HomeRynek outdoor

Targi OutDoor 2008 rozpoczęte – odzież ważnym segmentem rynku outdoorowego

Otwarte wczoraj targi OutDoor 2008 we Friedrichshafen to m.in. okazja do pokazania pełnego zakresu odzieży outdoorowej – od tej ekstremalnej czyt. wysokogórskiej, aż po ubrania codzienne. To właśnie odzież zajmuje obecnie aż około 50% powierzchni wystawowej OutDoor.

OutDoor, Friedrichshafen, logo

Dzisiaj ubrania stają modne i funkcjonalne: nic dziwnego, że tak bardzo wzrósł popyt na odzież outdoorową. Ta praktyczna i wygodna odzież jest używana nie tylko podczas wypadów górskich, lecz również sprawdza się w czasie codziennych wędrówek po mieście. W przeciągu ostatnich kilku lat, natura ruchu sportowego bardzo się zmieniła, czyniąc ze sportu siłę napędową nowych trendów i mód – mówi Stefan Reisinger, Dyrektor Projektowy OutDoor.

Podczas OutDoor 2008 zaprezentuje się ponad 800 wystawców – w tym około 80 % z zagranicy. W tym roku spodziewana jest obecność 18 000 gości i 800 przedstawicieli mediów z całego świata. W ciągu ostatnich kilku lat europejski rynek outdoorowy dokonał gwałtownej ekspansji, nieustannie zwiększając bogactwo swojej oferty. Wprawdzie rynek outdoorowy koncentruje się głównie na sprzęcie, jednak odzież szybko staje się coraz ważniejszym segmentem. Obecnie moda outdoorowa robi o wiele więcej, niż tylko spełnia funkcjonalne wymagania sportów przestrzennych – poczynione zostały już wyłomy w świecie miejskiej odzieży ulicznej i wyznaczania nowych trendów w modzie.

Friedrichshafen, odzież outdoorowa

Odzież zajmuje obecnie około 50% powierzchni wystawowej OutDoor. Kilka lat temu koncentrowaliśmy się głównie na alpinizmie, ekspedycjach i wspinaniu. Naszym targetem była dość przewidywalna grupa „eksploratorów", którym zależało przede wszystkim na niezawodnym sprzęcie najwyższej jakości – mówi Reisinger.

Jednak odzież outdoorowa gwałtownie przyspieszyła, stając się najszybciej rozwijającą się gałęzią branży. Innowacyjne rozwiązania wypracowane przez przemysł outdoorowy są przeszczepiane do odzieży sportowej i codziennej. Ludzie polubili spędzanie swojego wolnego czasu w odzieży modnej, a równocześnie wiatroszczelnej, wodoodpornej i oddychającej. Dzięki temu outdoorowa moda przeistoczyła się w szybko rozrastający się rynek, o coraz większym znaczeniu w Europie.

Dystrybutorzy sprzętu outdoorowego donoszą o wzroście sprzedaży o 2,6% w 2006 r. do 5,46 miliarda euro. Niemcy stanowią największy rynek outdoorowy w Europie o łącznym obrocie 1,66 miliarda euro. Według niedawnej analizy rynkowej, opracowanej przez firmę konsultingową BBE Retail Experts, wzrost sprzedaży w Niemczech jest prognozowany na prawie 7% (ponad 100 milionów euro) do 2011 r. Eksperci przewidują, że sprzedaż w obrębie sektora rynku odzieży outdoorowej wzrośnie w ciągu 3 lat aż o 9% do 978 milionów euro. Popyt w tym sektorze rynku w dużej mierze zależy od czynnika mody. Funkcjonalność wciąż jest bardzo ważna, ale aspekt mody przybiera na wadze – mówi Hansjürgen Heinick, który opracował tę analizę rynkową.

Friedrichshafen, odzież outdoorowa1

Podczas tej kluczowej wystawy międzynarodowej praktycznie wszystkie liczące się marki będą pokazywać swoje najnowsze kolekcje. Ubrania wahają się od super-technicznych i funkcjonalnych, do lekkich i codziennych. Żadna inna impreza nie oferuje tak bogatej selekcji produktów.

Funkcjonalność i moda łączą się ze sobą. Dzisiaj liderzy rynku outdoorowego oferują kolekcje zorientowane na trendy mody, podczas gdy marki ze świata mody stawiają na funkcjonalność swoich produktów – tłumaczy Reisinger.

W porównaniu z poprzednim rokiem wystawa OutDoor 2008 odnotowała znaczący wzrost liczby wystawców. Wyraźnie zaznaczyły się dwa trendy: znane na rynku brandy poszerzyły swoje stoiska wystawowe, a równocześnie szereg nowych, modnych marek dołączyło do wystawy. Oprócz codziennych pokazów mody, przemysł odzieżowy oczekuje z niecierpliwością prezentacji IDEAS Active Sports Design Network, stowarzyszenia projektantów, które będzie debiutować podczas tegorocznych targów OutDoor. Organizacja skupia 22 niezależne studia projektowe, specjalizujące się w projektach produktów sportowych – eksperci IDEAS będą zdradzać nabywcom trendy w odzieży outdoorowej na lato 2009 (na podstawie kolekcji tworzonych przez projektantów dla największych marek) oraz modną kolorystykę odzieży na lato 2010.

Wszystkie informacje o OutDoor dostępne są na stronie: www.european-outdoor.com.

Tłum. Yankes
źródło: www.european-outdoor.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0