HomeRynek outdoorPrasa outdoorowa

Najnowszy Magazyn 4outdoor Biznes już dostępny!

Po burzliwym i pełnym niespodzianek roku 2013 za sprawą targów ISPO MUNICH 2014 weszliśmy w przyszłość, czyli zimę 2015 roku. I te trzy lata znajdują także odzwierciedlenie w naszym Magazynie 4outdoor Biznes. Zapraszamy do lektury! 

Zaczynając od przeszłości, przygotowaliśmy podsumowanie najważniejszych wydarzeń w branży outdoor w 2013 roku. 12 miesięcy, a w nich sukcesy, tragedie i upadki. Oby ten rok był lepszy.

Przyszłość to przede wszystkim produkty outdoorowe, które zobaczymy w sklepach w sezonie jesień−zima 2014/15. Prezentujemy subiektywny wybór tych najciekawszych, które podpatrzyliśmy na targach ISPO MUNICH 2014 − po więcej odsyłamy na strony portali 4outdoor.pl i outdoormgazyn.pl.

ISPO MUNICH to jednak przede wszystkim biznes. Po międzynarodowy sukces sięgnęły także polskie marki, które wystawiły się w Monachium. W sumie na ISPO zagościły 47 polskie firmy, z kraju nad Wisłą przyjechało 1351 osób (w ubiegłym roku było 1479 osób z Polski). Nie zabrakło także nagród – dwie polskie marki zostały wyróżnione nagrodami ISPO AWARD – QBL i Nobile, a jedna – Lyo Food − zakwalifikowała się do finału BRANDNEW. Od strony biznesowej targi podsumowuje Piotr Turkot.

Podróżą do przyszłości można także nazwać wycieczkę po monachijskich sklepach w ramach Retail Touru. W tym roku odwiedziliśmy sportowego giganta – SportScheck, rodzinny sklepik marki Majola oraz nad wyraz wzorowy sklep outdoorowy – Globtrotter.

Kolejne sezony niosą za sobą nowe trendy – tym razem analizujemy modę na hybrydowość kurtek outdoorowych, czyli różne rodzaje izolacji, różne rodzaje materiałów i laminatów, różne technologie – a wszystko w jednym produkcie.

Z jednej strony trend ten może świadczyć o konieczności wprowadzenia nowej narracji dla marek outdoorowych – wtedy należy raczej mówić o trendzie marketingowym. Lecz z drugiej strony ekspansję hybryd można powiązać z rozwojem technologii stosowanych w odzieży outdoorowej – od metod łączenia materiałów, przez wyspecjalizowanie, po ich powlekanie. Wcześniej hybrydy nie mogły się pojawić na taką skalę z powodu barier technologiczno-produkcyjnych. Z powodzeniem można więc założyć, że odzieży hybrydowej będzie coraz więcej. 

Coraz bardziej wyspecjalizowane produkty skierowane są w gusta i potrzeby przede wszystkim tzw. konsumentów core’owych. Kim są i jaka jest ich rola? O to zapytaliśmy Hansa Overduina, przedstawiciela ISPO MUNICH, Piotra Czmocha, współwłaściciela sklepu 8a.pl oraz firmy zajmującej się dystrybucją sprzętu outdoorowego i wspinaczkowego (SNAP Outdoor) oraz Piotra Święcha, Country Sales Managera The North Face Poland.

Konsumenci core’owi wykazują zaufanie i lojalność względem danej marki, jednak ze względu na ich wysoce krytyczne podejście nigdy nie należy brać tego za pewnik. Za każdym razem marka lub produkt muszą dowieść swojej wartości – komentuje dla nas Hans Overduin.

Ostatnimi czasy dużo się wydarzyło na rynku outdoorowym – po najświeższe informacje zapraszamy na pierwsze strony naszego magazynu. A przed nami kolejne branżowe wydarzenie – Targi Kielce SPORT-ZIMA. Z pewnością zawitamy w targowe hale i już teraz mówimy: do zobaczenia!

 Aneta Żukowska

Redaktor prowadąca Magazyn 4outdoor Biznes

 

***

Zachęcamy do prenumeraty Magazynu 4outdoor Biznes oraz do zakupu najnowszego numeru i numerów archiwalnych w księgarni wspinanie.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0