HomeRynek outdoor

Diamenty Forbesa dla firm outdoorowych

Magazyn finansowy Forbes wraz z wywiadownią gospodarczą Dun & Bradstreet opublikował ranking przedsiębiorstw, które najszybciej zwiększały swoją wartość w latach 2005-2007. Diamenty Forbesa zdobyły firmy, które zanotowały ponad 20% przyrost.

Lata 2005-2007 to okres dużego wzrostu gospodarczego, tak więc ranking stanowi swoistą dokumentację hossy oraz trafnych biznesowych decyzji podjętych przez decydentów nagrodzonych przedsiębiorstw. Dostarcza również wskazówek, kto dzięki zdobytemu kapitałowi i biznesowemu doświadczeniu, ma szansę przetrwać kryzys.

Należy jednak pamiętać, że w zestawieniu uwzględniono firmy o dużym przyroście wartości, nie uwzględniając przedsiębiorstw charakteryzujących się stabilnym, kilku- lub kilkunastoprocentowym wzrostem. Organizatorzy sprawdzili ponad 27 000 firm, które w terminie złożyły raporty do KRS, spośród nich wybrano 3533 (wykluczając przedsiębiorstwa finansowe oraz instytucje sektora budżetowego) o pozytywnym ratingu wiarygodności.

W rankingu Diamentów Forbesa znalazły się 3 firmy z branży outdoorowej – Intersport, FAM i Outhorn. To oczywiście znikomy procent ale warto zapoznać się z wynikami finansowymi nagrodzonej trójki, jednocześnie gratulując biznesowych osiągnięć!

Jedną z największych firm w segmencie sportowym i outdoorowym jest, właściciel sieci sklepów, firma Intersport Polska S.A. z Krakowa. Dominację tę potwierdzają najwyższe w branży wyniki za rok 2007: przychody ze sprzedaży – 147,77 mln zł, zysk netto – 4,63 mln zł, wartość (wg twórców rankingu) oceniana na 27,86 mln zł. Przeciętny wzrost wartości Intersportu w latach 2005-2007 wyniósł 49,94% (Zobacz też: INTERSPORT: pozycja na rynku i plany rozwoju)

Swoją istotną rolę w segmencie outdoor potwierdza również producent, dystrybutor oraz właściciel sieci sklepów firma FAM Dariusz Staniszewski i Marcin Gabryołek S.J. z Gdyni. Oto wyniki FAMa za rok 2007: przychody ze sprzedaży – 14,46 mln zł, zysk netto – 1,05 mln zł, wartość (wg twórców rankingu) oceniana na 2,82 mln zł. Przeciętny wzrost wartości FAMu w latach 2005-2007 wyniósł 44,85% (Zobacz też: FAM – biznesowa konsekwencja)

Ciekawie przedstawiają się również wyniki producenta odzieży i sprzętu firmy Outhorn Sp. z o.o. z Wieliczki (za rok 2007): przychody ze sprzedaży – 25,59 mln zł, zysk netto – 1,67 mln zł, wartość (wg twórców rankingu) oceniana na 5,80 mln zł. Przeciętny wzrost wartości Outhorna w latach 2005-2007 wyniósł 82,75%!

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0