HomeRynek outdoor

35 nagród OutDoor Industry Award 2014, siedem Gold Award

Na samym początku targów OutDoor podnoszona jest kurtyna aby pokazać, które z firm otrzymały jedną z 35 nagród OutDoor Industry Award. Nagradzane są produkty i technologie, które charakteryzują się szczególnie wysokim poziomem innowacyjności i projektu, a do tego posiadają potencjał na wyznaczanie nowych trendów. Szczegóły prestiżowych złotych nagród są prezentowane podczas oficjalnej ceremonii dekoracyjnej pod koniec pierwszego dnia targów.

Zwycięzcy OutDoor INDUSTRY AWARD 2014 (fot. Messe Friedrichshafen)Zwycięzcy OutDoor INDUSTRY AWARD 2014 (fot. Messe Friedrichshafen) 

Nagroda OutDoor Industry Award jest jednym z najbardziej zaszczytnych wyróżnień dla firm z branży outdoorowej. W tym roku panel ekspertów ocenił 361 produktów, spośród których 35 zostało nagrodzonych, z czego 7 produktów dostało złote nagrody.  

[video:http://vimeo.com/100632691]

Nagrody OutDoor Industry Award honorują innowacyjne produkty, które stanowią niezwykłe osiągnięcie. Te produkty posiadają potencjał na stanie się w przyszłości trendseterami w sektorze outdoorowym. Pomiędzy zdobywcami OutDoor Industry Award znajdują się produkty, które wyznaczają nowe standardy w całej branży. Te produkty zostały wyróżnione za pomocą złotych nagród – tłumaczy Stefan Reisinger, szef OutDoor.

Zwycięzcami złotych nagród OutDoor Industry 2014 Gold Awards zostali: 

Atmos AG 65 – firma Osprey 

Nowy plecak Atmos AG 65 od firmy Osprey został wyposażony w nowy system nośny AntiGravity oraz w pełni wentylowany pas biodrowy. Panel z bezszwowej siateczki umieszczony nad 3-komorową sekcją pleców gwarantuje optymalną wentylację, a do tego pozwala na precyzyjne dopasowanie do indywidualnej sylwetki. 

Osprey, plecak Atmos AG 65Osprey, plecak Atmos AG 65

Uzasadnienie jury: Już od pierwszego spojrzenia plecak Osprey Atmos AG 65 zaciekawił jury. Po nałożeniu na plecy pozytywne pierwsze wrażenia od razu znalazły potwierdzenie w praktyce. W pełni kontaktowy system nośny dosłownie pokrywa plecy i biodra, jednak wciąż zapewnia dobrą wentylację nawet przy dużym obciążeniu. Za pomocą tego systemu Osprey wyznacza nowy, interesujący kierunek dla systemów nośnych plecaków, które nie będą wymagać poduszek z pianki. 

Poliester (PES) w 100 proc. pochodzenia roślinnego – firma Toray

Podczas OutDoor 2014 Toray wprowadził nowy materiał poliestrowy w 100 proc. pochodzenia roślinnego – w 30 proc. oparty jest on na melasie, a w 70 proc. na roślinnym paraksylenie. Ten materiał zapowiada fundamentalną zmianę w branży tekstylnej. 

Toray, poliester pochodzenia roślinnegoToray, poliester pochodzenia roślinnego

Uzasadnienie jury: Dzięki opracowaniu pierwszego poliestru (PES), uzyskanego w 100 proc. z materiałów roślinnych, firmie Toray udało się dokonać znaczącego przełomu technologicznego. Fakt, że włókna pochodzenia roślinnego są chemicznie absolutnie identyczne z włóknami uzyskanymi z ropy powoduje, że zalety tego ekologicznego materiału stają się natychmiast ewidentne. 

Speed Ascent – firma Salewa

Dzięki butom Speed Ascent firma Salewa odpowiada na zapotrzebowanie tych ludzi gór, dla których liczą się szybkość i parametry. Łukowata sekcja palców oraz kołyskowy profil podeszwy pozwalają na większe tempo podczas podejść oraz większą swobodę i stabilność przy schodzeniu.

