HomeRynek outdoor

INTERSPORT Polska: najlepszy marzec w historii

Spółka INTERSPORT Polska wypracowała w marcu 2014 roku przychody netto w wysokości 17 194 tys. zł. Są to najlepsze obroty w historii firmy odnotowane w tym okresie. Dynamika sprzedaży rok do roku wyniosła +33 proc. w całej sieci, a na porównywalnych sklepach +29 proc. 

Narastająco od stycznia do marca 2014 roku Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 59 759 tys. zł, czyli o 3 proc. więcej w porównaniu do I kwartału 2013 roku. Pomimo słabych wyników sprzedaży odnotowanych w styczniu br. (- 12% r/r), łączne przychody netto za I kwartał 2014 roku są na lekkim plusie (+3% r/r). Jest to głównie zasługa dobrych obrotów w marcu oraz utrzymania znacznej dynamiki sprzedaży w grupach całorocznych.

Ze względu na kapryśną zimę od kilku lat pracujemy nad tym, aby skrócić sezon zimowy w salonach INTERSPORT na rzecz wzbogacenia i poszerzenia oferty asortymentu całorocznego. Te zmiany zaprocentowały w tym roku i udowodniły, że możemy uniezależnić się od zimy i zarabiać na sprzedaży grup całorocznych – komentuje Artur Mikołajko, Prezes Zarządu INTERSPORT Polska S.A.

Marzec jest miesiącem w którym sieć INTERSPORT Polska zmienia zatowarowanie z zimowego na wiosenny. Asortyment zimowy pozostaje gromadzony w wybranych sklepach i jest dostępny dla klientów, którzy go poszukują. Dzięki tej akcji logistycznej mniejsze sklepy mają możliwość zaprezentowania od razu pełnej oferty z nowej kolekcji. Ta sprawna wymiana kolekcji pozytywnie wpłynęła na osiągnięte przez Spółkę wyniki sprzedaży.

Tegoroczny sezon zimowy pokazał, że wprowadzona przez nas zmiana w sposobie zatowarowania sklepów – zdaje egzamin. Udało nam się sprzedać większość zamówionej przez nas kolekcji narciarsko-snowboardowej, więc nie zostajemy po zimie ze stokami starego towaru. Mamy dobrą ofertę wiosenną, która – jak wskazuje marcowa sprzedaż – spodobała się klientom. To mocna amunicja na II i III kwartał, którą będziemy walczyć o jak najlepsze wyniki Spółki – dodaje Artur Mikołajko, Prezes Zarządu.

W poszukiwaniu nowych rynków zbytu, w dniu 20 marca br. sieć INTERSPORT Polska S.A. uruchomiła dwie nowe placówki handlowe:w CH Felicity w Lublinie o powierzchni 887 m2 oraz w Galerii Amber w Kaliszu o powierzchni 501 m2. Są to pierwsze lokalizacje INTERSPORTw tych miastach. Obecnie Spółka prowadzi działalność handlową w 35 salonach własnych, które zlokalizowane są w 23 największych miastach Polski.

Źródło: Intersport Polska

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0