Sukcesem zakończyły się targi OutDoor 2009 we Friedrichshafen. Frekwencja wzrosła o 2 procent – 810 wystawców powitało ponad 19 tys. odwiedzających.
Branża outdoorowa stanowi latarnię morską na wzburzonym morzu ekonomii. Wzrost liczby zwiedzających targi jest niezwykle zachęcający i stanowi kolejny sygnał świadczący o tym, że przemysł outdoorowy optymistycznie patrzy w przyszłość, – stwierdził Mark Held, Sekretarz Generalny European Outdoor Group (EOG), w podsumowaniu 16. Targów OutDoor w Friedrichshafen.
Pomimo globalnej recesji, targi europejskiego rynku outdoorowego ustanowiły kolejny rekord frekwencji: 19 tys. 300 odwiedzających z 90 krajów w porównaniu do 18 tys. 900 w zeszłym roku. – Targi OutDoor nie tylko sprostały wszystkim wygórowanym oczekiwaniom, lecz nawet udało im się niejednokrotnie wykroczyć poza nie, – podsumował Dyrektor Messe Friedrichshafen Klaus Wellmann.
– Rynek sportów outdoorowych przechodzi boom. W gruncie rzeczy najlepsze czasy jeszcze nie nadeszły, – twierdzi Zukunftsinstitut (niemiecki biznesowy think-tank patrzący w przyszłość) podczas omawiania OutDoor 2009. Ten pogląd jest zgodny z nastrojem branży, który można było odczuć podczas czterodniowych targów OutDoor nad Jeziorem Bodeńskim. – Nasi wystawcy byli bardzo zadowoleni z produktywnych dyskusji handlowych, które przeprowadzili z kompetentnymi, międzynarodowymi gośćmi, – tłumaczy Dyrektor Projektu Stefan Reisinger.
Dzięki 810 wystawcom z 38 krajów, tegoroczna edycja targów OutDoor znowu urosła – powierzchnia wstawowa osiągnęła 85.000 m2. – Otworzenie nowych hal East Foyer stanowi znaczący postęp w rozwoju targów OutDoor, zapewniając światowej klasy pomieszczenia dla targów, – podkreśla Sekretarz Generalny EOG Mark Held.
Po dwuletniej przerwie, globalny gracz Adidas powrócił na imprezę. – Reakcja na nasze pojawienie się i innowacyjne produkty była bardzo pozytywna. Wsparcie od strony Messe Friedrichshafen jest doskonałe. Czujemy się tutaj bardzo dobrze, – powiedział Rolf Reinschmidt, Wice-Prezydent Global Outdoor.
Pomiędzy wystawcami w Friedrichshafen byli międzynarodowi giganci w branży sportów outdoorowych. Bardziej innowacyjni niż kiedykolwiek, przedstawili ponad 200 światowych i europejskich premier produktów. Znaczący był też udział mediów: 944 dziennikarzy (dzienniki i prasa specjalistyczna), ekipy telewizyjne i reporterzy radiowi z 26 krajów zjechali do Friedrichshafen, żeby zdobyć informację o nowych produktach na nadchodzący sezon sportów outdoorowych.
Ankieta przeprowadzona pośród gości przez niezależny instytut badawczy podkreśla międzynarodowy charakter targów OutDoor – 60% gości przybyło spoza Niemiec. 90% spośród nich oceniło, że branża outdoorowa będzie się rozwijać w sposób „korzystny” lub pozostanie „stabilną”. Na pytanie „Czy będą uczestniczyć w następnych targach OutDoor?” aż 91% odpowiedziało twierdząco. Kolejne targi OutDoor odbędą się w terminie 15-18 lipca 2010 roku w Friedrichshafen.
Źródło: www.outdoor-show.com
Tłum. Tomasz Przesmycki
KOMENTARZE