HomeRynek outdoor

European Outdoor Forum: debata panelowa o przyszłości handlu detalicznego

Utrzymującą się finansowa niepewność, problemy zaopatrzenia w Azji, rozwój sprzedaży internetowej i nieprzewidywalne warunki pogodowe, to tylko niektóre z sytuacji stresowych, które tworzą nieprzychylne środowisko dla handlu detalicznego. Aby przetrwać i prosperować w zmieniającym się rynku, sprzedawcy outdoorowi wciąż rozwijają nowe strategie we wszystkich aspektach ich działalności.

Po raz pierwszy zebrano grupę CEO z pośród wiodących firm handlu detalicznego na świecie, aby przedyskutować uwarunkowania globalnego środowiska handlu detalicznego. Celem debaty będzie przyjrzenie się jak detaliści reagują w różnych częściach świata. Co jest najlepszą praktyką prowadzenia biznesu w poszczególnych regionach? Czy rozwiązania sprawdzone w jednym mogą zostać przyjęte w innym regionie?

Panel poprowadzi Eugenio Di Maria – założyciel i CEO EDM Publications

Eugenio Di Maria - założyciel i CEO EDM PublicationesEugenio Di Maria – założyciel i CEO EDM Publications

Eugenio Di Maria wszedł do działalności wydawniczej jeszcze jako harcerz, w wieku 16 lat. Uzyskał tytuł magistra dziennikarstwa na Columbia University, w stanie New York (1974), następnie praktykował w The New York Times i The Associated Press przez 5 lat w Rzymie i Nowym Jorku (1970/75). Przez 13 lat specjalizował się jako reporter biznesu Fairchild Publications (Sportstyle, odzież damska, aktualności obuwnicze itp.), zarówno w Toronto, jak i w Paryżu. W 1990 roku Eugenio utworzył European Decision Maker Publications i od tego czasu stał się jednym z wiodących dostawców informacji sportowych w Europie. EDM jest wydawcą Sporting Goods Intelligence Europie, The Outdoor Industry Compass, Shoe Intelligence oraz EyeWear Intelligence newsletters.

Skrót EDM Publications rozwija się jako European Decision Maker Publications, czyli w wolnym tłumaczeniu Europejskie Wydawnictwa Decydentów (podejmujących decyzję). Jest to ekskluzywna i międzynarodowa usługa informacyjna dla biznesu, która nie jest wspierana przez reklamy – utrzymuje się wyłącznie ze składek i zakupu książek.

Przeznaczone jest dla kadry kierowniczej spółek z międzynarodową wizją i niewielką ilością czasu do dyspozycji. Świadczy kompleksowe, ekskluzywne usługi informacyjne polegające na dostarczaniu zwięzłej i niemającej charakteru promocyjnego informacji, wykraczającej poza informacje prasowe. Dostarcza informacji odpowiadającej zapotrzebowaniu czytelnika, a nie o tym, co firmy chcą aby rynek wiedział.

EDM Publications wydaje cztery okresowe biuletyny biznesowe, a także raporty z badań rynku koncentrując się na europejskim rynku artykułów sportowych i różnych jego segmentów. Firma ma siedzibę we Francji, jednak wszystkie jej publikacje wydawane są w języku angielskim.

Głównym periodykiem jest europejska edycja Sporting Goods Intelligence, szerzej znana jako SGI Europe, który ukazuje się od 21 lat i ma bardzo dobrą pozycję na rynku. Dwa młodsze biuletyny to Shoe Intelligence, który dotyczy rynku niesportowego obuwia i EyeWear Intelligence, którego dziedziną są okulary.

Najmłodszym biuletynem jest The Outdoor Industry Compass, który narodził się dwa lata temu i uzupełnia SGI Europe w wyłączne i bardziej szczegółowe informacje dotyczące rynku outdoor, koncentrując się na firmach działających w krajach europejskich. Innym ważnym uzupełnieniem usług SGI Europe jest szereg szczegółowych raportów o rynkach artykułów sportowych w 45 różnych krajach europejskich, opartych na badaniach i na rozmowach z tysiącami menedżerów pracujących na wszystkich etapach łańcucha dostaw.

Uczestnicy debaty:

David Labistour – CEO Mountain Equipment Co-op (Ameryka Północna)

David Labistour - CEO Mountain Equipment Co-opDavid Labistour – CEO Mountain Equipment Co-op

David Labistour jest CEO Mountain Equipment Co-op, wiodącego detalisty na rynku kanadyjskim. Przez ostatnie 25 lat pracował w obszarze rozwoju produktów i zarządzania sprzedażą detaliczną, współdziałając z takimi firmami jak adidas, Marks & Spencer czy Aritzia w Kanadzie. Jego pasją są dalekie wyprawy.