Salewa, buty Speed AscentSalewa, buty Speed Ascent

Uzasadnienie jury: Buty Speed Ascent dostarczają zupełnie innych odczuć podczas biegu dzięki zastosowaniu nowej konstrukcji podeszwy. Te buty są niezwykle wygodne. System sznurowania bierze pod uwagę cechy anatomiczne stopy i może być regulowany na wiele sposobów. 

HyperSmock 2.0 – firma Berghaus 

Kurtka Berghaus HyperSmock 2.0 została zaprojektowana z myślą o outdoorowych sportowcach, którzy nieustannie podnoszą poprzeczkę swoich osiągnięć. Ta kurtka waży jedynie 76 g (rozmiar L) oraz charakteryzuje się wodoodpornością 15 000 oraz oddychalnością MVTR 10 000.

Berghaus, kurtka HyperSmock 2.0Berghaus, kurtka HyperSmock 2.0

Uzasadnienie jury: Po raz kolejny Berghaus zdołał znacznie zredukować wagę swoich starszych modeli odzieży, które i tak były już niezwykle lekkie. Przy wadze zaledwie 76 g, to jest jedna z najlżejszych w pełni wodoodpornych i oddychających kurtek na rynku. Krój i dopasowanie są świetne, biorąc pod uwagę minimalistyczną konstrukcję. Szczególne uznanie należy się Berghausowi za konstrukcję kaptura. 

Winter Gas – firma Primus

Konwencjonalne kartridże na gaz nie sprawują się zbyt dobrze w niższych temperaturach. Nowe paliwo Winter Gas opracowane przez firmę Primus działa w temperaturach do -22 °C. Innowacyjną technologią jest siateczka Vapour Mesh wewnątrz kartridża, która została wykonana z absorbującego papieru i zwiększa powierzchnię podczas procesu parowania. Dzięki temu gaz zmienia swój stan skupienia z cieczy w stan lotny o wiele łatwiej i szybciej. 

Primus, winter gasPrimus, winter gas

Uzasadnienie jury: Ze względu na obowiązujące regulacje dla mieszanek gazowych wykorzystywanych w kuchenkach turystycznych, często zdarzają się problemy w niższych temperaturach. Obecnie Primus wprowadził różne rodzaje kartridżów z gazem na różne pory roku oraz poprawił łatwopalność gazu w ekstremalnie niskich temperaturach za pomocą specjalnej wkładki siatkowej.

Męskie buty Alpha² FL – firma Arc‘teryx

Męskie buty podejściowe Arc’teryx Alpha² FL reprezentują zupełnie rewolucyjny koncept konstrukcji obuwia. Wyjmowany botek wewnętrzny oraz jednoczęściowa, laminowana cholewka zapewniają optymalne dopasowanie do stopy oraz długotrwałość. 

Arc'teryx, męskie buty Alpha² FLArc’teryx, męskie buty Alpha² FL

Uzasadnienie jury: Ten but został wyposażony w niezależny botek wewnętrzny, który można wyjmować w celu wysuszenia lub wygodnego chodzenia po schronisku. Użytkownik może wybierać pomiędzy niskim lub wysokim botkiem w zależności od sytuacji i aktywności.

Kurtka Fuseform™ Originator – firma The North Face 

Kurtka North Face FuseFormTM została wykonana z innowacyjnego materiału wykorzystującego nową technologię, która pozwala na splatanie różnych rodzajów włókien w różnych obszarach. Ta technologia pozwala na dodawanie włókien Cordury lub standardowych włókien nylonowych do tkaniny bez konieczności stosowania dodatkowych szwów.

The North Face, kurtka Fuseform™ OriginatorThe North Face, kurtka Fuseform™ Originator

Uzasadnienie jury: Producentowi udało się wprowadzić nową, innowacyjną formę tekstyliów strefowych. Podczas procesu tkackiego do standardowej tkaniny dodawane są różnego rodzaju włókna w różnych obszarach materiału. W rezultacie otrzymano niezwykły materiał który pozwala na stworzenie odzieży strefowej bez użycia szwów.

