HomeRynek outdoor

ISPO wybiera najbardziej innowacyjne produkty sportowe w 2014 roku

Od ponad 13 lat ISPO BRANDNEW stanowi największą na świecie platformę dla debiutujących na rynku przedsiębiorców z branży sportowej. Podczas obecnej edycji jury oceniło 264 zgłoszenia z 31 państw i wybrało składany Oru Kayak jako Zwycięzcę Generalnego ISPO BRANDNEW.

Ponadto 8 zwycięzców i 36 finalistów zaprezentuje się międzynarodowym przedstawicielom branży w dniach 26-29 stycznia podczas targów ISPO MUNICH 2014. W ramach ISPO BRANDNEW Village zwycięzcy i finaliści będą mieli możliwość nawiązania wielu znaczących kontaktów, które mogą im pomóc w ugruntowaniu własnej pozycji w branży sportowej.  

Co roku najlepsze, młode projekty w branży sportowej identyfikowane są poprzez nagrodę ISPO BRANDNEW. Międzynarodowe jury złożone z ekspertów, jak również zwycięzców z lat ubiegłych oceniło zgłoszenia w następujących kategoriach: Hardware Summer, Hardware Winter, Sportswear, Fitness, Style, Accessories, Digital oraz Social Awarness. Produkt, który zrobił na jury największe wrażenie został wybrany na zwycięzcę generalnego (Overall Winner).

Kategoria Zwycięzca Generalny – Overall Winner: Oru Kayak, USA, 2012

Oru Kayak jest sportowym, składanym kajakiem o długości 3,66 metra, którego montaż zajmuje nie dłużej niż 5 minut. Technologia orgiami zapewnia ekstremalnie solidną strukturę, pomimo zastosowania bezszwowej, bardzo lekkiej, podwójnej wkładki z tworzywa sztucznego.

Oru KayakOru Kayak

Cienki materiał jest prześwitujący, dzięki czemu w prosty sposób umożliwia oświetlanie światłami na pokładzie.  Dzięki składanej technologii kajak wręcz zapada się w siebie i zachowuje się jak swoja własna, praktyczna torba ważąca jedynie 11,8 kg. Projekt został  sfinansowany w ramach finansowania społecznościowego poprzez platformę kickstarter.com i osiągnął swój cel, 80,000USD, w przeciągu zaledwie pięciu godzin.

Kategoria Akcesoria – Accessories: PubPedals, Kanada, 2013

Właściciele rowerów z tzw. ubijakami, bardzo kompaktowymi pedałami zatrzaskowymi do rowerów górskich, znają problem: jak można szybko pójść na zakupy lub pojechać do pubu bez konieczności noszenia butów do jazdy na rowerze? Rozwiązanie nazywa się PubPedals.

PubPedalsPubPedals

Nakładki te pozwalają ubrać każdy rodzaj obuwia i w dalszym ciągu z powodzeniem pedałować, bez względu na to czy są to klapki czy obuwie biznesowe. Nakładki na pedały pasują zarówno do starszych jak i nowych modeli ubijaków i są bardzo łatwe do wpięcia i wypięcia. Montaż odbywa się za pomocą oryginalnej sprężyny, a nakładka zapewnia dwustronną powierzchnię pedału. PubPedals są dostępne w pełnej gamie kolorystycznej.

Kategoria Sprzęt Letni – Hardware Summer: Bikeparkitect (Kanada)

Sposób poruszania się na torach typu pump track bywa określany jako „pumping” oznaczający ruch ciała w górę i w dół. Firma Bikeparkitect rozszerzyła podstawowy koncept i prezentuje dzisiaj pierwszy modułowy pump track. Wykonany z drewna tor jest bardzo wytrzymały i może być indywidualnie zamontowany, jak również przechowywany na bardzo małej powierzchni.

BikeparkitectBikeparkitect

Władze miejskie, jak również organizacje mogą zakupić pump track w rozsądnej cenie i robić z niego dobry użytek prze bardzo długi czas. Tor jest odpowiedni dla wszystkich typów rowerów, deskorolek, jak również skuterów zapewniając miejsce spotkań towarzyskich dla wszystkich miłośników pumpingu. 

Kategoria Sprzęt Zimowy – Hardware Winter: Fimbulvetr (Norwegia)

Firma Filmbulvetr postawiła sobie za cel stworzenie wytrzymałych, ergonomicznych i jednocześnie lekkich rakiet śnieżnych i osiągnęła go  – termoplastyczny elastomer unibody z charakterystyczną konstrukcją  plastra miodu.

FimbulvetrFimbulvetr

Zapewnia on zarówno maksymalny wyciąg jak i wsparcie bez kumulacji śniegu na górze. Materiał będący pochodną konstrukcji stosowanych w motoryzacji jest bardzo wytrzymały, a przy tym bardzo lekki. Rakiety sprawiają wrażenie naturalnego przedłużenia stopy i nie wymagają tyle wysiłku nawet przy dużej prędkości. Wielokierunkowe łączenia i innowacyjne, wąskie wiązania B4 są opatentowane. Każda rakieta składa się tylko z 12 części i podlega całkowitemu recyclingowi.

Kategoria Fitness: Hyperice (Francja)

Hyperice wspomaga optymalną regenerację stawów z pomocą zimnych okładów. Bandaże kompresyjne na kolana, ramiona i inne stawy zawierają specjalny neoprenowy kompres i zintegrowaną lateksową torebkę z lodem.

HypericeHyperice

Opatentowany zawór wentylacyjny odprowadza gorąco i gazy, które zbierają się w przestrzeni między ciałem a bandażem. Dzięki systemowi długotrwałego chłodzenia Hyperice wspomaga szybszą regenerację. Wielu profesjonalnych narciarzy i snowboardzistów, surferów, graczy rugby oraz tenisa jak również zawodników NBA, NFL, MBA miało szansę poznać korzyści wynikające ze stosowania tego opatentowanego produktu.