Zhang Heng – założyciel i CEO Sanfo outdoor (Chiny)

Zhang Heng - założyciel i CEO Sanfo outdoorZhang Heng – założyciel i CEO Sanfo outdoor

Zhang Heng urodził się w 1970 roku. Po karierze uniwersyteckiej, broniąc licencjat z Nauk o Środowisku w prestiżowym Uniwersytecie w Pekinie, a następnie studia MBA na Uniwersytecie Tsinghua (Shanghai), stworzył w maju 1997 roku jedną z pierwszych firm sprzedaży detalicznej rynku outdoorowego w Chinach – Sanfo outdoor. Wyprzedził swój czas i wierzył od samego początku w potencjał rynku. Wkrótce potem, w 1998 roku zainicjował Sanfo Outdoor Club, którego celem jest promowanie i zwiększenie popularności sportu na świeżym powietrzu w Chinach poprzez organizowanie różnorodnych wydarzeń.

Dziś Zhang Heng przewodzi największej firmie sprzedaży detalicznej na chińskim rynku a także przewodzi klubowi, która ma 100 tys. aktywnych użytkowników. Sanfo Outdoors to historia sukcesu z przychodami powyżej 100 mln juanów rocznie (10,5 mln euro). Firma rozwija się niezwykle dynamicznie, osiąga 40% stopę rocznego wzrostu (75% tego wzrostu jest generowany przez zagraniczne marki).

Frederic Hufkens – CEO A.S. Adventure Group (Europa)

Frederic Hufkens - CEO A.S. Adventure GroupFrederic Hufkens – CEO A.S. Adventure Group

Frederic Hufkens jest zaangażowany w obszarze sprzedaży detalicznej od wielu lat. Od 1997 r. był doradcą rodziny Halley, która jest właścicielem ok. 20% supermarketów Carrefour. W tym czasie był także zaangażowany w zakup G.I.B – największej sieci sprzedaży detalicznej w Belgii, Super Mercados Norte w Argentynie i wiele innych sprzedawców żywności. W 2002 założył fundusz private Equity dla rodziny Halley, inwestujący w specjalistyczną sprzedaż detaliczną. Zaczął kupować detalistów oraz marki takie jak Republic, Street i Urban Clothing Retailer.

Od kwietnia 2006 roku jest dyrektorem i jednym z inwestorów inwestorów, którzy przejęli La Senza, lidera na rynku bielizny w Wielkiej Brytanii ze 170 sklepami. Po nabyciu AS Adventure Group przez Lion Capital w listopadzie 2007 r. Frederic został mianowany prezesem wykonawczym i w październiku następnego roku został również powołany na stanowisko prezesa grupy.

Thomas Lipke – Dyrektor Zarządzający i Akcjonariusz Globetrotter (Europa)

Thomas Lipke - Dyrektor Zarządzający i akcjonariusz GlobetrotterThomas Lipke – Dyrektor Zarządzający i akcjonariusz Globetrotter

Thomas Lipke (53) jest dyrektorem zarządzającym i udziałowcem Globetrotter Ausrüstung – jednego z największych europejskich detalistów na rynku outdoor. Lipke ma ponad 30 lat doświadczenia w pracy w Globetrotter, a od czerwca 2010 został prezesem stowarzyszenia German E-Commerce and Distance Selling Trade Association.

Lipke rozpoczął swoją karierę jako student podejmując działalność w Globetrotter w 1980 roku, od 1991 roku był partnerem zarządzającym firmy. Z obrotami 230 mln euro w ostatnim roku, Globetrotter jest liderem na rynku w ramach europejskiego przemysłu outdoorowego. Dzisiaj, Globetrotter posiada oddziały w Hamburgu, Berlinie, Dreźnie, Frankfurcie, Bonn, Kolonii i Monachium, o całkowitej powierzchni handlowej o 34.500 metrów kwadratowych. 56% obrotów firmy jest osiągana w sklepach stacjonarnych, 44% pochodzi ze sprzedaży wysyłkowej, z czego 80% za pośrednictwem internetu.

Seminaria:

Temat: Przyszłość handlu detalicznego – debata panelowa

Środa, 12 października – 10.40 – 12.00

Prelegenci:

  • Zhang Heng, założyciel i CEO Sanfo (China)
  • Frederic Hufkens, CEO of A.S. Adventure Group (Europe)
  • David Labistour, CEO Mountain Equipment Co-op (North America)
  • Thomas Lipke, Managing Director Globetrotter (Europe)

Debatę poprowadzi Eugenio Di Maria, założyciel i CEO EDM Publications. Do debaty może dołączyć każdy uczestnik European Outdoor Forum.

Więcej informacji na stronie European Outdoor Forum.

Źródło: European Outdoor Forum

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0