Grupa Lafuma właśnie opublikowała raport obejmujący pierwsze pół roku finansowego (od października 2008 do marca 2009). Mimo światowego kryzysu i ogólnego spadku sprzedaży innych marek outdoorowych Lafumy, bardzo dobre wyniki zanotował specjalistyczny Millet.
Przypomnijmy, że Grupa Lafuma w ubiegłym roku podjęła poważne działania modernizacyjne – wykonano głęboką restrukturyzację firmy oraz w szybkim czasie przejęto markę Eider (patrz 2008 – rok zmian w Grupie Lafuma). I właśnie te działania, wg prezesa Lafuma SA Philippe’a Joffarda, przygotowały Grupę do trudnego kryzysowego roku 2009 – Te wysiłki uzbroiły nas w narzędzia niezbędne do osiągnięcia celów na
2009 rok, czyli wzrostu zysku oraz stabilnego rozwoju całej Grupy.
Zatem zobaczmy, jak wyglądają wyniki Grupy na półmetku jej finansowego roku. Lafuma zanotowała 7,2% wzrost sprzedaży i te wyniki możnaby uznać za rewelacyjne, gdyby nie to, że uwzględniają one rownież sprzedaż przejętego w ubiegłym roku Eidera. Po usunięciu wyników Eidera rezultaty Grupy biegną już zgodnie ze światowym trendem, czyli Lafuma zanotowała 2,5% spadek przychodów w stosunku do ubiegłego roku. Na tym tle rewelacyjnie kształtują się wyniki specjalistycznego Milleta, którego sprzedaż wzrosła aż o 22%!
Sprzedaż w Grupie Lafuma z podziałem na "dywizje" |
|||
milliony euro |
S1 07/08 |
S1 08/09 |
Zmiana |
Great Outdoor division – Lafuma |
52,3 |
47,3 |
– 9,7 % |
Lafuma Group |
120,7 |
129,4 |
+ 7,2% |
Najważniejsze odnotowane tendencje w przedstawionym okresie:
- spadek w Great Outdoor division został spowodowany głównie slabymi wynikami marki jeansowej Ober (-25 %) i sprzętu campingowego (-16 %);
- Country division, z wiodącą marką Le Chameau, sprzedaje się regularnie i można spodziewać się stabilnych przychodów z tej marki w całym roku finansowym, pomimo spadków zamowień z Wielkiej Brytanii, za które odpowiada słaby funt;
- Board Sports division częściowo nadrobiło straty z pierwszego kwartału roku finansowego, głównie dzięki mocnej pozycji Oxbow we Francji;
- sprzedaż na rynku międzynarodowym ciągle rośnie, a liderem są tu kraje Azji, ale na koniec marca również na tym rynku odnotowano spadek dynamiki sprzedaży;
- ciągle dobrze wyglądają wyniki sprzedaży w sklepach firmowych Lafumy (+15 %) oraz za pośrednictwem internetu; sprzedaż w sklepach Oxbow podlegała dość dużym wahaniom i w sumie spadła (-1.6 %).
KOMENTARZE