Kategoria Styl – Style: Yunikue Hamburg (Niemcy)

Fitted Bag stworzona przez Yunikue Hamburg łączy w sobie klasyczną skórzaną teczkę z plecakiem do codziennego użytku. Dostosowana do ręki torba Fitted Bag wykonana jest z organicznej skóry, a w środku posiada przejrzystą strukturę kieszeni na laptopa oraz inne akcesoria codziennego użytku.

Yunikue HamburgYunikue Hamburg

Wnętrze torby skrywa również nowoczesny, innowacyjny system bezpieczeństwa. Zintegrowany transmiter bluetooth wysyła sygnał alarmowy na smartfona właściciela, jeśli torba została zostawiona, jak również pomaga namierzyć zagubioną torbę poprzez system namierzania w telefonie. Niemiecka forma Yunikue Hamburg łączy wysokiej jakości konstrukcję ze zrównoważonym designem.

Kategoria Odzież Sportowa – Sportswear: 

Shark Attack Mitigation System to opatentowana technologia stosowana w odzieży do sportów wodnych, ograniczająca ryzyko ataku rekina. Technologia SAMS została stworzona we współpracy z University of Western Australia’s Oceans Institute na bazie badań naukowych nad postrzeganiem przez rekiny w różnym stopniu oświetlenia i warunkach wodny.

Shark Attack Mitigation SystemShark Attack Mitigation System

W materiale-neoprenie oraz kombinezonie została zastosowana gama specjalnych wzorów kolorystycznych i kształtów, które nie tylko dezorientują sposób postrzegania przez rekina, ale również czynią użytkownika niemal niewidzialnym.

Kategoria Sprzęt Cyfrowy – Digital: Uepaa! (Szwajcaria)

Wysoka liczba wypadków w szwajcarskich Alpach, w szczególności w miejscach pozbawionych zasięgu sieci komórkowych stanowiła motywację dla wynalezienia aplikacji ratunkowej Uepaa!. Posiada ona zintegrowany ze smartphonem alarm oraz system namierzania, który umożliwia entuzjastom gór wezwanie pomocy z każdego miejsca, nawet takiego, w którym nie ma zasięgu.

Uepaa!Uepaa!

Aplikacja działa w oparciu o sieć komunikacyjną peer2peer2peer wynalezioną przez firmę ETH Zürich. Aplikacja umożliwia śledzenie trasy użytkownika w czasie rzeczywistym, informowanie o wypadku Buddy Aid, automatyczne rozpoznanie wypadku (nawet jeśli użytkownik nie jest w stanie uruchomić alarmu) oraz nieustanny kontakt z lokalnymi i powietrznymi jednostkami ratunkowymi.

Kategoria Odpowiedzialność Społeczna – Social Awareness: Kipepeo (Niemcy)

Kipepeo jest firmą typu not-for-profit (“nie-dla-zysku”) wspierającą system szkolnictwa w Tanzanii poprzez sprzedaż koszulek zaprojektowanych przez uczniów szkoły podstawowej z regionu Afryki Wschodniej. Wszystkie koszulki Kipepeo są produkowane w 100 proc. według zasad Sprawiedliwego Handlu (Fair Trade), z etycznie pozyskiwanej, organicznej, czesanej bawełny ze Wschodniej Afryki.

KipepeoKipepeo

Nadruki na t-shirtach wykonywane są przez wolontariuszy w Niemczech. Z dochodu finansowane są opłaty szkolne, posiłki i usługi medyczne, jak również wspierana jest budowa i utrzymanie nowych, jak i  istniejących budynków szkolnych w Tanzanii.  Każda koszulka ma doczepioną metkę ze zdjęciem „projektanta” oraz krótką informacją o projekcie.

Na targach ISPO MUNICH 2014

Zarówno zwycięzcy, jak i finaliści zaprezentują się na targach ISPO MUNICH 2014 w ramach specjalnej platformy ISPO BRANDNEW Village (hala C2, stoisko 400). Platforma jest popularnym miejscem gromadzącym innowacyjne projekty firm debiutujących w branży sportowej. Zwycięzcy z lat ubiegłych jak Maloja, Naish Kites, POC czy Nixon skorzystali z szansy i rozbudowali swoją działalność biznesową stając się istotnym graczem na międzynarodowym rynku sportowym. Zwycięzcy zostaną oficjalnie przedstawieni podczas ceremonii wręczenia nagród ISPO BRANDNEW Award Ceremony, która odbędzie się w niedzielę, 26.stycznia 2014 w hali A6 w obszarze ISPO Snow, Ice & Rock Summit. Początek wręczenia nagród o godz. 16. 

Szczegółowe informacje dostępne są na www.brandnew.ispo.com jak również na Facebooku: www.facebook.com/ispo.brandnew.awards oraz www.facebook.com/ispo

Informacja prasowa ISPO Munich

KOMENTARZE

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Anonim 10 lat ago

    Fimbulvetr. 1600 zł za takie rakietki to zdecydowanie za dużo , zwłaszcza że powinny byś użytkowane w niezbyt trudnym terenie .

    • comment-avatar
      Anonim 10 lat ago

      To zależy dla kogo. 1600 zł dla Niemca czy Norwega to jak 400 zł dla Polaka. Zupełnie akceptowalna cena. A za trzy lata cena będzie o 30% nizsza. Poza tym, wybacz, nie opinia Polaka zadecyduje o sukcesie bądź porażce tych rakiet na rynku światowym 🙂