość Polaków do zostania w domu aby oglądać mecze. Z pewnością nie pomogła także presja rosnącej inflacji. 

Plusowy wynik w naszym barometrze jest też kolejny raz niejednoznaczny jeśli chodzi o wyniki sklepów, biorące w nim udział. W czerwcu niektóre z nich miały bardzo dobre wyniki, a inne bardzo wysokie spadki.

Jak donosi GUS, także w pozostałych branżach w kraju spada tempo sprzedaży detalicznej, która w czerwcu wzrosła o 6,4 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca 2011 roku. Dla porównania w maju sprzedaż wzrosła o 7,7 proc. Dane GUS rozminęły się z prognozami ekspertów – ekonomiści szacowali, że sprzedaż detaliczna w czerwcu wzrośnie o 9 proc. rok do roku i o 3,2 proc. miesiąc do miesiąca.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Anonim 11 lat ago

    Zawiesiliście ten barometr?. Jest jakiś powód aby kolejne miesiące nie zostały opublikowane?
    Szkoda.