Garmin, jeden z liderów w dziedzinie nawigacji satelitarnej, opublikował wyniki pierwszego kwartału 2009, które przynoszą zaskakujące informacje – pomimo, że przychody całej firmy lecą w dół dział outdoorowy i fitness notuje wzrosty.
Wyniki Garmina w pierwszym kwartale 2009 roku nie wyglądają zbyt optymistycznie i niestety pokazują, że światowy kryzys dotyka wszystkich branż, również tych związanych z najnowszymi technologiami. Przychody firmy wyniosły w tym okresie 437 mln $ i były mniejsze aż o 34% w stosunku do pierwszego kwartału 2008 roku.
Największe spadki wystąpiły w segmentach nawigacji samochodowej (43%), morskiej (32%), lotniczej (31%). Na tym tle zaskakujące są wyniki segmentu outdoor i fitness, gdzie firma zanotowała 13% wzrosty! Segment outdoor i fitness ma teraz 18% udział w przychodach Garmina (80 mln $) i po nawigacji samochodowej jest drugim filarem firmy.
Dr. Min Kao, prezes Garmina, mówi:
Wzrost w segmencie outdoor/fitness zawdzięczamy nieustannej penetracji kanałów sprzedaży i sukcesom produktów fitness. Ciągle wzmacniamy siłę marki w tej kategorii i budujemy lojalność klientów. W następnym kwartale planujemy wprowadzenie kolejnych nowości w tym segmencie.
A nadciągające nowości Garmina w segmencie outdoor i fitness to m.in.:
- ultracienkie nawigacje z serii nüvi® 1200 i 1300 oraz 1490T, które opcjonalnie będą wyposażone w mapy dla pieszych CityXplorer™
- Approach™, pierwszy naręczny Garmin przeznaczony dla golfistów
- Forerunner® 405CX, dla biegaczy
- Forerunner® 310XT, zobacz Wkrótce w sprzedaży pojawi się nowy Forerunner 310XT Garmina
KOMENTARZE