***

Nagrody OutDoor Industry Award wręczane są podczas targów OutDoor we Friedrichshafen. W tym roku po raz pierwszy nagrody zostały wręczone we współpracy z German Designer Club (DDC).

Nagrody OutDoor Industry Awards stanowią dowód na wysoki poziom designu, zrównoważonego rozwoju, a przede wszystkim innowacyjności technologicznej produktów branży outdoorowej. Organizacja nagród oraz wspieranie panelu sędziowskiego podczas podejmowania decyzji stanowiło dla nas z DDC bardzo ekscytujące wyzwanie – powiedział Michael Eibes, designer oraz prezes DDC.

Biografie jurorów nagród OutDoor Industry Award 2014

Mark Held jest sekretarzem generalnym European Outdoor Group (EOG) – stowarzyszenia założonego w 2003 r. przez 19 największych firm outdoorowych na świecie. Mark Held reprezentuje również branżę outdoorową w FESI (Federation of the European Sporting Goods Industry). Mark aktywnie działa w branży outdoorowej od 1983 r. m.in. jako szef działy rozwoju produktów w firmach Berghaus oraz Lowe Alpine Group. 

Boris Gnielka pracuje jako redaktor oraz tester sprzętu outdoorowego dla magazynu outdoorowego ze Stuttgartu od 2000 r. Pasjonat turystyki, wspinaczki i gór – jeszcze podczas swoich studiów ekonomicznych zaczynał współpracować z branżą outdoorową jako niezależny dziennikarz specjalizujący się w artykułach o podróżach oraz sprzęcie outdoorowym. 

Ingalill Forslund jest redaktorką naczelną szwedzkiego czasopisma Utemagasinet – największego magazynu outdoorowego w Skandynawii. Jej biuro ulokowane jest w znanym kurorcie narciarskim Åre, w sercu szwedzkich gór. Jest to idealne miejsce dla Ingalill, która jest zapaloną narciarką, specjalizującą się zarówno w narciarstwie biegowym jak i zajazdowym. W każdym numerze magazyn Utemagasinet prezentuje testy sprzętu outdoorowego – od namiotów, przez czołówki oraz odzież, na plecakach kończąc.

Christian Nothdurfter pracuje dla Sportler AG od 1977 r. czyli od samego początku istnienia firmy. Obecnie piastuje stanowisko Kierownika ds. Zakupów w Dziale Sportów Górskich i Zimowych. Christian jest zapalnym alpinistą, narciarzem i wspinaczem – wszystkie te sporty łatwo uprawiać w Tyrolu, gdzie mieszka. Jego codzienne życie polega na osobistym testowaniu olbrzymiej liczby produktów outdoorowych.

Jürg Buschor pracuje od 1996 r. jako dziennikarz i wydawca w biznesie outdoorowym. Jest wydawcą szwajcarskiego magazynu Outdoor Guide, Freeride Maps (serii topograficznych map dla freeriderów) oraz Supertrail Maps (topograficznych map dla rowerzystów górskich). Jako redaktor naczelny blisko współpracuje ze Stefanem Glowaczem przy przygotowaniu wydania magazynu All Mountain. Jürg jest autorem szeregu książek na temat rowerów górskich oraz freeridu. Pracuje również jako niezależny dziennikarz w outdoorowej sekcji Neue Zürcher Zeitung NZZ oraz w innych czasopismach. Mieszka w szwajcarskich górach i wykorzystuje każdą wolną chwilę, aby pojechać na rower górski, kajaki, trekking, narty lub wspinanie. 

Lars Schneider pochodzi z Hamburga i od 15 lat pracuje jako fotograf i dziennikarz outdoorowy. Dzięki temu nieustannie podróżuje w przeróżne miejsca na zlecenie klientów z całego świata. Lars nie tylko fotografuje i pisze o różnych sportach outdoorowych, lecz również aktywnie i z pasją uprawia wszystkie te dyscypliny. To czyni jego pracę szczególnie wiarygodną. 

Więcej informacji na: www.outdoor-visions.com

Źródło: OutDoor 2014

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0